Ze względu na średnio zaprojektowany przełącznik/mocowanie sterowania szybami często zdarza się, że przełącznik zaczyna sobie latać w odbudowie lub wręcz przestaje przez to działać podnoszenie lub opuszczanie szyby. Ponieważ u mnie po stronie pasażera nie działało podnoszenie szyby postanowiłem przyjrzeć się temu dokładniej i naprawić własnymi siłami tą usterkę.
Relacja z naprawy jednego z przełączników:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zdjęcia przedstawiają odpowiednio:
1 - () czerwony - uszkodzony element mocujący
2 - kawałek drucika, który posłużył do naprawy
3 - miejsce jego umiejscowienia na przełączniku
4 - zamontowany drucik - widok od góry
5 - zamontowany drucik - widok od dołu
6 - mocowanie dolnego elementu panelu, ()czerwone - wypustki mocujące, ()żółte - otwory mocujące
7 - mocowanie górnego elementu panelu, ()czerwone - wypustki mocujące, ()żółte - otwory mocujące
8 - mocowanie elektroniki, ()czerwone - wypustki mocujące, ()białe - bolce mocujące
Cała naprawa trwała jakieś pół godziny. Wyjęcie przełącznika odbywa się bez demontażu boczku - wystarczy podważyć gdyż panel sterowania szybami jest mocowany tylko na wcisk..



Odpowiedz z cytatem
a GT i 147 we wnętrzu to prawie to samo, jeżeli chodzi o klamki i elementy podnoszenia szyb to na pewno to samo. Przydatny temat, bo coraz częściej ostatnio tych problemów ze sterownikami szyb zauważyłem, albo to takie zrządzenie losu. Nie wolałeś go umieścić w "Zrób to sam"? Tam mógłby się bardziej przydać 


