postaram się poszukać kogoś w okolicy i przełożę kompa z innego auta fakt nie odpalę ale chociaż będę wiedział czy padły czujniki czy komp
postaram się poszukać kogoś w okolicy i przełożę kompa z innego auta fakt nie odpalę ale chociaż będę wiedział czy padły czujniki czy komp
Ostatnio edytowane przez zieluch111 ; 18-10-2012 o 15:18
Kolejna alfa kolejne problemy
dla bardziej wtajemniczonych załączam plik txt z fesa
FESLog_1210191424_ALFA 147 1.6 TS 16V 120CV.txt
pedał gazu po odłączeniu i podłączeniu aku ożył odziwo i pokazuje w fesie wartość od 0 do 38%
przepustnica nie reaguje
nawet jeśli otwierałem ja ręcznie to w fesie nic się nie zmieniło
czujnik temperatury miernikiem wychodzi na to że dobry
w temp pokojowej pokazuje 2240
po zalaniu gorącą wodą zmienia się rezystencja na 480 po wyciągnięciu z wody rośnie w górę
Kolejna alfa kolejne problemy
- ok , dzięki za log ale z FES inaczej sie współpracuje, łaczysz się i naciskasz klawisz A , czekasz trochę , potem klawisz N.
- wtedy masz log z testów WSZYSTKICH czujników a nie tylko 2,3 .
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
robione było na szybko w sumie bez zamiaru zapisu![]()
zrobie nowe i wstawie
Ostatnio edytowane przez zieluch111 ; 21-10-2012 o 17:47
Kolejna alfa kolejne problemy
na postoju.txtodpalony.txt
nowe pliki log z fesa
Kolejna alfa kolejne problemy
- zasadne wydaje się przełożenie dla testów inne ECU.Kod:1: P0120 - Potencjometr przepustnicy 2: P1121 - Czujnik pozycji przepustnicy (ścieżka 1) 3: P1122 - Czujnik pozycji przepustnicy (ścieżka 2) 4: P0115 - Czujnik temp. wody 5: P0340 - Czujnik fazy
- tylko jak było zwarcie i spaliły sie jakieś przewody, zwarły to można załatwić przy okazji drugie ECU.
- dlatego ja bym tak nie ryzykował.
- ja osobiście bym zakupił stare ECU do 147 z alegro i wtedy dopiero spróbował podmienić ECU !!!
p.s.
- tak na szybko to wynika z logów że spalił sie jednak ECU , a raczej w nim moduł AC.
- takie ECu sie nie naprawia, w środku siedzi moduł hybrydowy, czyli układy scalone na ceramice.
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 21-10-2012 o 20:26
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
też podejrzewałem ecu bo po wymianie czujnika nadal wentylator chłodnicy się załącza pedał gazu nie zawsze reaguje
zamówię dziś ecu z allegro
pytanie tylko gdzie się zgłosić później do przerobienia kodu od imo
- - - Updated - - -
http://allegro.pl/sterownik-komputer...709832687.html
w ramach pewności to ten ?? bo na moim są po ździerane nalepki z numerami
- - - Updated - - -
tak mi się przypomniało mam coś podobnego do tego http://www.bridgat.com/vag_ecu_tool-o54835.html
czy to nie będzie coś od imo ?? wkłada się to z boku jak otworzy się drzwi kierowcy
Kolejna alfa kolejne problemy
- w logach masz wszystkie dane na temat swego ECU.ECU ISO Code: 7C 86 0B 80 62
ALFA 147 1.6 TS 16V 120CV
Bosch Motronic Me7.3.1 EOBD Injection (Outside EU version)
Kod ISO: 7C 86 0B 80 62
Numer rysunku FIAT: 46815363
Numer sprzętu: 0261206715
Wersja sprzętu: 00
Numer oprogr.: 1277356446
Wersja oprogr.: 0204
Numer homologacji:
Data zaprogramowania: 03/16/2001
- w tej ofercie z alegro nie widzę co jest napisane na naklejce.
- a w tym VAG ECU Tools nie ma naszego sterownia Me 7.3.1
Kod:Supports the following types of motor control of BOSCH: EDC15 EDC15VM EDC15P EDC15P + BOSCH ME7.5 BOSCH ME7.5.1 BOSCH ME7.1 BOSCH ME7.1.1
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 22-10-2012 o 08:08
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
nowe używane Ecu zostało zamontowane na szybko
błędów brak
w fesie widać że przepustnica reaguje na naciskanie pedału gazu
nie wiem tylko co z czujnikiem faz bo błąd wyskakiwał dopiero po odpaleniu
teraz moje pytanie czy ja jestem w stanie samemu zrobić imo off
lub czy ktoś na forum się tym zajmuje
najlepiej było by zakodować nowy kod który mam na karcie
ewentualnie jakieś namiary na kogoś kto się tym zajmuję
był bym bardzo wdzięczny za szybką odp bp autko stoi już ładnych parę dni
i trochę mi się spraw na zbierało a mieszkam na takim odludziu ze hoho![]()
Kolejna alfa kolejne problemy
- procedura jest prosta.
1. ze starego ECU (z auta) ściągamy oprogramowanie np. za pomoca Galletto 12.50 (12.60), mamy plik ORI.
2. na nowe ECU (z alegro) wgrywamy oprogramowanie immo-off (kolega euroscan zamieścił pliki) z pomoca Galletto, restartujemy ECU.
- w ten sposób z ECU zostały usunięte poprzednie kody kluczy.
3. na nowe ECU z oprogramowaniem immo-off wgrywamy nasze ORI z pomocą galletto.
- teraz mamy ECU w stanie tzw. immo-virgin.
4. dogrywamy WSZYSTKIE nasze klucze jednorazowo za pomocą oprogramowania AlfaOBD oraz przy dostępie kodu CODE z kartki.
- linki
--
http://www.forum.alfaholicy.org/147/..._immo_off.html
--
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 24-10-2012 o 10:33
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm