Witam. Mam problem ze skrzypieniem przedniego i tylnego zawieszenia.A le tylko w czasie upalow.Dzieki za kazda senowna podpowiedz.
Witam. Mam problem ze skrzypieniem przedniego i tylnego zawieszenia.A le tylko w czasie upalow.Dzieki za kazda senowna podpowiedz.
Popsikaj wachacze silikonem w sprayu i po skrzypieniu jakby nie było ten typ tak ma![]()
Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)
Moje Paniehttp://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html
Bylo juzAle Powiem Ci co trzeba zrobic poniewaz przed chilka wlasnie sam to zrobilem a mianowicie , w przednim zawieszeniu skrzypi czesto gorny wachacz by to usunac trzeba odkrecic kolo podniesc auto postawic na pustaku powedzmy i winde wyjac nastepnie sciagnac kolo i popatrzyc kolo sprezyny jest gorny wachacz eraz bierzesz 2 klucze 17 i luzyjesz sruby , nastepnie bierzesz jakis smar ja mialem smar technczny i smarujesz w szczeliny ktore sa tam w wachaczu nastepnie podkladasz winde pod zacisk chamulca i podnosisz i opuszczesz tak z 3 razy wszystko i smarujesz jeszcze raz , nastepnie podnosisz do gory jeszcze raz i zakrecasz srube wachacza,
a reszta to wyciagnac winde podlozyc pod próg zalozyc kolo no i cieszyc sie nie skrzyiacym zawieszeniem
efekt nie utrzymuje sie dlugo najwyzej 5 miesiecy
![]()
Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)
Moje Paniehttp://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html
WD to jest błąd. WD ma to do siebie, że jako produkt ropopochodny niszczy po jakimś czasie gumy. Dlatego najlepiej było by silikonem to spryskać. Teraz chyba nawet dodają takie rureczki plastikowe jak po lizakach, więc łatwiej wycelować w dane miejsce.
Skrzypią tuleje metalowo-gumowe. Psikanie czy smarowanie od zewnątrz ma raczej słabe rezultaty (tak mi się wydaje). Problem w tym że orginalny smar grafitowy się zsycha i przestaje spełniać rolę smarną. WD-40 częściowo jeśli dojdzie głęboko w tuleję może rozpuści smar i może trochę się pojeździ. Ja miałem luźnie tuleje więc je wymieniałem i ewidentnie smar grafitowy się zsechł i po rozebraniu tuleji poprostu się kruszył a guma pracując na sucho poprostu się wytarła. Jak składałem nowe tuleje smarowałem smarem silikonowym. Podobno się nie starzeje i dodatkowo zabezpiecza gumę. Czas pokarze.
Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)
Moje Paniehttp://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html
Wiele razy czytałem na forum w różnych tematach, że jak zawiecha zaczyna skrzypieć tzn że powoli kończy się jej żywot (chodzi mi o wahacze). Przekonałem się o tym na własnej skórze. Najpierw skrzypiało tylko czasem, później coraz częściej aż w końcu trzeba było wymienić zużyte wahacze. A smar i silikon to tylko taki doraźny środek na krótką chwilę.
Dzieki wszystkim za podpowiedzi.Ale okazalo sie ze wystarczylo wymienic dwie gumy na drazku stabilizacyjnym.Jest to dosc trudne.Utrudniony dostep.Trzeba za pomoca dlugiego przecinaka rozdzielic dwie obejmy na tych gumach.Nie trzeba ich smarowac,bowiem w srodku sa powleczone teflonem(nowe gumy).Mnie zajelo to okolo 3 godz. roboty.Koszt nowych gum z przesylka 50 zeta.Mechanik zazyczyl sobie 300 stowy,nie znajac jeszcze przyczyny skrzypienia.Nareszcie mam spokuj.