Witam juz od jakiegoś czasu zauważyłem ze u mnie w alfie tłumik odstaje bardziej na bok w lewa str do tego stopnia ze jak startuje to często obija sie o zderzak wszystkie gumy sa niby dobre nikt nic tam nie ruszał jak to naprawić ?
Witam juz od jakiegoś czasu zauważyłem ze u mnie w alfie tłumik odstaje bardziej na bok w lewa str do tego stopnia ze jak startuje to często obija sie o zderzak wszystkie gumy sa niby dobre nikt nic tam nie ruszał jak to naprawić ?
z tego co widze to zacząłbym od kupna nowego bo temu duzo zycia juz nie zostało;p
Moja cwaniara BY LITROWY 3.0v6SW QTRONIC http://www.youtube.com/watch?v=hJHuK...ature=youtu.be
http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_belle/70296-litrowe_ar156sw_2_5v6_q.html
Są 2 wyjścia - albo tłumik jest krzywo albo zderzak jest krzywo. Zderzaka się zwykle nie rusza i pewnie byś widział że z nim coś jest nie teges. Szukaj co mogło się wykrzywić przy tłumiku skoro gumy są całe. Strzelam że o coś było zahaczone
Wyryte rantem felgi
Tłumik po prostu może sobie latać na boki, dlatego jest na gumach. Twój tłumik ogólnie dziwnie siedzi, widać, że ma robioną końcówkę, może całkiem jest pospawany w cholerę, lub pokrzywiony. Po zdjęciach sądzę, że zaraz i tak odpadnie bo jest caly pordzewiały, lepiej zainwestuj ok 200zł, można kupić zamiennik jakieś firmy, który juz fabrycznie jest bardzo dobrze pomalowany, ma dobra końcówkę i wygląda jak fabryczny. Ja taki kupiłem akurat firmy FATEX, dół jest mniejszy o chyba 3cm, temu ta pucha aż tak nie odstaje.
Ewentualnie możesz wziąć kawał drutu i zawiązać ramie tlumika, do innego elementu, aby go naprostować, tym samym ograniczając mu bujanie w tamtą stronę, może coś pomoże ;d
Zobacz zdj mojego, ta puszka nawet nie sięga zbytnio do zderzaka na długość, a u Ciebie mam wrażenie, że wystaje i to sporo...
@@edit
A drugie zdjęcie co pokazałeś to wahacz i guma stabilizatora z stabilizatorem, ona nie ma nic do tłumika. Samego problemu jeszcze możesz szukać wcześniej, czy tam nie ma nic pokrzywionego w drodze od kata do sanek
@@edit 2
Apropo 3 zdjęcia, tutaj masz u mnie tą samą gumę, u Ciebie jest o wiele bardziej wyciągnięta w bok...
Wniosek taki, że coś jest do dupy i to bardziej jakiś element stały, chyba, że masz auto tak krzywe, ze go grawitacja ściąga, no ale wątpię
Sprobuj wyciągnać to ramie z tej gumy co pokazales, trzasnij młotkiem dwa razy w nie do środka, aby troche się skrzywilo i zamontuj spowrotem, moze pomoze
Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 30-07-2015 o 13:02
Naprawić można wchodząc pod auto i jakimiś kombinierami zagiąć trochę mocowania tłumika (te przy gumach). Tych od strony karoserii nie ruszaj!
znalazłem 2 tłumiki jeden standardowy
http://allegro.pl/tlumik-koncowy-alf...516436278.html
oraz z podwójnym wylotem
http://allegro.pl/tlumik-koncowy-alf...551254867.html
podejdzie taki do mojej alfy ? czy czasem może ocierać o zderzak ? jaki lepiej kupić ?
Ja mam ten drugi, z jedną rurą polecam. Ta druga, podwójna w alfie będzie wygladac "ein fachowo" i w FL może byc problem z otworem.
U mnie on wyglada tak jak pokazałem zdjecie wyzej ;d
Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 02-08-2015 o 17:04
a taki tłumik ? opłaca się kupować drugie tyle droższy w dźwięku to bardzo będzie się różnił czy lepiej kupić tańczy ewentualnie dokupić końcówkę ?
http://allegro.pl/profesjonalny-tlum...060376590.html
Ten co ja mam to dźwięk raczej seria, nic się nie zmienia, samochód działa idealnie cicho. Końcówka Ci duzo dzwieku nie zmieni, samego ultera sobie ludzie chwala, mozesz zobaczyc na youtube, sa filmiki jak samochód brzmi... Ja bym wolal sobie kupić coś, zeby to silnik brzmial, np. inny samochód, a nie wydech pierdział w dieslu, ale o gustach sie nie dyskutuje.
W dieslu można nawet wyrzucić tą puszke koncowa i miec sama rure, np. z końcowka, dzwiek sie zmieni na minimalnie wiekszy bass, nic poza tym.
Taka operacja to byle rura z złomu, dobrze ją oczyścic, dospawac z koncowka, malnąć i nawet wydechu nie trzeba ;d ale to wyższa szkoła tuningu
Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 02-08-2015 o 23:24
No więc jestem w temacie Silnik 1.6 TS 120KM. Tydzień temu kupiłem tłumik właśnie akurat Fatex Peśla z rurą 90mm. Końcówka tłumika siedzi identycznie jak u kolegi MateuszLucky. Gadałem z mechanikiem który to zakładał, powiedział że inaczej już się nie da. Pisałem do firmy od której kupiłem tłumik, odpowiedzieli mi żebym troszkę odgiął mocowanie w tłumiku i pomoże. Na facebooku w nieoficjalnej grupie alfaholików odpisywali mi, że to wina tego, że rura z tłumika końcowego nie została przycięta. I nie wiadomo kogo słuchać. Znów gadałem z mechanikiem, nie przycinał rury bo straciłbym gwarancję, ale jeśli chcę, to przytnie i spróbuje to wyrównać, jak nie pomoże to pokombinuje jeszcze z odgięciem mocowań.
Zdaniem mechanika ta nowa puszka jest porządnie zrobiona, nie powinna szybko się rozpaść jak poprzednia. Na poprzedniej pisało "CSC MN ITALY, TYP 575, 17-2011". Też mi mówili, że może się rozpaść za jakiś czas, rozpadła się przy wyjmowaniu wydechu w celu wymiany łącznika elastycznego, z którym przy okazji też były problemy ;/ Łącznik owalny, w sklepach owalne miały długość 230mm a mój miał 180mm. Mechanik wstawił okrągły, cudem go tam zmieścił, na spłaszczone rury wstawił kawałki blachy. Trochę zalatuje fuszerą, no ale co mieliśmy zrobić... Już ten wydech doprowadza mnie do szału.
- - - Updated - - -
Tak wygląda założenie nowego tłumika:
A to jest stary tłumik: