Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 39 z 39

Temat: foto zagadka dla znawców chyba pilne

  1. #31
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Tekken666
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    156 1,9 JTD 2000r 77kW
    Postów
    379

    Domyślnie

    Cytat Napisał Łysy0800 Zobacz post
    Dziś po raz pierwszy pedał nie odbił mi WCALE, musiałem wbić awaryjne i mocno odbić pedał od podłogi.

    Wydaje mi się, sprzęgło zapada mi się tak o 1/3 w czasie gwałtownego przyspieszania.
    Zanurkuj głową w pedały i sprawdź połączenie pompy sprzęgła z pedałem. U mnie wyrobiła się tulejka i raz w czasie jazdy pompa w ogóle odczepiła się od padała i pedał został w podłodze. Niestety musiałem wymienić całą pompę (na szczęście to było tuż przed mrozami). Jeśli połączenie nie ma luzów i jest ok to zostaje: pompa, wysprzęglik lub zapowietrzony układ (oczywiście awarii samego sprzęgła tu nie liczę bo o tym mało wiem). A wysprzęgla Ci dobrze?? Biegi wchodzą ok??

  2. #32
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Łysy0800
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002r.
    Postów
    349

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tekken666 Zobacz post
    Zanurkuj głową w pedały i sprawdź połączenie pompy sprzęgła z pedałem. U mnie wyrobiła się tulejka i raz w czasie jazdy pompa w ogóle odczepiła się od padała i pedał został w podłodze. Niestety musiałem wymienić całą pompę (na szczęście to było tuż przed mrozami). Jeśli połączenie nie ma luzów i jest ok to zostaje: pompa, wysprzęglik lub zapowietrzony układ (oczywiście awarii samego sprzęgła tu nie liczę bo o tym mało wiem). A wysprzęgla Ci dobrze?? Biegi wchodzą ok??
    Po zanurkowaniu wydaje mi się, że jest tam wszytko OK


    Wydaje mi się, że wysprzęglanie działa OK, biegi się wbijają bez problemów. Nic nie szarpie i nie stuka (poza walniętą gumą w kole pasowym wału korbowego).

  3. #33
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Tekken666
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    156 1,9 JTD 2000r 77kW
    Postów
    379

    Domyślnie

    Ze zdjęcia nie za wiele widać. Płyn hamulcowy jest na stałym poziomie ?? Czy ubywa?? Popatrz jeszcze na wysprzęglik, czy dobrze pracuje (jedna osoba niech wciska pedał a ty popatrz na skrzynię czy rusza się cięgno wysprzęglika i czy nie ma wycieków) i może spróbuj odpowietrzyć układ (niestety trzeba wyjąc akumulator). Zastanawia mnie jeszcze ten brud na pompce sprzęgła (widać na zdjęciu) no i najprawdopodobniej nie masz (przynajmniej na zdjęciu nie widać) sprężyny o której mowa w tym temacie.

  4. #34
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Łysy0800
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002r.
    Postów
    349

    Domyślnie

    Płyn niedawno wymieniony, na stałym poziomie.

    Gdzie znajdę cięgno wysprzęglika? Muszę rozebrać jakoś skrzynię? I jak odpowietrzyć układ?

    Jak zanurkowałem to pierwsze co chciałem zrobić to ocenić stan rzeczonej sprężynki, ale jej nie znalazłem- pomyślałem, że może jest gdzieś schowana poza widokiem.

    Brud na pompce- masz na myśli pręt/tłok który w 1/3 jest czysty, a na reszcie brudny? Ten tłok jak śmiga sobie do czarnej gumowej tulei to się przeciera/chowa do tego miejsca, do którego jest czysty

    ---------- Post dodany o godzinie 20:40 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:59 ----------

    Jeszcze jedno- sprzęgło przy wciskaniu bardzo skrzypi... No i ta sprężynka- chyba jej nigdy nie miałem (czyli od czerwca), a pedał sprzęgła ma problemy z powracaniem od jakiegoś tygodnia.

  5. #35
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Tekken666
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    156 1,9 JTD 2000r 77kW
    Postów
    379

    Domyślnie

    Przeczytaj temat: http://www.forum.alfaholicy.org/166/..._do_konca.html

    W większości przypadków była to wina starego płynu, zapowietrzonego układu i wysprzęglika. Aha a jak wymieniali Ci płyn ?? Bo ja też wymieniałem płyn (w zakładzie) a potem gdy wymieniałem pompkę (sam) to widziałem jaki był czarny w "obwodzie" sprzęgła. Najlepiej to sprawdzisz odpowietrzając układ. Odpowietrza się podobnie jak hamulce z tym że odpowietrznik jest na wysprzęgliku. Tutaj temat o wymianie i odpowietrzeniu (dotyczy 147 ale jest tak samo): http://www.forum.alfaholicy.org/147/...przeglika.html

  6. #36
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Łysy0800
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002r.
    Postów
    349

    Domyślnie

    Dzięki wielkie za wszelkie info!

    Przekazałem wszystkie sugestie do mojego mechanika, w przyszłym tygodniu będzie z tym działał. Trochę wzrosła mi nadzieja, że obejdzie się bez wymiany sprzęgła i dwumasu

  7. #37
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    159SW 2.4 QTronic
    Postów
    307

    Domyślnie

    Witam.
    Mógłby ktoś wrzucić zdjęcie pedału sprzęgła z prawidłowo zamontowaną sprężynką?
    Bo coś mi się wydaje, że u mnie też jej nie ma albo nie wiem, gdzie/jak patrzeć...
    Z góry dzięki

  8. #38
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Łysy0800
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002r.
    Postów
    349

    Domyślnie

    Ja właśnie czekam na zamówioną sprężynkę.

    Ale wciąż zastanawia mnie jedno- pedał sprzęgła częściej sam się zapada przy przyspieszaniu na 1-2 biegu, niż nie odbija po wciśnięciu nogą...

  9. #39
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Łysy0800
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002r.
    Postów
    349

    Domyślnie

    Cytat Napisał paw2x Zobacz post
    Witam.
    Mógłby ktoś wrzucić zdjęcie pedału sprzęgła z prawidłowo zamontowaną sprężynką?
    Bo coś mi się wydaje, że u mnie też jej nie ma albo nie wiem, gdzie/jak patrzeć...
    Z góry dzięki
    Niewiele widać na fotach, ale sprężynka jest schowana głęboko.. Sprężynka grosze, ale dwie prowadnice z białym, plastikowym trzpieniem to koszt 80zł!

    Niestety, nie pomógł mi montaż sprężynki. W dalszym ciągu, przy przyspieszaniu i załączaniu się turbiny, w układzie hydraulicznym sprzęgła powstaje takie podciśnienie, że pomimo sprężynki pedał jest w dalszym ciągu zaciągany w dół...
    Nie mam już pomysłów co to może być...
    Ostatnio edytowane przez Łysy0800 ; 15-01-2011 o 12:15

Podobne wątki

  1. [164] szybkie pytanie dla znawców :-)
    Utworzone przez Yacek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-08-2011, 19:36
  2. pytanko do znawców tematu
    Utworzone przez macki2go w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 18:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory