Strona 44 z 158 PierwszyPierwszy ... 34353637383940414243444546474849505152535494144 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 431 do 440 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #431
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Sonda post-cat wymieniona na bank2.

    A potem to już dzisiaj mi się niestety nic mi nie udało, jeśli chodzi o logi. Chociaż nie udało mi się wygenerować żadnego błędu.

    Niestety scanmaster mi się nie udało nic. Laptop się rozładował i potem w domu już nie zapisał mi logu. Szkoda, bo FT się zmieniło na bank2 na 4000 rpm max było 3 z hakiem, a schemat zmian longFT był analogiczny jak w scanxl, z wyjątkiem 0 na początku, ale nie ma logów, się nie liczy. O tyle, że lambda multiplication factor zarejestrowałam na na alfadiagu, zaraz po scanmaster, to widać trochę. Potem było miasto i powrót – po powrocie log z FES.

    Szkoda, bo tak sobie pojeździłam z pustym przebiegiem. Nic zwyczajowo musze powtórzyć. I tak chcę zobaczyć jeszcze raz jak to będzie wyglądać i parę chcę rzeczy sprawdzić jeszcze na alfadiagu i na innych. czy powtarzalna będzie, to też chyba. I chcę może wyżej pojechać, w nocy – raczej strach mnie obleciał dzisiaj, ale chcę tak na tych 5300, bo szybciej chyba GT nie dam rady, niestety, żeby zobaczyć ten VIS i czy zmienia mapy wtrysków. Ale to muszę sprawdzić, w dzień może mi się uda.

    Tak, to jest z tymi moimi spontanicznymi wypadami, spontaniczność mnie gubi. A chciałam już dzisiaj zobaczyć i wyszło, jak wyszło. Jutro lub w czwartek od rana pojadę i się może jakoś zdyscyplinuję.


    Tak, że jest tylko scanxl i alfadiag i FES na starcie i po powrocie, już jak postała. Scanxl i FES – standardowo zapomniałam przestawić zegar i trzeba dodać 1 godzinę do czasów logów. Pomiędzy był scanmaster, ale go wcięło. Nic muszę się z tym na razie pogodzić, ale nie pozwolę, żeby scanmaster mnie pokonał drugi raz.

    I tak, to.

    Kolego Kurzyk, na razie skończę dokumentowanie po wymianie sondy post-cat, zanim mechanik ruszy mi dolot. Nie wiem czy nie wymienię też post-cat na bank1, ale to zależy trochę od Waszej opinii (?) Korci mnie, żeby tak zrobić, ale – poczekam na opinie.

    A potem – kolego Kurzyk – zamierzam zagrać VaBank, jeśli opinia będzie na tak – wszystko albo nic i wymienić wtryskiwacze. Chcę wiedzieć, czy to one ciągną korektę FT, a inaczej się nie przekonać. Jedyne co znowu będę mieć stres podczas procedury wymiany, ale to nic. Cała ta nasza praca jednak spowodowała, że GT jednak chodzi inaczej.

    I ta lambda corr factor bank 2 == 0.

    Poczekam na Waszą analizę, a potem zaraz zadzwonię i się umówię, na przyszły tydzień może. Wtedy przekażę Ci wtryskiwacze i zobaczysz u siebie. Jeśli Twój JTS pokaże normatywne parametry, to będzie kolejny powód do otwarcia szampana i sens tego wątku.

    Czekam – co dalej?


    Logi:

    po_wymianie_sondy_post-cat_bank2.zip

    Legenda do alfadiaga - tam gdzie logowane są sondy pre i post-cat 1,2:
    1 log czasowy - 3000 rpm,
    2 log czasowy - 2000 rpm,
    3 log czasowy - 4000 rpm, potem, 2000 rpm, potem 3000 rpm, chwila 4000 rpm i na koniec 2000 rpm.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 07-03-2012 o 04:48

  2. #432
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - musiałaś chyba także zmienić stację benzynową, bo to nie możliwe aby long1 == - 1.6 % , zaś long2 == + 1.6 % i to tylko dlatego że została wymieniona sonda post-cat w banku 2.
    - drugie prawie że nie możliwe ze takie parametry osiągnął na obrotach 2.000.
    - widać z tego że wymiana sondy post-cat w banku 2 była przedsiewzięciem trafionym.
    - teraz obecnie widać także że bank 2 nie zejdzie nizej z powodu tego że na to nie pozwala jakość wtryskiwacza (wtryskiwaczy ) w banku 2.
    - to już było testowane.
    - wniosek chyba jest oczywisty (musi być poparty jeszcze jednym logiem OBD ) ale do wymiany testowej nadają się wtryskiwacze w banku 2.
    - co powinno ucieszyć kolegę Kurzyka, ja w takim przypadku bym poczekał na tę wymianę wtryskiwaczy i zrobił wszystko jednym ciągiem.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #433
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Paliwo – nie, to samo, stacja ta sama, zawsze w tym samym miejscu tankuję.
    Jak brałam 156 do testów, to GT została na przeglądzie – po-zimowym, zwyczajnie jak zawsze po sezonie (jakieś 7-8 kkm może zrobiłam od tego czasu)
    Filtr powietrza – nowy, papierowy…
    Olej – nowy, syntetyk 10W60, ale shella, seleni nie było, ale chyba już przy tym zostanę,
    No i możliwe, że brak lewego powietrza za przepływomierzem, ale to znowu gdybanie.

    Wtryskiwacze:

    -Jeśli nie wymienię, nie dowiemy się czy to, to, więc testowo. Jestem ciekawa. Do tego potrzeba pewnej dozy szaleństwa, ale tego mi raczej nie brakuje. Na razie mam mniej więcej ustalony termin.

    - może i pasuje, bo na wysokich rpm, jakby zwiększa korektę aktualnie, ale wpierw zrobię jeszcze raz testy, czy się potwierdzi. Wtedy są chyba w pełnym otwarciu – wtryskiwacze, ale nie wiem do końca. Muszę może doczytać, jeszcze przejrzeć stare logi, przed zamianą bankami. I chce zobaczyć to samo drugi raz.

    - najpierw powtórzę po prostu test OBD, czy będzie tak samo, tak jak sugerujesz. Różnie już w końcu bywało.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 07-03-2012 o 15:03

  4. #434
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Czasowo – czasy pochrzanione znowu, więc:
    Najpierw wszystkie pliki – scanxl
    Potem – alfadiag

    Legenda alfadiag:
    Sondy:
    - 1 log czasowy – 3000
    - 2 log czasowy – 2000
    - 3 log czasowy – 4000-5000
    - 4 log czasowy – mix == 3000, 2000, 4000-5000

    po_wymianie_sondy_postcat_bank2_c2.zip

    ------------------------------------------------------

    alfadiag_3_1.zip
    .
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 08-03-2012 o 20:01

  5. #435
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - scAN xl, parametry się ustabilizowały i sa powtarzalne.
    - na logu widać okresowo EVAP oraz long1 == - 0.8 %, czyli mieszanka wzbogacona.
    - auto powinno mieć dobry dół obrotów silnika.

    - alfadiag, sondy post-cat są takie same na dwóch bankach.
    - czasami zrób parametr Corr, bo nam umknie ta wartość == 0.
    - katalizator trzyma temperaturę tak jak być powinno.

    - jak by dać long 2== - 1%, to można dalej nic nie robić pod warunkiem że przymknie sie oko na Corr == 0 , zamiast Corr == 16.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 09-03-2012 o 07:59
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #436
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    - czyli mieszanka jest zubożana, wtedy gdy zmniejsza się long, niezależnie czy == (-xx) czy nie. Jak idzie na „-„ jest to tym dobitniejsze, bo to oznacza, że większość czasu – jedzie na parametrach z mapy wtrysku dla danego stanu i nie wymaga, żadnej korekty longFT. O ile wtedy naprawdę się EVAP włącza, on tak często się nie włączał jak pamiętam? Sprawdzę jeszcze EVAP. EVAP powinien zubożać mieszankę.

    Lambda corr == 0, ten fakt nam nie umknie, bowiem jest on trwale wpisany w naszą pamięć, a na pewno w moją i nie da się jej zresetować. Nie zaglądam w ten parametr – ponieważ rujnuje mój układ nerwowy. Ale oczywiście udokumentuję, jeszcze mi parę rzeczy zostało, do udokumentowania. Poza tym wczoraj sondy mi się nie udały raczej, coś innego chciałam zobaczyć, ale początek mi wcięło, poza tym, źle dobrałam warunki testu.
    Będzie porównanie jakby znowu GT coś wywinęła.

    A reszta – w czwartek będziemy wiedzieli, po kolejnym OBD, czy wtryski blokują zejście longFT poniżej 0 i na == 0 na wysokich. Środa g. 10 – do wieczora pewnie zejdzie jak ostatnio, no i będzie wywalał cały dolot, różnie może być – możemy mieć powtórkę z EVAPA. I będziemy musieli znowu naprawiać. Jeżeli nie wtryski – pole walki będzie nadal otwarte w tym zakresie, ale zobaczmy.

    Nie ma tego dźwięku na dole co słyszałam. Idzie ładnie. Tak dół już ma dobry, no może bieg 5. Od samego dołu, to może i powinno być lepiej? Jałowy jest prawie jak stół, ale prawie czyni różnicę. To raczej nie mechaniczna historia, patrzyłam, bo przekładnia kerown. może, ale nie ma zmiany po kręceniu kierownicą – zmiany w odczuwaniu na kierownicy, zaś też nic nie stuka, jak kręcić na jałowym. Poduszki wszelakie wymieniałam swego czasu profilaktycznie, zresztą budą by telepało. Muszę obadać jeszcze silnik od zimnego jak tam się sprawuje, nie miałam czasu.

    Można przy okazji porównać parametry na seleni i na tym oleju, nie wiem, czy FT, ale może temp. silnika – raczej wyższa nieco jest teraz – bliżej 90st. Układ wodny, termostat na przeglądzie sprawdzali, ale mechanik mówił, że ok. Nie wiem czy to może mieć związek z olejem, czy zaś tylko z mniejszą korektą longFT?

    Mam świadomość, że aktualnie weszlam w faze wymiany eksplowatowanych, starych części, ale dobre jeszcze, na lepsze, na nowe, ale inaczej się nie dowiemy nic, wiedziałam, że dojdzie do tego etapu od początku. Chcę wiedzieć, bo nie da mi to spokoju. Poza tym czemu nie mam odczuć, jak pracuje w 100% sprawna GT JTS, jeśli tego nie zrobię – będę tego żałować do końca życia, tak jak żałowałabym, gdybym jej nie kupiła spontanicznie. Ryzyko pewne, że może to nie być, to - zawsze istnieje, ale…

    Sonda – zupełnie nowa – zmniejszyła longFT o 2% na banku2. To ma chyba znaczenie. To jest może pochopny wniosek – co taka nieprecycyjnie mierząca sonda może zdziałać, jeśli dodatkowo coś się nałoży – longFT się sumują – z różnych urządzeń osprzętu, sond, lewe powietrze w śladowych ilościach, wtryskiwacze, ogólny stan eksploatacyjny. I potrafią wszystkie być podprogowe – te sygnały z tych urządzeń różnych. Jeśli nałoży się ileś podprogowych info – ECU, to oleje i szukanie wiatru w polu. A potem przychodzi jeden silny bodziec i pojawia się błąd chwilowy, jak w GT, na jednym banku lonFT wychodzi poza 25% - podczas przyspieszania, przy pozycji przepustnicy – ok. 1/3 otwarcia, im większy kąt tym zjawisko maleje – na tym, który jest słabszy z jakiegoś powodu, mimo, że bodziec działa na obydwa banki z jednakową siłą. Dlatego ustalenie, co powoduje błędy jest trudne, ta diagnostyka jest cholernie trudna – min. właśnie dlatego, tak myślę. Śledząc losy tego egzemplarza GT – coś może ustalimy dalej.

    I dlatego będę szaleć dalej, i zbierać logi, dokumentować, i tu wrzucać, kto będzie chciał obejrzy i skorzysta.

    To na co liczę, że ta na bank1 post-cat zwiększa też longFT o 2%, a wtryskiwacze zmniejszą na bank1 też o 2%. I wariant najbardziej optymistyczny – longFT == 0% na obydwu, ale to marzenie. Lambda corr – zobaczymy, ale zapewne przyjdzie nam z tym parametrem rozprawić się w następnej kolejności.

    O co walczymy – o korekty longFT == 0% na obydwu bankach, przynajmniej czasowo, tak, żeby zobaczyć parametry normatywne – bez korekty longFT. No i o jałowy jak stół.

    Walczymy też o JTSa kolegi Kurzyka, raz że objawy mogą zaniknąć, dwa, mogą zmienić się na inne, trzy – jeśli rzeczywiście pali na ubogo, to gniazda zaworowe są w wielkich opałach, za chwilę może być pozamiatane. Kolego Kurzyk – czy coś załatwiłeś w naszej sprawie? Znalazłeś warsztat, mechanika z wyciągarką i doświadczeniem? Bo wtryskiwacze możesz mieć w piątek - przyszły u siebie.

    Kolega Cezar744 – naprawdę b. chciałabym zobaczyć te parametry w jego samochodzie, ale może trzeba czasu, żeby je pokazał.

    Nic, do środy będę wrzucać różne logi, dla udokumentowania.

    A wśrodę zobaczymy.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 09-03-2012 o 14:17

  7. #437
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomekkk
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 SW 1,9JTDm Q-Tronic
    Postów
    395

    Domyślnie

    Przepraszam z góry, ale moja wypowiedź w porównaniu do tych, które już tutaj padły będzie zdecydowanie mało obfita w profesjonalne terminy. Chciałem tylko dodać, że wypadanie zapłonów przerobiłem również w swojej 156 JTS. Jeżeli zaczynają wypadać tylko na zimnym przy odpaleniu, co czasem jest nawet ciężko dostrzec, a po czasie zaczyna się to delikatnie nasilać to oznacza, że "kończą się" cewki zapłonowe. Miałem u siebie tak już dokładnie 2 razy. I 2 razy była padnięta cewka. Najpierw na pierwszym cylindrze, ostatnio na drugim. Po wymianie cewek ECU nie zarejestrowało żadnego wypadania zapłonów. Podejrzewam jednak, że lada chwila padną mi pozostałe 2 cewki. Odstęp między awarią pierwszej i drugiej cewki wynosił ok 1300km. Po wymianie drugiej zrobiłem 700km i już do skarbonki odłożyłem na pozostałe cewki. U mnie padła pierwsza przy przebiegu ok 160tyś km. Do tego JTS jest baaaardzo wrażliwy na świece. Założyłem zwykłe NGK nieplatynowe i po 25tyś km już czasem mu się zdarzyło wyrzucić zapłon. Teraz mam założone platynowe BERU ( bo były 2,5 raza tańsze od platynowych NGK ) i od dłuższego czasu problemu ze świecami nie mam. Tylko te nieszczęsne cewki, które do tanich nie należą - ok 280-300zł oryginał z Boscha.

  8. #438
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    @tomekkk
    - to jest okazja aby te "padające" cewki dokumentować, można pobrać program Scan Master, zrobić logi i testy OBD, dodać zrzuty i tak jak pisze w tym temacie zostać właścicielem programu Scan XL.
    - byłoby to o tyle ciekawe że z góry wiesz jaki masz przyszły problem, a dla nas okazja dla prześledzenia tego tropu jak parametry diagnostyki mogą (lub nie ) wskazać winowajcę usterki.
    - link do opisu i programu, temat # 216.
    --
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...estach-22.html
    --
    - mam wrażenie że padające cewnki W.N są symptomem błędów mieszanki paliwowej i w ostateczności wypadania zapłonu.
    - podczas tego wypadania zapłonu energia zmagazynowana w cewkach musi być gdzieś rozładowana, rozładowuje sie wewnętrznie w cewce.
    - w takim tez przypadku powstaje wyższe napięcie W.N. i powoli przebija izolację cewki.
    - szkoda że program FES nie podaje typu mieszanki podczas wyższych obrotów silnika.

    - parametry adaptacyjne Long i short.
    - pamiętajmy że norma dla nowego silnika w parametrach long == + / - 3 %.
    - long == + 3 % to mieszanka jest dla ECU zbyt uboga.
    - nie że mieszanka jest uboga tylko "zbyt uboga:, to trzeba rozrózniać ( dlatego lambda poprawne to 0.97 - 1.03 ).
    - long == - 3% to mieszanka dla ECU zbyt bogata.
    - wydaje się że podczas startu silnika long powinien być == - 1%, potem powoli przejść na 0 %, maksymalnie na + 1 %.
    - tak chyba było u kolegi Cuoreventi.
    - może po tej wymianie wtryskiwaczy u Majki i u kolegi Kurzyka zobaczymy poprawne parametry Long i Short dla JTS.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 10-03-2012 o 11:25
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #439
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomekkk
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 SW 1,9JTDm Q-Tronic
    Postów
    395

    Domyślnie

    Mogę udostępnić samochód w tygodniu w Warszawie lub w weekendy w Olsztynie, bo sam nie posiadam kabla, oprogramowania, no i jestem w tej branży zielony, więc wolałbym tego nie tykać swoimi łapskami Elektronika wszelkiej maści nigdy nie była moją mocną stroną

  10. #440
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2004r
    Postów
    67

    Domyślnie

    Udało mi się dodzwonić do warsztatu w końcu. Nie mało kosztuje wymiana tych wtryskiwaczy. W związku z tym, że konieczny jest demontaż kolektora a co za tym idzie uszczelki pod nim. Niestety powiedzieli że rzadko mają do czynienia z JTS'ami i nie mają doświadczenia z nimi. Jeszcze dla pewności zamienię cewki miejscami i zobaczę jak będzie się zachowywać wtedy. Narazie być pewny że to nie te nieszczęsne cewki. Bo sama wymiana wtryskiwaczy będzie kosztować tyle co jedna cewka nowa i jeszcze troche...

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory