GT_JTS_wysoka_temp_oleju.zip
Widzisz jednak dziwne temperatury, a różnica między temp. wody, a oleju wcześniej była też w zakresie – 20, czasem 30st. Ale masz rację coś jest nie tak w układzie chłodzenia. Dzięki. A te inne sprawy to na razie zostawmy.
Był problem z opornikiem po odbiorze, wtedy załączał się tylko 2 bieg wentylatora i nie był w stanie utrzymać temperatury wody. Ale to było widać na wskaźniku temp. na liczniku – nieznacznie wychodził poza 90st i potem wracał na 90st.
- po naprawie opornika przez elektryka załączały się obydwa biegi na jałowym.
- ale nie sprawdziłam testerem.
- aktualnie wskazówka stoi na 90st i ani drgnie. Widać drga poniżej 80 i powyżej 102st. Po samym wskaźniku temp. nie zauważyłabym problemu.
Sprawdziłam wentylatory MESem – obydwa biegi pracują w trakcie testu, działają.
- tak to wygląda, a wraz kolejnymi cyklami zmiany temp. wody – rośnie temp. oleju. Doszła do 110st.
- popatrzę potem może na ten wiatrak i jak się schłodzi silnik zrobię testy z klimą włączoną. Chociaż wczoraj logowałam w większości na włączonej klimie i było tak samo z temp. oleju. Klima działa.
-----------------
Z włączoną klimą:
GT_JTS_wysoka_temp_oleju.zip
- brak drugiego biegu wentylatora
- ECU nie wyłącza sprężarki klimatyzacji, a wentylator na biegu 1 pracuje non-stop, aż cofnie się żądanie załączenia sprężarki.
- sprężarka pracuje chyba na full non stop, bo to kręcące się łożysko sprężarki cały czas b. szybko się kręci, niezależnie od tego jakie ustawienia na klimatroniku nastawię.
- klima chłodzi, ale czy tak ot, czy zgodnie ze sterowaniem, to nie wiem.
- znalazłam metodę w sieci i sprawdziłam przekaźnik fan2 po przyłożeniu 12V i strzykał, a także zmieniało się napięcia na pozostałych nóżkach, bezpiecznik fan2 też jest dobry. Działania raczej bez sensu, bo tester uruchamia obydwa biegi wentylatora, więc tam nic nie przeszkadza na tej drodze.
- jakby sterowanie szwankowało. ECU mi zgłupiało do reszty, albo jakiś inny sterownik, lub skądś idzie jakiś trefny sygnał, ale nie potrafię wpaść na to skąd.
- wygląda, że klimatyzator był sprawcą zwarcia CAN.
Nie mam więcej pomysłów, jak przybliżyć się do poznania przyczyny.