Strona 105 z 158 PierwszyPierwszy ... 5559596979899100101102103104105106107108109110111112113114115155 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,041 do 1,050 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #1041
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    GT_JTS_wysoka_temp_oleju.zip

    Widzisz jednak dziwne temperatury, a różnica między temp. wody, a oleju wcześniej była też w zakresie – 20, czasem 30st. Ale masz rację coś jest nie tak w układzie chłodzenia. Dzięki. A te inne sprawy to na razie zostawmy.

    Był problem z opornikiem po odbiorze, wtedy załączał się tylko 2 bieg wentylatora i nie był w stanie utrzymać temperatury wody. Ale to było widać na wskaźniku temp. na liczniku – nieznacznie wychodził poza 90st i potem wracał na 90st.
    - po naprawie opornika przez elektryka załączały się obydwa biegi na jałowym.
    - ale nie sprawdziłam testerem.
    - aktualnie wskazówka stoi na 90st i ani drgnie. Widać drga poniżej 80 i powyżej 102st. Po samym wskaźniku temp. nie zauważyłabym problemu.

    Sprawdziłam wentylatory MESem – obydwa biegi pracują w trakcie testu, działają.
    - tak to wygląda, a wraz kolejnymi cyklami zmiany temp. wody – rośnie temp. oleju. Doszła do 110st.
    - popatrzę potem może na ten wiatrak i jak się schłodzi silnik zrobię testy z klimą włączoną. Chociaż wczoraj logowałam w większości na włączonej klimie i było tak samo z temp. oleju. Klima działa.

    -----------------

    Z włączoną klimą:

    GT_JTS_wysoka_temp_oleju.zip

    - brak drugiego biegu wentylatora
    - ECU nie wyłącza sprężarki klimatyzacji, a wentylator na biegu 1 pracuje non-stop, aż cofnie się żądanie załączenia sprężarki.
    - sprężarka pracuje chyba na full non stop, bo to kręcące się łożysko sprężarki cały czas b. szybko się kręci, niezależnie od tego jakie ustawienia na klimatroniku nastawię.
    - klima chłodzi, ale czy tak ot, czy zgodnie ze sterowaniem, to nie wiem.
    - znalazłam metodę w sieci i sprawdziłam przekaźnik fan2 po przyłożeniu 12V i strzykał, a także zmieniało się napięcia na pozostałych nóżkach, bezpiecznik fan2 też jest dobry. Działania raczej bez sensu, bo tester uruchamia obydwa biegi wentylatora, więc tam nic nie przeszkadza na tej drodze.
    - jakby sterowanie szwankowało. ECU mi zgłupiało do reszty, albo jakiś inny sterownik, lub skądś idzie jakiś trefny sygnał, ale nie potrafię wpaść na to skąd.
    - wygląda, że klimatyzator był sprawcą zwarcia CAN.

    Nie mam więcej pomysłów, jak przybliżyć się do poznania przyczyny.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 17-07-2014 o 21:59

  2. #1042
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - na postoju bez włączonego silnika należy sprawdzić elektromagnes sprężarki układu chlodzenia.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #1043
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    - jak preostat jest uszkodzony to wentylator na I biegu jedzie cały czas, ale to tylko chyba.

  4. #1044
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Sprężarka reaguje na sterowanie z panelu klimatronika – można ją wyłączyć i włączyć. Po wyłączeniu łożysko przestaje się kręcić, a po włączeniu zaczyna się kręcić. Na uruchomionym silniku, kiedy klimatyzator odbierze info po CAN o rpm. W MAR nie można jej włączyć.

    Czytałam, że są klimatyzatory, które pracują z jedną wydajnością, ale cyklicznie, że w pozycji np.: auto ECU może wyłączyć sprężarkę na jakiś czas, aby wyrównały się ciśnienia na stronach. W eLearn nic nie piszą na ten temat, więc może to tak nie działa. Dlatego pisałam, że kręci się non stop. Jak to działa – tylko, że załącza się 2 bieg?

    Test z MES sprawdza chyba tylko przekaźnik klimatyzacji, ale on jest w innym miejscu, niż przekaźniki i bezpieczniki od FAN2. Słychać jak strzyka w okolicach klimatyzatora.
    - Bez włączonego silnika, to musiałabym podać na nią napięcie 12V i zobaczyć, czy ruszy. Tam jest tylko jeden przewód, łączówka jest jednopinowa. Masę bierze chyba z śruby. Tylko, że skoro w teście tylko strzyka przekaźnik, to znaczy, że coś jest jeszcze potrzebne, czego nie ma w MAR. Nie widzę tam innych przewodów, a tego co strzyka nie umiem zlokalizować.

    Presostat – dwa piny do ECU regulują biegi wentylatora chłodnicy, zależnie od ciśnienia w układzie. A dwa pozostałe, to nie wiem, ale może są potrzebne do uruchomienia sprężarki. Na pewno musi dać sygnał, że ciśnienie jest za niskie lub za wysokie – tak by ECU mogło odłączyć sprężarkę.
    - tylko, że 4 lata temu, jak miałam problem z kimą, to ECU nie odłączyło sprężarki, tylko wystrzeliło zaworem bezpieczeństwa.
    - myślałam o presostacie, ale on najczęściej powoduje wyłączanie się klimatyzacji okresowe. Gdyby myślał, że ciśnienie jest niższe od prawdziwego, to mógłby nie przełączać na II bieg. Nie wiem, czy jest możliwe, że w takim czasie jak jechałam, to ciśnienie nie wzrośnie.
    Bez klimy też nie udało mi się wykonać testu rozgrzewania, tak by załączyły się obydwa biegi. To układ połączony, jednak to nie pasuje.
    Czujnik temperatury jeszcze, ale wydaje mi się, że jest dobry. Silnik jest gorący.

    Nie wiem jak wykonać testy.
    - Teoretycznie jak odłączę presostat i włączę klimę to może ECU powinien włączyć 2 bieg. Czy odłączy sprężarkę, nie wiem, czy z panelu ją załączę, też nie wiem. To mogę sprawdzić, przez chwilę takiej pracy nic się nie stanie.
    - Mogę odłączyć czujnik temp. i wtedy, jak czytałam, co pisał kiedyś Bocian w temacie 156 ECU powinno także załączyć 2 bieg.
    - mogę sprawdzić napięcia na przewodach oscyloskopem, czujnik temp. to jest z czym porównać, ale presostat, tam będzie, albo nie będzie napięcia.
    - mogę zrobić analogiczne testy w 156TS i zobaczyć.
    - chyba powtórzę też testy na postoju i w jeździe z wyborem fan1 i fan2.
    - testu o którym pisze bubu, to nie mogę zrobić, bo nie wiem do końca jak, więc pewnie coś zniszczę. Jak go wykonać?

    Może układ działa, a temp. oleju to wynik pracy silnika, a ECU tego nie widzi, bo producent nie zadbał o to, żeby dostawał takie info. Nie było aż tak ciepło, 25st, jechałam wieczorem. Sprawdzę co potrafię. Wolałabym już nie jechać do elektryka tutaj, ale jeśli zaistnieje taka konieczność to pojadę.


    Teraz znowu pojawia się błąd p0301, dwa razy się pojawił, oprócz p1173, podczas opadania rpm na niskich – wtedy włącza MCSF. P0420 powstało, gdy nie wykasowałam błędu i dłużej jechałam z MCSF. Jednoczasowo nie powstaje z p1173, ten jest wiodący. Mimo, że sonda pokazuje zły wykres za katalizatorem.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 18-07-2014 o 23:26

  5. #1045
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    to jest włącznik elektomagnesu klimatyzacji.....
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GT-jts klima.jpg
Wyświetleń:	62
Rozmiar:	112.8 KB
ID:	138624  

  6. #1046
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    GT_JTS_wysoka_temp_oleju_3.zip

    To nie test, to parametr. 00—01--00 w ramce CAN się zmienia i tak samo pokazuje MES. Nie można uzyskać stanu wł. w sposób stały dla tego paramateru.

    Obydwa działają. Ten drugi można zmienić po CAN, ten pierwszy nie. ECU załącza sprężarkę, gdy spełnione są określone warunki, sygnały z czujników – z CKP, presostatu, i może innych.

    Układ działa poprawnie, na 1 biegu daje radę schłodzić chłodnicę i ECU nie musi zapinać 2 biegu. Presostat może nie załącza 2 biegu, bo układ działa wydajnie i nie musi. Klima chłodzi b. dobrze, w zeszłym tygodniu był uzupełniany czujnik oraz była sprawdzana maszyną. Elektrycznie to wszystko działa, połączenia, nie jest to chyba przypadek dla elektryka. Za wyjątkiem napięcia na aku, które jest jakie było.
    - podczas testu rozgrzewania silnika i w jeździe.
    - z tym, że w jeździe jak już się silnik mocno rozgrzeje, to włącza wentylator przy 97,5, potem temp. jeszcze rośnie do 98 – 99 st. i schodzi. W teście rozgrzewania temp. schodzi z 97,5 st.
    - po odłączeniu czujnika temperatury włącza od razu 2 bieg, wg MES obydwa biegi są aktywne. Można wtedy uruchomić sprężarkę klimatyzacji. Ale to tak, jak cały odłączyć. Bez pomiaru ciśnienia w układzie to nie wiem, jak sprawdzić jego funkcjonowanie. Dlatego nie badałam napięć oscyloskopem na razie. Bo o ile dobrze rozumiem, to ECU nie dostaje info o wartości ciśnienia? ECU nie ma za wiele do gadania, musi zaufać presostatowi w tym układzie.
    - po odłączeniu presostatu, nie wyrzuca, żadnych błędów, nie można uruchomić sprężarki.
    - na pewno w pozycji auto, ECU wyłącza sprężarkę cyklicznie, chyba pod warunkiem, że może utrzymać zadaną temperaturę. Ale dzisiaj schrzaniłam testy, dałam za dużo parametrów i mogą nie być miarodajne, dla opcji auto i full.
    - wszyscy tutaj piszą, że włączenie klimy wiąże się z włączeniem wentylatora na bieg 1. Tylko, że w mojej, to nie działa tak. Nie widać – chyba – specjalnej różnicy między włączoną klimą, a wyłączoną (?) w jeździe. To idzie chyba, przynajmniej w mojej GT, tylko na podstawie temp. silnika (z czujnika temp.). Jak powinno być?
    - temp. silnika (z czujnika temp.) są wyższe niż wcześniej. Wentylator w stałej jeździe – tu nie wiem. Bo może w stałej jeździe na 3000 rpm ECU nie powinien musieć włączać wentylatora? Włącza go rzadko, ale trzyma nieco wyższe temp. niż wcześniej. Podczas przyspieszania załącza. Jak powinno być?
    - temp. oleju w mieście, na krótszych odcinkach nie przekraczała mi przez te dni 110st. Ale w stałej jeździe od 3000 rpm rośnie. Na 4000 rpm przez moment rośnie szybko, aż przekroczy nieci 120st. Kawałek pojechałam na 4500 – poszła do 125st. Zegar mruga lampką. W dłuższej trasie przy szybszej jeździe, to może być wyżej. Ciśnienie oleju powyżej 6 bar: 6,2-6,5. Wiem, że mierzę temp. oleju w najgorętszym miejscu, w misce olejowej w sumie chyba. Tam, gdzie dociera układ wodny, pewnie będzie niższa. Ale na tłokach? Mi się wydaje, że ta różnica między temp. wody a oleju, powinna być niższa, max 10st. Gdyby tak było, nie byłoby czegoś takiego. Różnica się zwiększa wraz z prędkością i wraz z długością trasy. Na jałowym i do 2500 rpm oscyluje w granicach ok. 10 st, może ciut więcej, no spada (. Olej jest dobry i nowy, powinien wytrzymać może wyższe temperatury. Ale i tak mnie to martwi. To niefajna jazda w dłuższą trasę, autostradą, gdzie trzeba w kółko zwalniać, aby schłodził się olej. To nie są jakieś zawrotne prędkości ani rpm….
    ---- zastanawiałam się wcześniej, w czasie remontu nad tym wymiennikiem ciepła, ale zawołali chyba 1000 PLN za niego, więc zrezygnowałam.

    Jest jak było. Inaczej nie może być, skoro nic nie było naprawiane/wymieniane z elementów związanych z usterką. W sumie niewiele było wymieniane teraz. Chłodnica wody jest inna z elementów związanych z pracą silnika. Reszta jest taka jaka była. Nie wiem, bubu, czy to lato, czy spalana mieszanka i warunki pracy silnika, czy chłodnica. Z testu na postoju – chłodnica i układ dają radę. W jeździe też, ale temp. z czujnika temp. rzeczywiście są nieco wyższe.

    Nie wiem, ale dopóki nie uda się ustabilizować mieszanki, to chyba wszelkie kroki w kierunku zmian w układzie chłodzenia nie mają sensu? No, nie wiem, bo bez testera i czujnika temp. oleju, można nic nie zauważyć.

    Ponieważ nieco zepsułam testy, sprawdzę jeszcze raz układy, ograniczając się do kluczowych dla nich parametrów. A potem wrócę do CAN i sygnałów z linii K.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 21-07-2014 o 23:47

  7. #1047
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - tutaj opis harców z temperaturą oleju dla Giulietty.
    - temperatura oleju mierzona skanerem OBD, julka ma czujnik temperatury oleju !!.
    --
    http://www.forum.alfaholicy.org/mito...ml#post1459473
    --
    Dzisiaj trochę 'polatałem' Julką bo było 'ciepło' więc dobry czas na pomiary... ;-)

    Jadąc spokojnie (tryb Normal) przez Wa-wę PŁD-PN odcinek mierzony ok. 40km coolant 78-82*C a olej po rozgrzaniu trzymał przedział 87-90*C, bez zielonej fali ;-(

    Podczas harców poza miastem - max temp oleju wyciągnąłem przez moment 103*C (temp zewn. pokazywało w szczycie 32,5*C) wtedy coolant max 87*C - to wszystko na Dynamicu i na 4-ce przy 6k rpm+ ;-) i klima non stop. Po 'odpuszczeniu' i nawet jadąc szybko ale na 5-6 biegu temp oleju spada szybko do 96-97*C a coolant wraca do 82-83*C.
    Nadal jestem pod wrażeniem skuteczności systemu chłodzenia Julki ;-) bo nawet w tym upale i po harcach przed zatrzymaniem daje się olej wychłodzić szybko nawet do 92*C (kilka km umiarkowanej jazdy na koniec).

    Ciekawostka, że 1,5 godzinny postój po trasie prawie 100km w jedną stronę w tym upale zbił temp coolanta i oleju o 21*C odpowiednio z 83 do 62 i z 93 do 72 (bez podniesionej maski ale tyłem do słońca ;-) pomiary na włączonym silniku przed zatrzymaniem i po ponownym uruchomieniu po przerwie.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 22-07-2014 o 06:47
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #1048
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    GT_JTS_wysoka_temp_oleju_4.zip

    Tylko, że nie wiem jak on robił testy – jak jechał? Co znaczy – harcował? Julka ma analogiczny wskaźnik ECT jak w GT. Wiem, bo pisałeś, że ma chłodniczkę oleju, ale nie wiem jak działa układ? Wiem, bo też pisałeś, że termostat otwiera się wcześniej - przy 80st. To powinno powodować to, że będzie się nieco dłużej rozgrzewać, no i może nie dopuści do takich temp. oleju. Ale w końcu chyba powinien w dłuższej trasie się rozgrzać do 90st. W GT termostat otwiera się później o 8st. Silnik z założenia ma się szybciej nagrzać. Ale to nie jest aż taka kolosalna różnica. A gdzie ma Julka czujnik temp. oleju zamontowany. Bo w GT, to mam zaraz za tym wymiennikiem ciepła, może 3 cm. Lokalizacja też ma znaczenie.
    - Jeśli chodzi o schładzanie się silnika, to będzie może podobnie, choć w szczególe nie sprawdzałam. Sprawdzę jutro.
    - Różnicę ma mniejszą - do 10st. I ma niskie wskazania ECT, ma też włączoną klimę. Jeśli sugerujesz, że tam cały czas chodzi wentylator, przy włączonej klimie, to w GT tak nie jest. Jak to działa?
    - Gdyby wrzucił dodatkowo logi, to mogłabym zobaczyć jak to działa, na jakich rpm jechał i co się działo z temp. Nie rozgrzewał silnika na postoju. A tak to, nie umiem sobie wyobrazić. Możecie wrzucić logi z Julki, choćby tylko te same parametry co ja logowałam z MES + temp. oleju i ciśnienie klimatyzacji? Wtedy zobaczyłabym jak działa poprawnie układ. Wiem, że to różne samochody, ale może znowu nie aż tak? Możecie zrobić testy?

    Dzisiaj jechałam z mniejszą liczbą parametrów. Znowu wieczorem, ale temp. zewnętrzna na liczniku zmieniła się o 2 stopnie, 21 – 23 st.
    - w elearn nic nie znalazłam na temat sterowania sprężarką. Dane niedostępne. Jak ten klimatronik ma działać?
    - Temp. oleju dzisiaj powyżej 2500 rpm – jak wcześniej – nico ponad 120st. Pojadę w upał, ale to pewnie dopiero w sobotę.
    - termostat w mojej GT otwiera się nieco wcześniej niż podaje producent, przy 85,5 st. Może coś się z nim dzieje, że przepuszcza? Swoje lata ma i przejechał ze mną ok. 110 kkm. Był wymieniany, ale sporo przejechałam. Z drugiej strony w teście na postoju zachowuje się poprawnie. Nie wiem, też czy mógłby raz działać, a raz nie. Chyba nie.
    - Jednak euroscan miał trochę rację, w sprawie buttona. Dlatego, ponieważ napisał, jednak zrobiłam krótkie testy presostatu oscyloskopem.
    - nie ma możliwości zrobić testów oscyloskopem presostatu w jeździe, a nawet jak zwiększę rpm, to i tak nic nie da chyba.
    - błąd po odłączeniu presostatu także się zapisał, ale w module klimy, tam nie sprawdzałam. Tylko, że odłączałam przy ECT niższym od otwarcia termostatu, a wentylator załącza się jak się otworzy.
    - Albo jest tak, że ECU ma jakieś swoje różne strategie sterowania klimatyzacją, inne dla jałowego, inne do 2500 i inne priorytety dla wysokich. Albo coś się jednak dzieje, że czasem to działa, a czasem nie działa.

    Kolejna fiksacja, tak, że GT przestała na moment jechać, do 2000 rpm maks się wkręcała i wyzerowało wskaźnik paliwa oraz migały kontrolki ABS i VDC. Moment, do wykasowania błędów. Myślałam, że może pompa paliwa umarła, ale nie. Po wykasowaniu błędów, już się nie powtórzyło i było ok.

    Log 1 - klima w auto.
    Log 2 - klima full + klima OFF

    -------------------

    No, to musze poczekać na upały, aby spełnić warunki testu.

    Po raczej średnim odcinku drogi – 32 km, jazda mieszana z przewagą miejskiej, czyli niższe rpm, na włączonej klimie i temp. zewnętrznej – odczytanej z licznika: 25st.
    t.oleju == 108 st,
    Po 1h od zatrzymania silnika:
    t. oleju == 68st.
    ECT w logach.
    Wobec braku upałów, dłuższej trasy testowej nie robiłam.

    Pierwszy, jeden zapis – modernsoft –arduino – scanaplus. Trochę miałam z nim kłopotów, nie wiem jak będzie dalej, ale będę pytać. Nie ruszyłam tego tematu wcale.

    GT_JTS.zip
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P1.jpg
Wyświetleń:	41
Rozmiar:	81.5 KB
ID:	139013  
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 24-07-2014 o 01:24

  9. #1049
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    ScanaPlus.
    - miałam kłopot, przez wejścia różnicowe – źle podają na stronie i w instrukcji kolory przewodów dla CAN H i L. Są odwrócone.
    - jak się ustawi dwa różnicowe i podłączy tylko jedno do CAN, to na drugim pojawiają się sygnały.
    - nie zawiesza się, chociaż przy wyższym próbkowaniu to już trwa, a nie wiem jak z dekodowaniem będzie, czy laptop wyrobi. Nie dekodowałam tych na razie. Już mi się chce spać trochę.
    - mam problem z tymi poziomami napięć. Generalnie sygnały idą na zakresie, a na pozostałych to tak sobie. Jak z tego korzystać. Nie rozumiem tego.

    Kilka zapisów, podczas nadawania i odbierania przez modernsoft i arduino, na tym example co miałam – różne wejścia/wyjścia, MC2551 i MCP2515. Nie udało mi się na razie wydobyć buforów, ani nic zrobić. Nie wiem jak wyciągnąć funkcje prywatne do publicznych. Oglądałam, ale nie za dużo, w sieci różnych przykładów i niby tamte rozumie, ale w tym wypadku nie wiem.
    - jak teraz patrzyłam MCP2515 to na nóżkach dla buforów nie ma sygnałów, bo pewnie nie są zdefiniowane.
    - czy z tym ruszę bez podpowiedzi to nie wiem. Nie bardzo mi idzie…

    Zrobię chyba jakąś próbę w samochodzie, chociaż może to jeszcze za wcześniej, aby głupot nie porobić.


    scanaplus_ard_modern_7.zip
    scanaplus_ard_modern_1.zip
    scanaplus_ard_modern_3.zip
    scanaplus_ard_modern_4.zip
    scanaplus_ard_modern_5.zip
    scanaplus_ard_modern_6.zip
    scanaplus_ard_modern_8.zip
    scanaplus_ard_modern_9.zip

  10. #1050
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Chyba silnik się przegrzewa na wysokich rpm, jakby termostat miał inny zakres niż ma mieć, 95...

    GT_JTS_za_wysokie_ciśnienie_oleju_5.zip

    Zrobiłam taki podobny test, ale nie nazwę tego harcami, bo po prostu nie da rady:
    - temp. zewn. 31 – 33 st.
    - zwalniałam, gdy temp. oleju wzrastała do 130st lub wyżej, bez wyłączania silnika.
    - po 110k przerwa 1h. Samochód stał na słońcu.
    - po powrocie po 1,5h od wyłączenia silnika, samochód stał w zamkniętym garażu. Łącznie 255km.
    - na wskaźniku, szybko spada temp. oleju, nawet jak GT zatrzymać na moment, ale potem szybko rośnie.
    - W jeździe poniżej 110 dzisiaj nie zeszła nawet w powrotnej drodze na niskich rpm. Od 110 – 140 st. W trasie, tak jakbym jechała normalnie w takich warunkach pogodowych, na autostradzie – to 120 – 140st.
    - raz ją chwilkę przytrzymałam na 140 st. na biegu 4 na 6000-6400 i wychyliło wskaźnik ECT na liczniku nieznacznie. Na biegu 5 od 4500 rpm jest to samo, nie wychładza silnika.
    - Klima włączona. Szczerze mówiąc było mi zimno… momentami.
    - oleju nie wzięła nic.

    Logowałam na raz klimę oraz silnik i niestety w dwóch przejazdach MES nie zapisał mi logów z silnika. W tych z klimy są tylko rpm i ECT, po CAN. Chyba trzeba zapisywać odrębnie, w innej lokalizacji.

    Jak wykluczyć termostat, w tych okolicznościach?
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 27-07-2014 o 23:50

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory