Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 59

Temat: Zalane swiece zarowe w JTD

  1. #31
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    grzebałem po katalogach i znalazłem że do 2.4 q4 idą inne świece żarowe. Sa dłuższe i mają 20 amper.
    dokładnie beru gn 069.

    gn 059 które sa dedykowane do 1.9 mają 13 amper i długość 151,5 mm ( i takie katalogi pokazują do 2.4 )
    gn 069 sa dedykowane do 2.4 Q4 20 amper i i długość 156,5 mm

    Zagłębiając się w temat wyczytałem na alfaowners że seryjnie 2.4 210 koni bez q4 tez miało świece o długości 156,5. Po prostu podczas wymiany oryginalnych z pierwszego montażu wyciągali świece o dł 156,5

    Może to ma jeszcze jakieś znaczenie ..........

  2. #32
    Użytkownik Rowerzysta Avatar porterneon
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Stelvio Veloce
    Postów
    395

    Domyślnie

    Sprawdzilem w katalogu i jest tak jak mowisz. Do Q4 swiece BERU sa dluzsze i maja natezenie pradu 20A. Czym sie roznia silniki w Q4? Czy dluzsza swiece nie spowoduja jakijs usterki? Myslalem ze te modele roznia sie tylko napedem a w silnikach nic sie nie zmienilo.
    Ostatnio edytowane przez porterneon ; 27-12-2014 o 23:41

  3. #33
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Mało tego, jak wejdziesz na katalogach nie na 159 a na brerę to od razu okazuje że powinny być dłuższe świece.

    http://e-katalog.intercars.com.pl/#/...171/505000000/

    wydaje mi się że są błędy w katalogach i do 2.4 powinna iść dłuższa świeca o większym amperarzu. Jak wejdziesz w szczegóły i kod silnika to przy takim samym kodzie silnika dla 159 i dla brery pokazuje inna świece.

    Dla 159 2.4 pokazuje gn 059 a dla 159 2.4 Q4 gn 069 i dla zwykłej brery bez q4 z silnikem 2.4 pokazuje gn069.

    I jak już pisałem na alfaowner chłopaki też podczas wymiany byli zaskoczeni że wyciągali świece dłuższe niż te które kupili.
    Więc przy wymianie ja sie chyba rzucę na gn069

    edit. Żeby potwierdzić nasze wydumki musiałbyś zagrzać porządnie świece. Z tego co sprawdzałem wychodzi że świece grzeją około 15 sek. tzn kontrolka świec gaśnie a na świece przez 15 sek jest podawane napięcie.
    Spróbuj rano z 3 / 4 razy wygrzać świece po 10 sekund. I wtedy spróbuj odpalić. PO takim czasie komora spalania powinna być dobrze nagrzana. Jak odpali dobrze to może być dobrym tropem ... tzn ze 13 amper słabo grzeje komorę i trzeba kupić gn069 w większym amperażu i głębiej "penetrujaca" komorę spalania przez go lepiej ją rozgrzewa.
    Ostatnio edytowane przez pampik ; 28-12-2014 o 00:05

  4. #34
    Użytkownik Rowerzysta Avatar porterneon
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Stelvio Veloce
    Postów
    395

    Domyślnie

    Co ciekawe ja mam zalozone swiece NGK. A w katalogu widze, ze NGK maja prad 4A gdy BERU ma 13A. Moze te NGK po prostu nie dogrzewaja silnika.
    Ostatnio edytowane przez porterneon ; 28-12-2014 o 00:23

  5. #35
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Faktycznie może coś w tym jest... Sprawdziłem w katalogu świece dla mojego 16V. Mam założone NGK, natężenie 4 A, dlugość 153 mm i ogólnie auto mogłoby odpalać w mroźne poranki trochę łagodniej.
    Za to Beru GN 059 o długość 151,5 mm mają prąd grzania 13 A. Ciekawe skąd taka rozbieżność. Może zdecyduję się na wymianę.

    GN 069 są dwukrotnie droższe. Orientuje się ktoś, czy świece 156 mm podejdą do 16V?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #36
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Wczoraj założyłem Beru GN069. No Panowie wychodzi że to był strzał w 10. ( zakładając że reszta potencjalnych przyczyn jest wyeliminowała tzn nieszczelność na klapach, wtryski itd )

    Auto przy - 6 st C pali od kopa, równo pracuje i zero dymku.

    Przez ostatnie tygodnie przy niższych temp miałem objawy jak przy nieszczelnych klapkach. Problem jakby podzielił się na etapy bo najpierw PO sprawdzeniu całego układu świec ( świece wymieniane w maju 2013 przez poprzedniego właściciela ) zacząłem się przyglądać wtryskom. Na trzecim trochę korekty wariowały to wymieniłem końcówkę. Niestety wymiana jednej nic nie dała a było gorzej więc wymieniłem resztę - efekt był pozytywny - do przedwczoraj kiedy to auto przestało na mrozie całą noc. Czyli po odpaleniu nie równo pracował i puszczał białego bąka. Już mi brakowało pomysłów więc zacząłem jakby od początku i zacząłem drążyć temat świec co opisałem w postach wyżej. Ja obecnie miałem założone świece BOSCH 0 250 203 001. Sprawdzałem je kilkakrotnie, na różne sposoby i świece są dobre. Grzeją i każda ma oporność 0,9 ohma. Wczoraj nawet wykręciłem wszystkie podłączyłem pod napięcie ( fajki świec ) a osobnymi przewodami dorobiłem masy żeby spr czy wszystkie grzeją jednakowo - no i grzały. Mało tego przy porannym odpalaniu grzałem je 3 razy a auto dalej źle odpalało. Więc wszystkie przesłanki na niebie sugerowały że to nie wina świec. Pomimo tego wszystkiego postanowiłem założyć Beru gn 069 i jak juz pisałem to było to.

    Nagrałem filmik jak dzisiaj po całej nocy odpala. Założę konto na YT to wrzucę.

    PS. Dotyczy to silnika 2.4 JTDm. Nie wiem czy do 1.9 te świece będą pasowały a nawet jeśli to w przypadku 1.9 poszedłbym w Beru GN 059.


    edit:

    filmik - https://www.youtube.com/watch?v=GBDwS2DveVs
    świece nie były grzane wcześniej. Po prostu wsiadam, wkładam kluczyk, kontrolka grzania świec gaśnie i odpalam.
    Ostatnio edytowane przez pampik ; 30-12-2014 o 14:32

  7. #37
    Użytkownik Rowerzysta Avatar porterneon
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Stelvio Veloce
    Postów
    395

    Domyślnie

    Dzisiaj sprawdzałem świece żarowe i okazało się że Baru grzeją na dwukrotnie większej długości od Ngk. Zobaczę jutro rano jaki będzie efekt zmiany.

  8. #38
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Pampik aż sprawdziłem sobie do mojej 156 świece i:
    - założone NGK YE07 mają prąd 4A
    - dedykowane Beru GN 059 mają prąd 13A

    Chyba trzeba będzie zakupić dedykowane, jeżeli w mrozy będzie lepiej odpalać. Nie mam zbytnio problemów co prawda, ale przy dłuższym postoju kręci powiedzmy 3-5 obrotów zanim odpali.

    Zaciekawiło mnie to
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  9. #39
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Cytat Napisał porterneon Zobacz post
    Dzisiaj sprawdzałem świece żarowe i okazało się że Baru grzeją na dwukrotnie większej długości od Ngk.


    Wiem, zanim zdecydowałem się na zmianę widziałem ten filmik a sam też robiłem porównanie bosch/beru

    https://www.youtube.com/watch?v=FR8qyQ6bmVc

    W sumie beru na tym zestawieniu i na tym co chcą pokazać wychodzi najgorzej. Najpóźniej sie rozgrzewa i grzeje całą grzałką a nie końcem.
    Tylko że beru jak zaczyna grzać to grzeje ponad dwukrotną długością w stosunku do reszty.


    Cytat Napisał porterneon Zobacz post
    Zobaczę jutro rano jaki będzie efekt zmiany.
    czyli też już siedzą GN 069 ??

    Jestem ciekaw czy u Ciebie też to rozwiąże problem. ( akumulator masz dobry ?? wiesz, każda bierze 20 A . Więc 100 Idzie na same świece )
    Ostatnio edytowane przez pampik ; 30-12-2014 o 14:45

  10. #40
    Użytkownik Rowerzysta Avatar porterneon
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Stelvio Veloce
    Postów
    395

    Domyślnie

    U mnie jest BERU w wersji 13A bo 20A jest 5mm dluzsza i nie pasuje do mojego silnika. Dzis po pracy samochod odpalil prawie idealnie. Temperatura powietrza byla -8,5 a samochod mrozil sie przez ponad 7 godzin.

Podobne wątki

  1. Swiece zarowe a ich wymiana w ASO
    Utworzone przez marcin8c w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-03-2011, 11:09
  2. Swiece zarowe LUCAS
    Utworzone przez Szwejk73 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-05-2010, 07:46
  3. przewod zasilajacy swiece zarowe
    Utworzone przez gudjohnsen w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-02-2010, 15:02
  4. kontrolka SWIECE ZAROWE
    Utworzone przez jarek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-01-2010, 13:30
  5. Jak wymienic swiece zarowe w 1,9 jtd
    Utworzone przez wodik w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-10-2009, 19:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory