Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16
  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Z19DTH 150KM
    Postów
    4

    Domyślnie Uszkodzenia skrzyni biegów M32 !

    Mimo nowoczesnej konstrukcji, inżynierowie nie zapewnili skrzyniom M20 M32 niezawodności a powodem tego jest brak diagnozy oraz rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji na temat oleju (o czym już napisałem, tu : http://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/110642-lozyska_skrzynia_m32-20.html).

    Najczęstsze uszkodzenia, które występują w skrzyniach to uszkodzenia łożysk, kół 6, 5, 1 biegu, tulei sztywnej (piasty synchronizatora, przesuwka), tylnej obudowy, wałków, dyferencjału.
    Awarie skrzyni biegów M20 i M32 zaczyna się najczęściej od łożysk. Powodem uszkodzenia łożyska – szczególnie podpierającego wałek atakujący w tylnej obudowie, może być:
    - wada konstrukcyjna i źle dobrane obciążenia łożysk - brak diagnozy, wymiany, odpowiedniej ilości oleju - źle dobrany olej przekładniowy (testy a aparacie czterokulkowym), post powyżej potwierdza test, pseudo oleju np. oplowskiego, gdzie łożyska wyciągam, zespawane wałeczki z korpusem) - zbyt duży luz osiowy wałków w skrzyni (tzw. "pretensja" od 0,53 mm do 0,58 mm a nawet nacisku). Wymagana “pretensja” jest osiągana na etapie produkcji, przy użyciu podkładek “shimujących” pod bieżnie łożyska stożkowego w obudowie skrzyni biegów.
    Dziwi mnie , że moi klienci zakupują u mnie tylko łożyska a nie biorą podkładek “shimujących” mam wszystkie 31 grubości. Zestawy łożysk 6 lub 8 szt. u mnie od 500 do 1000 zł w zależności jaka firma lub konfiguracja poszczególnych firm. Ponadto po wymianie łożyska dół i góra na wałku "wałek puchnie" należy zastosować cieńszą podkładkę lub grubszą jeśli łożyska innej firmy (różna grubość bieżni), Na oryginalnych łożyskach zobaczyć można napis “made in poland”, “made in franse”, “made in USA” oby nie “made in Chaina”ale ja uważam, że nie o jakość tu chodzi tylko o wadę konstrukcyjną polegającą na doborze łożysk o zbyt małej powierzchni tocznej ( SNR francuskie powierzchnia toczna mniejsza niż Timken USA) a co za tym idzie niższej wytrzymałości zwłaszcza, że skrzynia ma przenosić obciążenia rzędu 320Nm (odpowiedź dla tych co czipują i zwiększają obciążenia ponad 400Nm.


    Serwisy Alfa Romeo, Chevroleta, Fiata, Opla w naprawach gwarancyjnych stosują zamienniki np. łożyska firmy SNR “made in franse” o koronkach plastikowych, jeszcze mniejszej powierzchni tocznej (grubszych bieżniach) czyli niższej wytrzymałości na przenoszone obciążenie, temperatury.
    Mimo serwisowania tymi zamiennikami o złej jakości, Serwisy ASO nie zgłaszały zastrzeżeń co w konsekwencji zaowocowało pojawieniem się zamiennych łożysk już w nowych skrzyniach od 2010 roku !
    Od łożysk dużych Timkena rozpoczynających wałki napadowe (na dole) są lepsze łożyska np. niemieckiej firmy FAG i NGBC.
    Wszelkie szumienie w skrzyni to objaw problemów z łożyskami i sygnał, że trzeba czym prędzej wymienić łożyska. Jeśli łożysko rozpadnie się, dokona bardzo kosztownych uszkodzeń, czasem takich, które uniemożliwią naprawę skrzyni biegów za rozsądna cenę. Uszkodzone łożysko to zwiększająca się temperatura pracy. Temperatura jest przekazywana na współpracujące elementy i powoduje znaczne ich uszkodzenie.
    Jeśli oprócz szumienia/buczenia zaobserwujesz, że gałka zmiany biegów zaczyna drżeć w czasie jazdy lub dziwnie przesuwać się w przód i w tył oznacza, że powstały znaczne luzy na wałkach. To czerwone światło, które powinno Cię ostrzec i spowodować zakończenie jazdy, niezwłocznie zdjąć skrzyni biegów do naprawy. Zamieszczanie zdjęć z naprawy, wymiany łożysk bez wyciągania skrzyni to absurd, gdzie pomiar luzu "osiowego"wałka tzw. pretensja od 0,53 do 0,58 mm ?, jedynie zalecam wymianę bez zdejmowania skrzyni mechanizmu różnicowego, mam dostępne nowe jak i używane. Ponadto łożyska dyferencjału nadal są produkowane firmy Timken o koronkach metalowych, które posiadam.
    „Jeśli chcesz uniknąć kolejnej naprawy to wymień w swojej skrzyni biegów wszystkie 8 łożysk”, to częsty slogan naciągaczy, nieuczciwych firm, po których naprawiam i stwirdziłwm wymianę od 2 do 5 łożysk a skasowali za 8 szt. W tej kwestii skrzynia biegów M20 i M32 nie toleruje kompromisów. „Nie daj się zwieść, że wymiana tylko uszkodzonego łożyska załatwi sprawę naprawy”, kolejny slogan z sieci, tak podlegają wymianie łożyska luźne lub w dobrym stanie gdy ich bieżnie maja ślady uszkodzeń, wżery, należy zawsze wymienić łożysko i bieżnie !
    Około 40% awarii skrzyń biegów M32 i M20 wiąże się z uszkodzeniem tylnej obudowy. W większości przypadków uszkodzeniu ulega miejsce, w którym zamontowane jest łożysko podpierające wałek atakujący. Obrócenie bieżni łożyska w gnieździe najczęściej powoduje pęknięcie obudowy lub wyłamanie jej fragmentu.
    Tego typu uszkodzenie można naprawić wyłącznie przez wymianę obudowy na nową lub używana w połowie ceny nowej. Miejsce osadzenia łożyska jest precyzyjnie określone, natomiast jakakolwiek obróbka cieplna powoduje odkształcenia, które zaburzają precyzję montażu łożyska. Nawet przesunięcia rzędy dziesiątek milimetra spowodują brak osiowości pracy wałka. To szybki sposób na uszkodzenie pozostałych elementów w skrzyni biegów.
    Można pokusić się też o wymianę obudowy na używaną. W tym przypadku należy mieć 100% pewności, że obudowa posiada nieuszkodzone gniazda do osadzania łożysk. Nieumiejętne wyjęcie bieżni łożyska może uszkodzić gniazdo. Bieżnię należy zawsze wymienić na nową ponieważ niedopuszczalne jest montowanie nowego łożyska na używaną bieżnię.
    Uszkodzenia trybów w skrzyni biegów typu M20 i M32 to dość częste awarie. Najbardziej narażone na uszkodzenia są koła 6, 5 i 1. biegu. Uszkodzenia tych biegów są wynikiem uszkodzeń łożysk bezpośrednio współpracujących z tymi biegami. Łożysko rozgrzewając się do wysokiej temperatury nagrzewa również elementy wokół siebie. Wysoka temperatura osłabia materiał z którego wykonane są zęby danego trybu powodując ich wyłamanie lub nawet starcie . Wyłamujący się ząb powoduje najczęściej uszkodzenie innych zębów zarówno danego biegu lub innych biegów.
    Wyłamania lub ukruszenia się zębów w trybach występują również w przypadku, gdy pojawiają się nadmierne luzy wzdłużne na wałkach. W tym momencie zęby stykają się ze sobą na swoich brzegach. Ponieważ ząb trybu obliczony jest na współpracę na określonej powierzchni, dlatego w momencie gdy zmniejsza się powierzchnia styku zębów zwiększa się obciążenie w miejscu ich styku. Przy dłuższej pracy na ograniczonej powierzchni najczęściej dochodzi do wyłamania zęba.
    Kolejna przyczyna uszkodzeń trybów to zbyt mała ilość oleju w skrzyni. Stykające się ze sobą zęby przekładni z powodu tarcia wytwarzają ciepło. W momencie, gdy nie ma czynnika chłodzącego, jakim w skrzyni biegów jest olej, dochodzi do nadmiernego rozgrzania trybów i ich uszkodzenia. Polecam link do postu powyżej Oleje a mity ....
    Naprawa kół zębatych polega na ich wymianie. Przy wymianie należy również wymienić elementy współpracujące z danymi kołami zębatymi, które noszą ślady uszkodzeń i zużycia. Istotne jest, aby koła danego biegu wymieniać parami. Nie wskazana jest wymiana tylko jednego koła danego biegu. Nie ma znaczenia czy koła są używane (sprawne technicznie) czy nowe - powinny być wymienione parami (pozostawiając jedno koło np. 6 bieg 27/44 to drugie , pierwsze zakupujemy oryginalne GM). W przypadku np. 5 biegu taka wymiana to dość kosztowny zabieg ponieważ jedno z kół wałka głównego sprzęgłowego pracuje również z kołem 3 biegu wałka napadowego. Uzasadnienie takiej operacji jest proste - koła w czasie pracy zużywają powierzchnie styczne zębów. W momencie gdy zostawiamy "stare" koło i wymieniamy tylko jedno koło danego biegu, nie będą dopasowane ze sobą zęby obu kół. Najczęściej wynikiem takiej operacji jest buczenie skrzyni po jej montażu.
    Wewnątrz mechanizmu różnicowego na uszkodzenia narażone są zęby satelity, a także obudowa, w której pracują satelity. Najczęstszym powodem uszkodzeń w mechanizmie różnicowym w skrzyni biegów M20 M32 jest nadmierny luz, który w fabryce regulowany jest specjalistycznymi podkładkami. W przypadku nadmiernego zużycia w miejscu styku satelity z obudową powstaje podcięcie w obudowie. Podcięcie to jest nienaprawialne i wymaga wymiany mechanizmu różnicowego. Powstaje w ten sposób luz, który bezpośrednio wpływa na zęby satelity. Wpływa to bezpośrednio na nadmierne zużycie na zębach. Powoduje to dość głośny dźwięk, który można słyszeć w czasie jazdy, diagnoza zalecam najlepiej na podnośniku. Dyferencjał zalecam wymianę bez zdejmowania skrzyni, mam dostępne nowe jak i używane. Ponadto łożyska dyferencjału nadal są produkowane firmy Timken o koronkach metalowych, które posiadam.

    Jeżeli w Twoim aucie wystąpiły poniższe objawy, to należy szybko reagować:

     1) Hałas/ piski podczas jazdy przy włączeniu 1, 2, 5 i 6 nasilają się wraz z naciśnięciem lub puszczeniem pedału gazu.
    Przyczyna: uszkodzone łożyska wału napadowy dolny.

     2) Ruch dźwigni zmiany biegów po naciśnięciu / zwolnieniu sprzęgła na pierwszym biegu.
    Przyczyna: uszkodzone łożyska wału napadowego dolnego.

     3) Problem z przełączaniem i dopinaniem biegów 3 i 4 (zgrzyty).
    Przyczyna: Uszkodzony synchronizator 3 i 4 lub koło zębate.

     4) Problem z wybieraniem pierwszego biegu na postoju.
    Przyczyna: usterka wybieraka 4/3 lub 1.

     5 Oporna zmiana biegów, ciężko wchodzą biegi szczególnie na zimnym silniku haczyły biegi 2,3 ..."
     Przyczyna: usterka, źle wyregulowane linki, cięgna, podczas zakładania skrzyni (wymiany w/w podzespołów, zamontowane linki bez pozycji serwisowej skrzyni i gałki w kabinie(nastąpiła deregulacja).
    Zalecenie najpierw regulacja mechanizmu zmiany biegów (opisana na mojej stronie w poddziale O Firmie/diagnoza naprawa
    regeneracja) !
    Szybko wychwycona usterka może być naprawiona taniej, koszty naprawy w pierwszej fazie są niskie, a później następnie drastycznie wzrastają .
    Często nie ma sensu zakup używanej skrzyni, która może się okazać gorsza niż twoja, ponieważ ryzyko jest zbyt duże.

    ps. informacje z sieci i moje już czteroletnie doświadczenie po naprawie skrzyni, które stało się moim hobby, opinie o moim hobby na Favore link na mojej stronie ...

  2. #2
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW, 1,9 JTDm 150 km, 2008r
    Postów
    16

    Domyślnie

    Szuranie dobiegające z okolic skrzyni biegów mojej 159 jest przerywane w zależności od wrzuconego biegu i obrotów silnika. Dźwięk szurania pojawia się po przejechania około 3 do 4 km w trakcie nagrzewania się się silnika, a znika po całkowitym jego nagrzaniu. Wymieniłem łożyska w skrzyni, tarczę sprzęgła, dwumasę oraz wyprzęgnik nie wspominając o czterech rodzajach olejów do skrzyni i nic nie pomogło. Utopiona kasa, a rezultatów brak

    Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/159_...#ixzz3VIXfrRz5

    jeden z kolegów biorący udział we wcześniejszej rozmowie ot. tego tematu dodał filmik z zarejestrowanym odgłosem szurania.

    https://www.youtube.com/watch?v=9lMv063-f24

    Byłbym wdzięczny za jakieś podpowiedzi, z góry dziękuje za chęć pomocy

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar hubert.janowski
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Zdanowice,,,,,Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 120 km disactive 2008r.
    Postów
    236

    Domyślnie

    Cytat Napisał BelferMJZ Zobacz post
    Mimo nowoczesnej konstrukcji, inżynierowie nie zapewnili skrzyniom M20 M32 niezawodności a powodem tego jest brak diagnozy oraz rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji na temat oleju (o czym już napisałem, tu : http://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/110642-lozyska_skrzynia_m32-20.html).

    Najczęstsze uszkodzenia, które występują w skrzyniach to uszkodzenia łożysk, kół 6, 5, 1 biegu, tulei sztywnej (piasty synchronizatora, przesuwka), tylnej obudowy, wałków, dyferencjału.
    Awarie skrzyni biegów M20 i M32 zaczyna się najczęściej od łożysk. Powodem uszkodzenia łożyska – szczególnie podpierającego wałek atakujący w tylnej obudowie, może być:
    - wada konstrukcyjna i źle dobrane obciążenia łożysk - brak diagnozy, wymiany, odpowiedniej ilości oleju - źle dobrany olej przekładniowy (testy a aparacie czterokulkowym), post powyżej potwierdza test, pseudo oleju np. oplowskiego, gdzie łożyska wyciągam, zespawane wałeczki z korpusem) - zbyt duży luz osiowy wałków w skrzyni (tzw. "pretensja" od 0,53 mm do 0,58 mm a nawet nacisku). Wymagana “pretensja” jest osiągana na etapie produkcji, przy użyciu podkładek “shimujących” pod bieżnie łożyska stożkowego w obudowie skrzyni biegów.
    Dziwi mnie , że moi klienci zakupują u mnie tylko łożyska a nie biorą podkładek “shimujących” mam wszystkie 31 grubości. Zestawy łożysk 6 lub 8 szt. u mnie od 500 do 1000 zł w zależności jaka firma lub konfiguracja poszczególnych firm. Ponadto po wymianie łożyska dół i góra na wałku "wałek puchnie" należy zastosować cieńszą podkładkę lub grubszą jeśli łożyska innej firmy (różna grubość bieżni), Na oryginalnych łożyskach zobaczyć można napis “made in poland”, “made in franse”, “made in USA” oby nie “made in Chaina”ale ja uważam, że nie o jakość tu chodzi tylko o wadę konstrukcyjną polegającą na doborze łożysk o zbyt małej powierzchni tocznej ( SNR francuskie powierzchnia toczna mniejsza niż Timken USA) a co za tym idzie niższej wytrzymałości zwłaszcza, że skrzynia ma przenosić obciążenia rzędu 320Nm (odpowiedź dla tych co czipują i zwiększają obciążenia ponad 400Nm.


    Serwisy Alfa Romeo, Chevroleta, Fiata, Opla w naprawach gwarancyjnych stosują zamienniki np. łożyska firmy SNR “made in franse” o koronkach plastikowych, jeszcze mniejszej powierzchni tocznej (grubszych bieżniach) czyli niższej wytrzymałości na przenoszone obciążenie, temperatury.
    Mimo serwisowania tymi zamiennikami o złej jakości, Serwisy ASO nie zgłaszały zastrzeżeń co w konsekwencji zaowocowało pojawieniem się zamiennych łożysk już w nowych skrzyniach od 2010 roku !
    Od łożysk dużych Timkena rozpoczynających wałki napadowe (na dole) są lepsze łożyska np. niemieckiej firmy FAG i NGBC.
    Wszelkie szumienie w skrzyni to objaw problemów z łożyskami i sygnał, że trzeba czym prędzej wymienić łożyska. Jeśli łożysko rozpadnie się, dokona bardzo kosztownych uszkodzeń, czasem takich, które uniemożliwią naprawę skrzyni biegów za rozsądna cenę. Uszkodzone łożysko to zwiększająca się temperatura pracy. Temperatura jest przekazywana na współpracujące elementy i powoduje znaczne ich uszkodzenie.
    Jeśli oprócz szumienia/buczenia zaobserwujesz, że gałka zmiany biegów zaczyna drżeć w czasie jazdy lub dziwnie przesuwać się w przód i w tył oznacza, że powstały znaczne luzy na wałkach. To czerwone światło, które powinno Cię ostrzec i spowodować zakończenie jazdy, niezwłocznie zdjąć skrzyni biegów do naprawy. Zamieszczanie zdjęć z naprawy, wymiany łożysk bez wyciągania skrzyni to absurd, gdzie pomiar luzu "osiowego"wałka tzw. pretensja od 0,53 do 0,58 mm ?, jedynie zalecam wymianę bez zdejmowania skrzyni mechanizmu różnicowego, mam dostępne nowe jak i używane. Ponadto łożyska dyferencjału nadal są produkowane firmy Timken o koronkach metalowych, które posiadam.
    „Jeśli chcesz uniknąć kolejnej naprawy to wymień w swojej skrzyni biegów wszystkie 8 łożysk”, to częsty slogan naciągaczy, nieuczciwych firm, po których naprawiam i stwirdziłwm wymianę od 2 do 5 łożysk a skasowali za 8 szt. W tej kwestii skrzynia biegów M20 i M32 nie toleruje kompromisów. „Nie daj się zwieść, że wymiana tylko uszkodzonego łożyska załatwi sprawę naprawy”, kolejny slogan z sieci, tak podlegają wymianie łożyska luźne lub w dobrym stanie gdy ich bieżnie maja ślady uszkodzeń, wżery, należy zawsze wymienić łożysko i bieżnie !
    Około 40% awarii skrzyń biegów M32 i M20 wiąże się z uszkodzeniem tylnej obudowy. W większości przypadków uszkodzeniu ulega miejsce, w którym zamontowane jest łożysko podpierające wałek atakujący. Obrócenie bieżni łożyska w gnieździe najczęściej powoduje pęknięcie obudowy lub wyłamanie jej fragmentu.
    Tego typu uszkodzenie można naprawić wyłącznie przez wymianę obudowy na nową lub używana w połowie ceny nowej. Miejsce osadzenia łożyska jest precyzyjnie określone, natomiast jakakolwiek obróbka cieplna powoduje odkształcenia, które zaburzają precyzję montażu łożyska. Nawet przesunięcia rzędy dziesiątek milimetra spowodują brak osiowości pracy wałka. To szybki sposób na uszkodzenie pozostałych elementów w skrzyni biegów.
    Można pokusić się też o wymianę obudowy na używaną. W tym przypadku należy mieć 100% pewności, że obudowa posiada nieuszkodzone gniazda do osadzania łożysk. Nieumiejętne wyjęcie bieżni łożyska może uszkodzić gniazdo. Bieżnię należy zawsze wymienić na nową ponieważ niedopuszczalne jest montowanie nowego łożyska na używaną bieżnię.
    Uszkodzenia trybów w skrzyni biegów typu M20 i M32 to dość częste awarie. Najbardziej narażone na uszkodzenia są koła 6, 5 i 1. biegu. Uszkodzenia tych biegów są wynikiem uszkodzeń łożysk bezpośrednio współpracujących z tymi biegami. Łożysko rozgrzewając się do wysokiej temperatury nagrzewa również elementy wokół siebie. Wysoka temperatura osłabia materiał z którego wykonane są zęby danego trybu powodując ich wyłamanie lub nawet starcie . Wyłamujący się ząb powoduje najczęściej uszkodzenie innych zębów zarówno danego biegu lub innych biegów.
    Wyłamania lub ukruszenia się zębów w trybach występują również w przypadku, gdy pojawiają się nadmierne luzy wzdłużne na wałkach. W tym momencie zęby stykają się ze sobą na swoich brzegach. Ponieważ ząb trybu obliczony jest na współpracę na określonej powierzchni, dlatego w momencie gdy zmniejsza się powierzchnia styku zębów zwiększa się obciążenie w miejscu ich styku. Przy dłuższej pracy na ograniczonej powierzchni najczęściej dochodzi do wyłamania zęba.
    Kolejna przyczyna uszkodzeń trybów to zbyt mała ilość oleju w skrzyni. Stykające się ze sobą zęby przekładni z powodu tarcia wytwarzają ciepło. W momencie, gdy nie ma czynnika chłodzącego, jakim w skrzyni biegów jest olej, dochodzi do nadmiernego rozgrzania trybów i ich uszkodzenia. Polecam link do postu powyżej Oleje a mity ....
    Naprawa kół zębatych polega na ich wymianie. Przy wymianie należy również wymienić elementy współpracujące z danymi kołami zębatymi, które noszą ślady uszkodzeń i zużycia. Istotne jest, aby koła danego biegu wymieniać parami. Nie wskazana jest wymiana tylko jednego koła danego biegu. Nie ma znaczenia czy koła są używane (sprawne technicznie) czy nowe - powinny być wymienione parami (pozostawiając jedno koło np. 6 bieg 27/44 to drugie , pierwsze zakupujemy oryginalne GM). W przypadku np. 5 biegu taka wymiana to dość kosztowny zabieg ponieważ jedno z kół wałka głównego sprzęgłowego pracuje również z kołem 3 biegu wałka napadowego. Uzasadnienie takiej operacji jest proste - koła w czasie pracy zużywają powierzchnie styczne zębów. W momencie gdy zostawiamy "stare" koło i wymieniamy tylko jedno koło danego biegu, nie będą dopasowane ze sobą zęby obu kół. Najczęściej wynikiem takiej operacji jest buczenie skrzyni po jej montażu.
    Wewnątrz mechanizmu różnicowego na uszkodzenia narażone są zęby satelity, a także obudowa, w której pracują satelity. Najczęstszym powodem uszkodzeń w mechanizmie różnicowym w skrzyni biegów M20 M32 jest nadmierny luz, który w fabryce regulowany jest specjalistycznymi podkładkami. W przypadku nadmiernego zużycia w miejscu styku satelity z obudową powstaje podcięcie w obudowie. Podcięcie to jest nienaprawialne i wymaga wymiany mechanizmu różnicowego. Powstaje w ten sposób luz, który bezpośrednio wpływa na zęby satelity. Wpływa to bezpośrednio na nadmierne zużycie na zębach. Powoduje to dość głośny dźwięk, który można słyszeć w czasie jazdy, diagnoza zalecam najlepiej na podnośniku. Dyferencjał zalecam wymianę bez zdejmowania skrzyni, mam dostępne nowe jak i używane. Ponadto łożyska dyferencjału nadal są produkowane firmy Timken o koronkach metalowych, które posiadam.

    Jeżeli w Twoim aucie wystąpiły poniższe objawy, to należy szybko reagować:

    1) Hałas/ piski podczas jazdy przy włączeniu 1, 2, 5 i 6 nasilają się wraz z naciśnięciem lub puszczeniem pedału gazu.
    Przyczyna: uszkodzone łożyska wału napadowy dolny.

    2) Ruch dźwigni zmiany biegów po naciśnięciu / zwolnieniu sprzęgła na pierwszym biegu.
    Przyczyna: uszkodzone łożyska wału napadowego dolnego.

    3) Problem z przełączaniem i dopinaniem biegów 3 i 4 (zgrzyty).
    Przyczyna: Uszkodzony synchronizator 3 i 4 lub koło zębate.

    4) Problem z wybieraniem pierwszego biegu na postoju.
    Przyczyna: usterka wybieraka 4/3 lub 1.

    5 Oporna zmiana biegów, ciężko wchodzą biegi szczególnie na zimnym silniku haczyły biegi 2,3 ..."
     Przyczyna: usterka, źle wyregulowane linki, cięgna, podczas zakładania skrzyni (wymiany w/w podzespołów, zamontowane linki bez pozycji serwisowej skrzyni i gałki w kabinie(nastąpiła deregulacja).
    Zalecenie najpierw regulacja mechanizmu zmiany biegów (opisana na mojej stronie w poddziale O Firmie/diagnoza naprawa
    regeneracja) !
    Szybko wychwycona usterka może być naprawiona taniej, koszty naprawy w pierwszej fazie są niskie, a później następnie drastycznie wzrastają .
    Często nie ma sensu zakup używanej skrzyni, która może się okazać gorsza niż twoja, ponieważ ryzyko jest zbyt duże.

    ps. informacje z sieci i moje już czteroletnie doświadczenie po naprawie skrzyni, które stało się moim hobby, opinie o moim hobby na Favore link na mojej stronie ...
    to chyba tolerancja a nie pretensja ...szumienie tych skrzyń występowało już po wyjechaniu z salonu, pozatym wymiana na te lepsze łożyska się nie sprawdza niektórzy twierdzą że jest gorzej niektórzy że lepiej. Ja jednak potwierdzam że skrzynię trzeba wyjąć i odpowiednio zdjagnozować i w 90 procentach nie wystarcza wymiana samych łożysk to nie jest możliwe w skrzyniach z pewnym już swoim przebiegiem. U mnie na zimnej czy rozgrzanej skrzyni szumi lekko 5 ale nie zamierzam tego ruszać na razie a jak już coś to na pewno zrobie to sam. Już raz miałem styczność z mechanikami i to był ostatni raz.

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    4

    Domyślnie problem ze skrzynią

    Hej. Mam pytanie. Błagam o pomoc. Wymienialiśmy simering między skrzynią biegów a sinikiem (był przeciek). Mechanik stwierdził, że tarcza sprzęgła jest do wymiany- została wymieniona. Po złożeniu zaczeło coś stukać. Przy puszczaniu gazu strasznie mocno trzeszczy, rzęzi. Mechanik włożył z powrotem starą tarczę ale objawy nie ustąpiły. Bardzo proszę o poradę. Dziękuję za jakiekolwiek sugestie.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    159 V6
    Postów
    9,584

    Domyślnie

    Albo przebełtany został syf w skrzyni i zaczęła stukać, albo bardziej prawdopodobne, że uszkodził "się" docisk sprzęgła. Sprzęgło jest samonastawne i jego montaż wymaga użycia specjalnego narzędzia. Da się to zrobić bez niego, ale jest ryzyko, jest zabawa
    Biegi wchodzą dobrze?

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    4

    Domyślnie

    Tak. Biegi wchodzą bez problemu. Sprzęgło natomiast bardzo luźno. Jako kobieta z krótkimi nogami wcześniej musiałam naprężyć (delikatnie) mięśnie a teraz wciska się luźno.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    159 V6
    Postów
    9,584

    Domyślnie

    Wysprzęglik też został wymieniony?
    Tak czy inaczej skrzynia do zrzucenia.

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    4

    Domyślnie

    Żaden wysprzęglik nie był wymieniany. Założona nowa tarcza. Czy istnieje możliwość, że przy zakładaniu nowej tarczy coś spierniczyli? Pisałeś o jakimś narzędziu. Jeśli odpowiednio tego nie ustawili to może być taka przyczyna? Skrzynia skrzynią. Teraz modzą, że może coś w skrzyni się pochrzaniło. Ale słuchajcie...wcześniej nic nie stukało.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    159 V6
    Postów
    9,584

    Domyślnie

    Nowa tarcza z dociskiem? Samych tarcz nie sprzedają.
    Czytaj mój pierwszy post.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    159 1.9 8V JTDM
    Postów
    72

    Domyślnie

    Mogli nabic okladzine na stara tarcze.

    Bez ponownego rozebrania sie nie obejdze.

    Ale zapytam, auto jezdzi, biegi wchodza normalnie?

Podobne wątki

  1. [159] olej w skrzyni biegów manualnej od skrzyni automatycznej!!!
    Utworzone przez jackblackxxx w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 06-11-2015, 21:00
  2. Poszukuje skrzyni biegów 156 1.9 140 KM
    Utworzone przez Palik82 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-03-2014, 22:32
  3. [146] Co ma marchewka do skrzyni biegów, linki skrzyni biegów
    Utworzone przez macminik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-02-2012, 20:09
  4. [146] Typ skrzyni biegów
    Utworzone przez czekal86 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-03-2011, 19:08
  5. Awaria skrzyni biegów (2,4 JTD 140KM 6-biegów)
    Utworzone przez Golab w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 14-11-2010, 19:22

159 zamontowano ma

pretensja m32

skrzynia bieg

peknieta tylna obu skrzyni m 32

objawy awari skrzyni m32

uszkodzone satelity mechanizmu

uszkodzona dwumasa m32 objawy

m32 kto naprawia

ar 159 uszkodzona skrzynia biegow cena

diagnoza uszkodzonej skrzyni m32

zepsuta skrzynia m32

awaria skrzyni m32

objawy uszkodzenia skrzyni m32

skrzynia m32 przyczyny usterek

objawy uszkodzonej przesuwki

skrzynia m32

skrzynia 159 rodzaj

awarie skrzyni m20

jtd uszkodzona skrzynia

objawy uszkodzonego synchronizatora skrzyni

skrzynia m32 objawy

czy skrzynia m32 jes wadliwa

objawy uszkodzonej m32

objawy uszkodzonej skrzyni m32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory