Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 34

Temat: Alfa159 z silnikiem 1720 tbi

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar szymonjot
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Warszawa/Opole
    Auto
    159 TBI Ti
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Nie wiem, jaką masz instrukcję ale oryginał z 2010 roku podaje wyraźnie 140 tys. lub 5 lat, a 4 lata w cięższych warunkach.
    Ja mam taką, która mówi o wymianie przy przeglądzie na 105 000 km.

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.png
Wyświetleń:	387
Rozmiar:	113.3 KB
ID:	168532  

  2. #22
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał szymonjot Zobacz post
    Ja mam taką, która mówi o wymianie przy przeglądzie na 105 000 km.
    To już są jaja... Jaki masz rok wydania tej instrukcji? Tak czy inaczej 5 lat na jednym pasku od nowości bym nie jeździł.
    Jak tak czytam te zalecenia z mojej instrukcji, to stwierdzam, ze pisał je ktoś "inteligentny inaczej". Np odnośnie pasków napędu akcesoriów w silniku 1,8 140 W Twojej to poprawili. Ciekawe co by zrobili, gdyby ktoś przywiózł Tbi z urwanym paskiem po 120 tys., przed upływem 4 lat i powoływał się na moją wersję instrukcji... Sytuacja czysto hipotetyczna ale obrazuje bałagan, jaki tam mają.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 01-06-2015 o 08:44

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta Avatar szymonjot
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Warszawa/Opole
    Auto
    159 TBI Ti
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    To już są jaja... Jaki masz rok wydania tej instrukcji? Tak czy inaczej 5 lat na jednym pasku od nowości bym nie jeździł.
    Jak tak czytam te zalecenia z mojej instrukcji, to stwierdzam, ze pisał je ktoś "inteligentny inaczej". Np odnośnie pasków napędu akcesoriów w silniku 1,8 140 W Twojej to poprawili. Ciekawe co by zrobili, gdyby ktoś przywiózł Tbi z urwanym paskiem po 100 tys i przed upływem 4 lat... Sytuacja czysto hipotetyczna ale obrazuje bałagan, jak tam mają.
    A nawet nie wiem, ale auto mam z 2010 roku też. Z drugiej strony można mieć też trochę wyobraźni. 4 5 letnie auto z przebiegiem w okolicach 100 tys. to już można sobie pasek wymienić, bo koszt jego jest żaden, a masz święty spokój. Tak samo jak wymiana oleju co 35 tys. Ja wymieniam co 10 i nie wyobrażam sobie, aby wymieniać jak krzyczy instrukcja. No tym niemniej ciekawa sytuacja z tymi instrukcjami.

  4. #24
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    Ta instrukcja z wartościami 105/72 dla Tbi wygląda na tą samą co na stronie u Dukiewicza, czyli wersja z lutego 2011.

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	i.jpg
Wyświetleń:	382
Rozmiar:	35.4 KB
ID:	168535  

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    No takiego jeszcze nie robiłem ciekawe co tam drzemie. Pasek strzelił? Czy łańcuchem tam jest raczej rozrząd kręcony?
    Pasek. Lancuch jest w jts-ach.

  6. #26
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    2010 rok 159 silnik 1.75tbi
    Postów
    16

    Domyślnie

    Tak powod pekniecia skonczone 5 lat. Jak w zyciu przeoczenie.

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 159 2.0 JTDm SW
    Postów
    416

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukeMazur Zobacz post
    Tak pasek nawet jak nowy to maks dla niego 60tys o olej w takiej benzynie to co 10tys max zmiana, ale teraz sie stało to na co liczyli i zarobią Rozpie..dala mnie wiara w rozrzady i wymiana po ponad 100tys km... po takich w zyciu bym nie kupił zadnego silnika który miał wymiany olejów co 35tys km, olej nie ma zadnych własciwosci wtedy, i sie zaczynają problemy, myśle ze jak tak bedziesz dalej robił to Ci którąś panewke przy 200k km przyłapie.
    Ale co ja tam wiem, przecierz nie mam stycznosci z Alfami i jezdze na rowerze
    P.S. Misiu poprosiłbym to co zawsze
    Nie przesadzaj z tymi 60 tyś. na pasku u mnie wymiana paska była po 135 tyś. w serwisie w DE jak widać dał radę ale ja mam 2.0. Oczywiście pasek po zakupie wyminiłem na nowy ale jak widać te paski wytrzymują tak jak przewidziała instrukcja. Co do 35 tyś. na oleju bez zmiany pełana zgoda że to zabójstwo dla silnika, ja wymieniam co 10-13 tyś. max
    pozdrawiam

  8. #28
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    Prawdopodobieństwo strzału paska przy 135 t km jest na pewno większe jak przy 60 więc nie wiem czy jest sens się tu licytować kto ile przejechał bez awarii, jednemu się uda, drugiemu nie, w instrukcji (najnowszej) macie podane ile mniej więcej powinien wytrzymać ori z adnotacją o wymianie w przypadku "trudnych warunków". Nie ma dwóch identycznie jeżdżących kierowców, dwóch identycznych pasków plus dochodzi jeszcze kwestia pecha, wadliwego paska czy zrypanego montażu.
    Więc zdrowy rozsądek i nieco pomyślunku na pewno przy decyzji o wymianie elementów eksploatacyjnych się przydaje. Plus gram szczęścia i jeździmy niepsującą się alfą przez długie lata

  9. #29
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Widziałem auto, gdzie strzelił pasek Conti po 3 latach. Przebiegi raczej symboliczne. Silnik Fiata 1.6 16V. I pompa wody nie stanęła, pasek nie był przegrzany. Po prostu strzelił.
    Na zamienniku dłużej jak 4 lata przy nieznaczącym przebiegu bym nie jeździł. Koszt rozrządu to niewielka cena w porównaniu do kosztu remontu silnika.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #30
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    2010 rok 159 silnik 1.75tbi
    Postów
    16

    Domyślnie

    Alfa już naprawiona ,okazało się ze pasek jest cały przeskoczył na zębach ,obyło się bez rozbierania silnika. Remont zakończył się na wymianie rozrządu i wskazanych podzespołów .

Podobne wątki

  1. [159] alfa159 skarbonka czy nie?
    Utworzone przez rudolf w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 210
    Ostatni post / autor: 29-04-2014, 20:41
  2. [159] Automatycznie właczjące się światła awaryjne podczas jazdy alfa159
    Utworzone przez Piotrek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-06-2012, 14:38
  3. [159] chlodnica oleju!!! alfa159 silnik2.4
    Utworzone przez jhann w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-08-2011, 22:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory