Strona 6 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 95

Temat: Problem z zamuleniem i ruszaniem do 2 tyś obrotów

  1. #51
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kinia27
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    WGR
    Auto
    AR 159 SW 1.9 jtdm
    Postów
    428

    Domyślnie

    Cytat Napisał JAC0 Zobacz post
    Kinia27 - u Ciebie problem był też do 2 tyś obrotów, a poźniej normalnie dmuchała i przyszpieszenie było prawidłowe? Co padło u Ciebie w turbo?
    wg mnie i powyżej nie szła prawidłowo, dopiero jak sie na trasie rozbujała to raz doszła do 200km/h, turbina miała wszelkie mozliwe luzy

  2. #52
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,228

    Domyślnie

    Cytat Napisał JAC0 Zobacz post
    bobby,

    nie ma w ECU nic - 0 błedów. Skoro nie ma błędu o którym mowa w filmie, jest sens to rozbierać? Dodam, że kolektor + przepustnica była czyszczona kompleksowo w czerwcu , elektronika nie.
    Kiedyś przerabiałem problem z gaśnięciem auta. Sporadycznie z resztą to się powtarzało, nie za każdym razem wyrzucało błąd.
    Ja bym profilaktycznie wyczyścił. Jak to nie pomoże, i nie pomoże podmianka na inne MAP i MAF (np. od kogoś kto ma sprawne) to już rzeczywiście tylko turbina zostanie...

  3. #53
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 120HP -> 150HP
    Postów
    307

    Domyślnie

    Niestety pudło, wszystko wyglądało na czyste:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20160702_161012.jpg
Wyświetleń:	24
Rozmiar:	108.6 KB
ID:	204737

  4. #54
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 120HP -> 150HP
    Postów
    307

    Domyślnie

    Dziś przy wymianie filtra powietrza zauważyłem, że auto zassało nim wodę i pewnie dlatego samochód zgasł.

    Filtr był cały mokry, w puszce zalegała woda. Wymieniłem na nowy, usunąłem nieszczelność, liczę tylko, że nie stało się nic z korbowodem.. Jeździ w miarę normalnie oprócz tej dziury do 2 tyś i ruszania...

  5. #55
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Cytat Napisał JAC0 Zobacz post
    Dziś przy wymianie filtra powietrza zauważyłem, że auto zassało nim wodę i pewnie dlatego samochód zgasł.

    Filtr był cały mokry, w puszce zalegała woda. Wymieniłem na nowy, usunąłem nieszczelność, liczę tylko, że nie stało się nic z korbowodem.. Jeździ w miarę normalnie oprócz tej dziury do 2 tyś i ruszania...
    Turbina mogła czymś dostać. Sprawdź czy nie ma luzów i jak wygląda wirniczek. Nawet małe uderzenie będzie widoczne na łopatkach. Nie wyje przy przyspieszaniu?

  6. #56
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 120HP -> 150HP
    Postów
    307

    Domyślnie

    Za 2 tygodnie udam się do serwisu niech zmierzą kompresję i wyciągną turbinę do sprawdzenia i ew. regeneracji jeśli będzie konieczna, bo obawiam się, że sam jej nie wyjmę.

  7. #57
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,228

    Domyślnie

    Cytat Napisał JAC0 Zobacz post
    Dziś przy wymianie filtra powietrza zauważyłem, że auto zassało nim wodę i pewnie dlatego samochód zgasł.

    Filtr był cały mokry, w puszce zalegała woda. Wymieniłem na nowy, usunąłem nieszczelność, liczę tylko, że nie stało się nic z korbowodem.. Jeździ w miarę normalnie oprócz tej dziury do 2 tyś i ruszania...
    Ale pech... :/

  8. #58
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 120HP -> 150HP
    Postów
    307

    Domyślnie

    Panowe, alfa od tygodnia w warsztcie, o to co udało sie ustalić:

    - turbina ma minimalne przeładowania, co może swiadczyć o minimalnym zabrudzeniu łopatek, bo po podpięciu pod overboost byli w stanie wysterować normalnie sztangą łopatki
    - praca turbiny: https://www.youtube.com/watch?v=XVzEXPjRVfA
    - podczas wciskania sprzęgła na wł. zapłonie słychać metaliczne uderzenie: https://www.youtube.com/watch?v=mL6kr5EuFO4
    - wykresy są w normie od paliwa, powietrza
    - auto zaciągneło jakiś czas temu wodę przez dziurę w filtrze, wymieniłem filtr i wyczyściłem puche, mechanik twierdzi, że to nie jest wina tej sytuacji bo woda zatrzymała się na filtrze, a konsekwencje byłyby inne, mniej przyjemne,
    - overboost czyszczony pracuje ok, nowe wężyki,
    - map sensor czyszczony,
    - przeplywomierz - wskazania na wykresie ok,
    - egr off programowo+zaslepka pelna,
    - brak nieszczelnosci na wężach,
    - dpf ok wypalanie pokazuje co ponad 500 km obecnie,
    - poduszki silnika ok.
    - ecu czysty 0 błędów, jedyne co się pojawia do po podpięciu pod ABS pokazuje C1131 - czasami po mocniejszym zahamowaniu wyswietla mi VDC/Hill Holder not avaliable i znika po wył. zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika (z tego co wiem wadliwa pompa abs)


    Gdzie jeszcze szukać przyczyny zamulenia do 2 tyś, przyduszania (charakterystycznego szarpniecia) przy dodawaniu i puszczaniu gazu, oraz zduszania silnika /szarpania przy ruszaniu (potrafi mi gasnąć ruszając ze swiateł, ruszanie pod górkę czy cofanie na wzniesieniu to spore wyzwanie)?? Niekiedy nawet wjeżdżając na rondo, redukując do 1 mam tak ze auto zbiera się jak muł zamiast jechać płynnie przez rondo i niekiedy jest gorąco jak ktoś już na tym rondzie jest.....

    Chcą oglądać od poniedziałku układ sprzęgła, skrzynie.... kończą im się pomysły.... problem występuje na seryjnej mapie i na tej po chipie
    Ostatnio edytowane przez JAC0 ; 29-07-2016 o 11:26

    Jest: Alfa Romeo GIULIA Veloce 2.0 280KM
    Była: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 120KM 2001
    Była: Alfa Romeo 147 1,6 T.Spark 120KM 2003
    Jest: Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 2006 120KM -> 150KM by ConMir.pl - polecam.

  9. #59
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Może to głupie ale czy przy ruszaniu pod górę nie masz problemów z hill holderem? Może zamiast pomagać utrzymać auto na wzniesieniu on je przytrzymuje za długo?
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  10. #60
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 120HP -> 150HP
    Postów
    307

    Domyślnie

    Hill holder w ogóle mi nie działa, poruszałem ten temat w tym wątku:

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...p_tuningu.html

    Jest: Alfa Romeo GIULIA Veloce 2.0 280KM
    Była: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 120KM 2001
    Była: Alfa Romeo 147 1,6 T.Spark 120KM 2003
    Jest: Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 2006 120KM -> 150KM by ConMir.pl - polecam.

Podobne wątki

  1. Sprzegło 1.9JTD Problem z ruszaniem
    Utworzone przez daarkooo w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-02-2014, 14:52
  2. Problem z ruszaniem po wymiania sprzęgła i dwumasu
    Utworzone przez m4rk w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 14-11-2013, 16:21
  3. [155] Kłopot z ruszaniem 1.6 16V
    Utworzone przez stannley100 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-06-2013, 15:40
  4. [155] Problem z ruszaniem
    Utworzone przez sikor155 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-02-2010, 14:30
  5. [156] Problem z ruszaniem - JTD
    Utworzone przez GosuMask w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-12-2007, 15:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory