Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: Piski pompy wspomagania (?) na zimnym silniku.

  1. #11
    Yarek
    Gość

    Domyślnie

    Moi drodzy! Dzięki za odp. Ja będę bawił się z wymianą zbiorniczka płynu wspomagania bo go zamówiłem i dojdzie we wtorek, środę oraz czyszczenie układu z wymianą płynu. Łamię się czym zalać, czy czerwonym, czy jednak zielonym. Mam czerwony - chyba GI/R i pewnie zostanę przy nim tylko nie wiem, czy nie ATF 220. Ten stosowałem w BMW i choć zapach rybiego łoju , to tam działa idealnie.
    Pasek alternatora i sam alternator wg mnie odpada ale jeszcze opatrzę co i jak. Wyciągnięcie alt będzie problemem, no ale cóż... Gdy porobię to dam znać, obiecuję.

  2. #12
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jeśli czerwony to tylko ATF 320. U mnie ten olej sprawdza się najlepiej. I jeśli masz czerwony, to nie wlewaj zielonego.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #13
    Yarek
    Gość

    Domyślnie

    Ok. Dzięki.

  4. #14
    Yarek
    Gość

    Domyślnie

    Dzisiaj strzykawką wyssałem zbiorniczek, bo nowy już idzie. Do układu wchodzi ponoć ok 1,4 l. Ja wyssałem na razie ok 0,4 l - ale jutro c.d.n.
    Czerwony był i takim zaleję - żadnych Srutelli - Tutelli GI-R czy GI-E (włoski wynalazek malezyjskiego Petronasa - u nas sorry, ale mamy taki inny trochę klimat) - tylko Mobil ATF 320, bo spełnia wymagania Dexron IIIG. Układ jutro dla oczyszczenia zaleję Mobilem ATF 220 i ze 2,3 dni jazdy, a później weg go! Mechanik mówi, że układ oczyścimy jeszcze na koniec denaturatem, no i ATF 320 i po zawodach. Dam znać jak wyszło. Co do skrzyni biegów i silnika to only MOTUL. W BMW sprawdza się rewelacyjnie, podobnie w grupie VW.

    No i dzisiaj wyssałem strzykawką do końca - strzykawka kupiona w narzędziach ogrodniczych ALKO z wężykiem o pojemności 0,5 litra. Zalałem świeżym ATF 320, odpaliłem, pokręciłem kierownicą, rozgrzewając silnik do normalnej temperatury. Po lekkim ostygnięciu wyciągnąłem znowu ze zbiorniczka płyn, bo dostał koloru kakao, zalałem znowu świeżym i powtórka z odpowietrzeniem - patrz wcześniej. No i co? Bajka Póki co nic nie piszczy, ale zobaczymy rano jak będzie zimny silnik. Na pewno nie jest to alternator, bo przy pierwszym rozgrzaniu popiskiwało tak samo przy ruchach kierownicą. No ale 2,3 dni jazdy i w piątek całkowite oczyszczenie układu wspomagania - wyssanie ze zbiorniczka - i wymiana na nowy - oraz odpięcie przewodu magla, aby cały syfek teraz zleciał. Musi być dobrze. Filterek w zbiorniczku miałem koloru czarnego, a po płukance zrobił się biały, czyli syf już i tak trochę odpuścił. Fajna robota, wyszło ok. 1 l ATF 320i raptem 1,5 h roboczej z 3 dymkami na przerwę.
    Po piątkowej zmianie dopiszę resztę, co i jak. Pozdrawiam!

    Trochę przedłużenie terminu, bo wymieniam przednie zawieszenie - amory, sprężyny na Eibachy oraz łożyska - mocowanie górne amorów, być może wahacze. No i czekam na amory, bo zamówiłem w piątek wieczór, więc będą po weekendzie. Jak to skręcę, to wtedy zbiorniczek. Zawieszkę robię , bo miałem lekkie stuki z prawej strony - przód, ale nie mogłem ich w ogóle zlokalizować - górny wahacz?, łożysko amora? poduszka drążka stabilizatora? Zjazd prostopadły z krawężnika i skręt w lewo - pojedyncze puknięcie, nieraz też na prostej podczas jazdy. Wkurzające!!! Jak zawiechę zrobię, to wezmę się za te piski poczynając od zmiany zbiorniczka i wleję ATF 320. Wówczas napiszę. Od razu informuję, że stuki w zawieszeniu, to nie łożyska, ani przeguby.
    Rozebrałem prawe zawieszenie, wyjąłem amor i ostukiwałem rdzę, no trach olej poszedł, więc muszę wstawić nowe - oba
    Ostatnio edytowane przez Yarek ; 26-03-2017 o 10:54 Powód: Dopis

  5. #15
    Yarek
    Gość

    Domyślnie

    To fatalni ci mechanicy. Idzie się na podnośnik lub kanał i od dołu przy maglu odpina się przewód i spuszcza. Masz pewność, że zleci 95 % płynu.

  6. #16
    Yarek
    Gość

    Domyślnie

    Witam Was!
    Zmieniłem zbiorniczek, przepłukałem cały układ, w tym wyczyszczony denaturatem zaraz po spuszczeniu tygodniowego płynu.I tak : wymiana płynu 2x, jazda ok. tygodnia, wylanie płynu, denaturat, wylanie go , płyn, odpalenie, wylanie płynu z resztkami denaturatu i świeży płyn
    Świeży ATF 320, wszystko ok. Ale niestety rano po nocnym postoju odpaliłem i q... PISZCZY! Tracę ducha! Rzeczywiście to tak, jakby gdzieś od pasków - pompy wspomagania szły te piski. Poddaję się. Jeżdżę dalej i zobaczymy.
    Piszczy tylko, gdy silnik jest zimny i przez około pół minuty, minutę, początkowo w miarę głośno, a jak rozgrzewa się to pojedyncze piski, które zanikają i koniec, kropka. Gdy silnik ciepły, to cisza, żadnego piśnięcia. Na zimnym, gdy lekko dodaję gazu, to przestaje, popuszczam pedał gazu popiskuje. Bądź mądry pisz wiersze! Trzeba czekać kilka godzin aż wystygnie i ponowne próby, które wiążą się z czasem, a tego brakuje. Niestety nie udało mi się, ale jak coś będę robił i wyjdzie, to wrócę do tego wątku i napiszę.

  7. #17
    Yarek
    Gość

    Domyślnie

    Temat: 2.4 JTDm - Piszczy komuś pasek klimy ?

    Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/159_...#ixzz4cz55u7pj

    To jest rozwiązanie problemu!!!!!

  8. #18
    Użytkownik Świeżak Avatar Przemas_Trucker
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm
    Postów
    128

    Domyślnie

    Cytat Napisał Yarek Zobacz post
    Temat: 2.4 JTDm - Piszczy komuś pasek klimy ?

    Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/159_...#ixzz4cz55u7pj

    To jest rozwiązanie problemu!!!!!
    Rozumiem że w Twoim przypadku piszczal pasek klimy i po naprawie spokój?

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    U mnie piszczy pasek klimy, po wymianie koła na wale spokój był 2 dni, teraz znowu piszczy, z układanki zostało koło pasowe klimatyzacji.

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Ja tylko wspomnę, że wymiana zbiorniczka na tzw "pozmianowy" w 2,4 jest bezsensowną operacją. Ten pozmianowy nie różni się niczym od przedzmianowego. Gdy zaczyna hałasować wspomaganie to po prostu czyścimy filterek wewnątrz zbiorniczka i nalewamy nowy płyn. Ten filterek daje się wyjąć, ale uwaga można go uszkodzić więc jeśli nie idzie łatwo to czyścimy pędzelkiem i płuczemy w odwrotną stronę. Nowy płyn i po sprawie.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-01-2015, 20:49
  2. Wymiana pompy wspomagania AR 156...
    Utworzone przez daniel675 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-02-2014, 19:24
  3. Wymiana pompy wspomagania
    Utworzone przez Pazur w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 05-01-2013, 13:29
  4. Stuki na zimnym silniku po wymianie pompy wspomagania.
    Utworzone przez Jin147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 12:48
  5. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-01-2012, 23:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory