Witam, alfa nie trzyma temperatury skacze w zależności od szybkości jazdy 70 80 90
. Została wtmieniona uszczelka pod głowicą i sprawdzony termostat. Czego jeszcze mozna szukać
Witam, alfa nie trzyma temperatury skacze w zależności od szybkości jazdy 70 80 90
. Została wtmieniona uszczelka pod głowicą i sprawdzony termostat. Czego jeszcze mozna szukać
Jak sprawdzałeś uszczelkę pod głowicą?
Termostat wymień i po sprawie.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Dobrze rozumiem że dałeś sobie wymienić uszczelke pod głowicą przez skaczącą temperature?
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
U mnie takie objawy były przy padniętym termostacie, po wymianie trzyma 90. Wahania temperatury bardziej zależą od obrotów silnika, niż prędkości. Poniżej 2000obr/min temperatura będzie najczęściej spadała wynika to z bilansu energetycznego silnika, dopiero powyżej silnika wytwarza nadmiarowe ciepło (im zimniej tym bardziej jest to widoczne). Podłącz dla pewności MES lub AlfaObd i w trakcie jazdy sprawdź wahania temperatury z czujnika. Termostat po prostu się zużywa i podlega co jakiś czas wymianie.
Ostatnio edytowane przez maroz ; 21-12-2018 o 17:27
Została wymieniona uszczelka ponieważ alfa się gotowała przy wiekszych prędkościach od 120 km/h przy przejejechaniu ok 20-40 km, i nie dawało ogrzewania do środka, uszczelke dałem wymienić bo była na gwarancji więc nie bolało mnie to finansowo. Dziś odebrałem auto, ale dziwia mnie nadal skoki temperatury co prawda sie nie
zagrzala , ale 90 nie trzyma tak jak to było wcześniej .
- - - Updated - - -
A przy padnietym termostacie też się wam grzała powyżej 100 C?
U mnie temperatura spadała i w większości przypadków na forum też (termostat nie domyka się). Przy przegrzewaniu termostat musiałby się nie otwierać.
ogólnie może termostat się blokuje raz nie domyka, innym razem nie otwiera wystarczająco. dziwię się że zaczęli od wymiany uszczelki bo to dużo większa i droższa robota. wymienić termostat bo na 99% on jest odpowiedzialny i za przegrzewania i niedogrzewania. Koszt niewielki rzędu 200zł + prosta wymiana?
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Dzięki,koledzy tak zrobię
Jeśli dogrzewa się przy jeżdzie miejskiej a spada podczas jazdy poza miastem to sprawca jest termostat.Natomiast jeśli spadki i wzrosty temperatury następuja gwałtownie i ma miejsce przegrzewanie to winna moze być pompa wody-miałem trzy przypadki obluzowanego wirnika na ośce-występowało ono tylko przy pompach z wirnikiem z tworzywa.Pozdrawiam Tomasz
Po ilu przejechanych kilometrach łapie Wam temperaturę 90°? Dziś na zewnątrz 1,5°C i u mnie dopiero po równo 15 km wskazówka wskoczyła na 90°.