Temat: Wspomaganie - wielki problem !!!

  1. #1321
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    podkarpackie
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm
    Postów
    335

    Domyślnie

    Może ja mam wodę na wierzchu Zajrzę wieczorem dokładnie.
    A do zielonego co mogę dolać?

  2. #1322
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dareknewry
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    '08 159 Ti 1.9 JTDm 16v
    Postów
    301

    Domyślnie

    Wez na papier toaletowy/chusteczke kropelke z miarki powinien ci pokazac kolor. u mnie tez wydaje sie przezroczysty.
    jak masz zielony to bedziesz potrzebowal zielony dolac, nie mozna mieszac tych plynow.

  3. #1323
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    podkarpackie
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm
    Postów
    335

    Domyślnie

    ale zielony dowolnego producent pasuje do zielonego wlanego w moim aucie?

  4. #1324
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

  5. #1325
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    panowie, płyn stary da rade grawitacyjnie z przekładni wyprowadzić, czy może jakąś ssawką żeby nie rozsczelniać układu?

  6. #1326
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie Wspomaganie - wielki problem !!!

    U mnie już jakiś czas wyczuwalny jest przeskok,kliknięcie na kierownicy (bez luzu ) podczas początkowej fazy obrotu kierownicy.Magiel się nie poci nie leje etc działa ok. Podobnie było w Passacie taty ponad 80kkm bez zmian...nie wiem czy to ruszać,korygować śrubą regulacji....nasmarować listwę[emoji15]...I sprawdzić przeguby kolumny kierowniczej.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez Lucas83 ; 08-01-2016 o 16:57
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  7. #1327
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    Być może to, co zamierzam tu napisać będzie długie, ale mam nadzieję, że będzie też rzeczowe.


    Problem:
    Zbiorniczek był z 06.2007 i jadąc na mrozie (ok -14 st. C) słychać było jakąś dziwną pracę silnika, jakby stukanie, ale zignorowałem to i jechałem dalej (ok 10km). Alfa postała jakieś 2h i jechałem dalej. Po ok 6 km usłyszałem buczenie jadąc na wprost, zjechałem na parking, a buczenie okazało się tym silniejsze im bardziej kręciłem kierownicą. Sama kierownica kręciła się lekko. Podniosłem maskę i zobaczyłem, że zbiorniczek był mokry, a płyn spieniony. Alfa postał ok 30 min, po odpaleniu pompa nie szumiała, ale po przejechaniu 2 km znów zaczęła. Zatrzymałem się, poczekałem, aż piana w zbiorniczku zniknie i pojechałem dalej. Przez 2 dni jeździłem tylko do przystanku (2 km) i zauważyłem, że buczenie słychać było tym później, im temperatura na zewnątrz była wyższa.


    Rozwiązanie:
    Zamówiłem w ASO zbiorniczek o nr 51880990 za 140zł (ASO Auto Mobile Torino w Krakowie), ale musieli zamawiać z Włoch i czekałem 4 dni. Kupiłem 2l oleju GI/E (bo miałem czerwony) z allegro od RicambiOriginali za 56zł z przesyłką. Wymontowałem stary zbiorniczek i wyleciało z niego nieszczęsne siteczko. Było czarne i dmuchając w nie ustami, czuć było, że jest zatkane. Cieńszą rurkę wsadziłem do butelki i odpaliłem na chwilę samochód, zakręciłem kierownicą w lewo i prawo na maxa i wyłączyłem silnik. Zleciał spieniony olej. Zamontowałem stary zbiorniczek (bez sitka), bo nadal czekałem na nowy. Zalałem nowy olej. Niestety nic to nie dało. Pompa dalej wyła po ok 2km, olej się pienił. Wyła też zaraz po odpaleniu silnika, jak skręcałem na maxa. Dopiero zamontowanie nowego zbiorniczka z 11.2015 przywróciło sprawność układu, ale zauważyłem też, że kierownica minimalnie ciężej się obraca.


    Moja teoria:
    Po pierwsze jeśli stare sitko się zapchało, to warto wymienić cały olej. Tym bardziej, że mój miał kolor Pepsi, a nowy jest malinowy. Na pewno czystszy olej później zapcha nowe sitko. Osobiście oleju na zółty/zielony GI/R nie zmieniałem, bo skoro wspomaganie działa przez tyle lat na czerwonym, a przestaje po wypadnięciu sitka, to nie ryzykowałbym ewentualnego uszkodzenia maglownicy po zmianie typu oleju.

    Po drugie - nowy zbiorniczek ma sitko.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	135
Rozmiar:	32.4 KB
ID:	187708Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	140
Rozmiar:	22.0 KB
ID:	187709Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3.jpg
Wyświetleń:	142
Rozmiar:	35.0 KB
ID:	187710Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	4.jpg
Wyświetleń:	151
Rozmiar:	60.6 KB
ID:	187711

    Spieniony olej ucieka przez zaworek w korku
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	5.jpg
Wyświetleń:	137
Rozmiar:	54.1 KB
ID:	187712Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	6.jpg
Wyświetleń:	132
Rozmiar:	55.4 KB
ID:	187713

    Nowy zbiorniczek, jak dla mnie, wygląda identycznie jak stary. Patrzyłem przez korek i różnicy nie widzę. Ewentualnie rozbieżności mogły by wyjść po rozcięciu nowego zbiorniczka (pierwsze 3 fotki to nowy zbiorniczek).
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	7.jpg
Wyświetleń:	137
Rozmiar:	56.1 KB
ID:	187714Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	8.jpg
Wyświetleń:	135
Rozmiar:	52.0 KB
ID:	187715Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	9.jpg
Wyświetleń:	125
Rozmiar:	50.3 KB
ID:	187716Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	10.jpg
Wyświetleń:	167
Rozmiar:	102.1 KB
ID:	187717Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	11.jpg
Wyświetleń:	156
Rozmiar:	101.7 KB
ID:	187718

    Sitko wypada, ale nie ułamuje się przy tym żaden element plastikowy mogący narobić szkód w pompie czy maglownicy. Powodem wypadnięcia sitka jest metalowy element poruszający się w krućcu, który, jeśli przesunie się do dołu i wystaje jak na pierwszym zdjęciu, umożliwia wysunięcie się siteczka. Prawidłowo, element ten powinien być na równi z końcem plastikowej części krućca, prze co zazębia on siteczko i blokuje przemieszczenie się tego siteczka.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	12.jpg
Wyświetleń:	170
Rozmiar:	51.9 KB
ID:	187719Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	13.jpg
Wyświetleń:	148
Rozmiar:	77.5 KB
ID:	187720Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	14.jpg
Wyświetleń:	161
Rozmiar:	94.0 KB
ID:	187721Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	15.jpg
Wyświetleń:	142
Rozmiar:	83.0 KB
ID:	187722Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	16.jpg
Wyświetleń:	185
Rozmiar:	98.5 KB
ID:	187726
    Metalowy element ze sporym oporem można przesunąć. Dobrą radą ode mnie dla tych, którzy mają stare zbiorniczki jest to, aby odłączyli cieńszy przewód idący do zbiorniczka i sprawdzili czy metalowy element wystaje. Wtedy trzeba go wcisnąć i powinno to wydłużyć żywotność zbiorniczka.

    Jeśli siteczko się wysunie, to chyba nie uda się go włożyć na swoje miejsce. Ewentualnie można próbować rozciąć zbiorniczek. Ja do rozcięcia użyłem zwykły brzeszczot. Plastik jest dosyć twardy.

    Po zamontowaniu nowego zbiorniczka kierownica trochę ciężej się obraca. Wydaje mi się, że siteczko powoduje pewien opór w układzie wspomagania. Olej krąży wtedy wolniej. Na pewno wtedy nie powstają bąbelki w zbiorniczku. Jeśli siteczka nie ma, to te pojedyncze bąbelki wędrują grubszym wężem do pompy, ona je rozdrabnia i powstaje piana. Po chwili pompa zaczyna buczeć, bo pracuje na mieszance oleju i powietrza, a sama piana zaczyna wypływać przez otwór w korku zbiorniczka. Mniejsza ilość oleju powoduje jeszcze szybsze zapowietrzanie się układu przy kolejnym rozruchu silnika.

    Skoro układ zapowietrza się, bo olej krąży szybciej, ciekawe czy wywołując pewien opór problem można by tymczasowo rozwiązać (np. do czasu otrzymania części). Można spróbować ścisnąć cieńszy wąż, aby jego przekrój wewnętrzny był mniejszy. Ja tego nie robiłem, bo dopiero po zamontowaniu nowego zbiorniczka rozciąłem stary i jest to tylko teoria. W dodatku byłoby to bardzo tymczasowe rozwiązanie. Olej musi być przecież filtrowany, aby nie uszkodzić np. pompy.

  8. #1328
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 16v
    Postów
    73

    Domyślnie

    wymienilem zbiorniczek na pozmianowy, olej czerwony tutela, i dalej jestem niezadowolony z pracy ukladu wspomagania! Wspomaganie dziala, ale ze srodka auta slysze jak pompa pracuje przy kazdym ruchu kierownicą, a jak skręce kierownice do ktoregos skrajnego punktu i przytrzymam naprezoną to wtedy pompa wyje. Tak powinno byc czy nie?? Wyciekow zadnych nie mam, płyn sie nie pieni itp. Jak wyciągne pompe wspomagania i rozkręce to zobacze ze cos jest w niej uszkodzone czy nie? Co sie uszkadza w tych pompach ze są takie delikatne?

  9. #1329
    Użytkownik Znawca Avatar Luck
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    KRA KNS
    Auto
    AR9 1,8 MPI LPG + Julka 1,4 TB
    Postów
    1,099

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maniek600 Zobacz post
    jak skręce kierownice do ktoregos skrajnego punktu i przytrzymam naprezoną to wtedy pompa wyje. Tak powinno byc czy nie??
    To normalne

  10. #1330
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał Luck Zobacz post
    To normalne
    może głośniej pracować ale na pewno nie wyć

Podobne wątki

  1. Wielki problem! Pomocy!! 2,4 JTD!
    Utworzone przez yelosnki w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-06-2014, 20:43
  2. Wielki Problem z 2.0TS POMOCY!!
    Utworzone przez konrad251 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 02-12-2012, 15:53
  3. Wielki problem z Zamkami
    Utworzone przez hubert25 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 07:06
  4. wielki problem z gazem
    Utworzone przez Łuki_lubin w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-08-2011, 08:27
  5. Wielki Problem z silnikiem!!!!!
    Utworzone przez luniu w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-05-2010, 12:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory