Wiele już powiedziano na temat wypalania filtra DPF w AR 159, najczęściej opisuje się moment wypalania jako podniesioną wskazówkę turbiny, jednak to raczej ma miejsce w 1.9 natomiast wypalanie w AR 2.0 przynajmniej mojej wygląda inaczej.Mowa oczywiście o wypalaniu na postoju.
Właśnie dojechałem na parking i niespodziewanie włączyło się wypalanie. Objawy wypalania na posotoju są następujące wskaźnik obrotomierza podnosi się lekko do góry (zdjęcie nr 1), wskaźnik turbiny pozostaje w położeniu "0", silnik zmienia głos na dźwięk rurowy i trwa to około 6-8 minut. Z rury wydechowej nie wydobywają się żadne dymy w kolorze białym bądź czarnym.
http://zapodaj.net/e1fc26ee03c3e.jpg.html
Po wypaleniu DPF-u wskazówka obrotomierza wraca na poprzedni poziom i ustaje rurowy dźwięk silnika. Początkowe wskazanie konsumpcji paliwa wynosiło 12 L natomiast po tej operacji 13,4 L (zdjęcie nr 2)
http://zapodaj.net/6859791b631b8.jpg.html