Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 166 - Następca 164, czyli flagowa limuzyna Alfy Romeo. Powstała na tej samej platformie co Lancia Thema (posiadała FWD). Montowano w niej silniki: 2.0 TS, 2.0 V6 Turbo, 2.5 V6, 3.0 V6, 3.2 V6 oraz 2.4 JTD. Produkcję zakończono w 2007 roku, do dziś Alfa 166 nie doczekała się następcy.
  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rolin
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    AR 166 2.4JTD CF3
    Postów
    368
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 1 h 36 m

    Domyślnie Bicie, krzywe tarcze?

    Czytałem trochę postów na podobne tematy i rzecz może wydawać się oczywista ale wolę się upewnić zanim zacznę wydawać pieniądze na nowe części. Przy hamowaniu z większej prędkości wystepuje bicie na przednich kołach, przy tym czuć to na kierownicy a pedał hamulca nie pulsuje. Zmieniłem koła i oddałem tarcze do przetoczenia (chociaż podobno nie zawsze toczenie może załatwić problem) i jest bez zmian. Dodam jeszcze że przy hamowaniu do zera, powiedzmy z 30-40km/h np. przed światłami, w ostatniej fazie zatrzymywania samochodu ewidentnie czuć że auto hamuje nierówno. Dokładnie mówiąc czuć że auto w pewnych momentach hamuje bardziej ( robi takie powiedzmy "kangurki", coś jakby w rowerze mieć krzywe koło). Zastanawiam się czy to ewidentnie wskazuje na tarcze czy może coś innego. Wahacze z przodu są zrobione, może to gałki na układzie? Mam zmienione hamulce na brembo z V6, zaciski hamują równo i wątpię żeby mogły być przyczyną. Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi.

    R

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar weloo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Rzeszów, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 20V SW TI 246KM/480Nm
    Postów
    477
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    74 d 22 h 6 m

    Domyślnie

    objaw wskazuje na krzywe tarcze, nic innego za bardzo mi nie przychodzi do głowy ;/
    podłączałeś komputer i testowałeś sterownik ABS? Tam jeszcze spróbuj poszukać błędów.

  3. #3
    Moderator Romeo Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Postów
    2,761
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    29 d 8 h 38 m
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4

    Wcześniej:
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  4. #4
    Stanley
    Gość

    Domyślnie

    Ja bym postawił na tarcze , mam to samo , a jeszcze pół roku temu zmieniłem na nowe , bo wcześniej też mi drżały przy hamowaniu. Po wymianie pół roku temu miodzio przez jakieś 2 m-ce i teraz znów lipa. Poczytaj posty w jednym jest ciekawa hipoteza na temat jakości tarcz, jak nie chcesz tego zjawiska mieć m-c lub 2 po wymianie zainwestuj w konkretne tarcze , jak kupiłem na allegro jakieś zamienniki za około 300 zł i lipa. Jestem w stanie uwierzyć w to że tarcze z lipnego stopu poprostu się rozhartowują po pierwszym nagłym schłodzeniu i tarcze na złom.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rolin
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    AR 166 2.4JTD CF3
    Postów
    368
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 1 h 36 m

    Domyślnie

    dzięki za odpowiedzi, jutro odbieram tarcze Lukasa. Niestety, komplet z klockami 500zł ;]

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Pawcio
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 24v
    Postów
    591
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    6 d 22 h 11 m

    Domyślnie

    Witam! Chciałbym zwrócić uwagę że wysłużony przegub także może rzutować na te sprawę! Kiedy miałem jeszcze Lancie Kappę 2.0 16v t. W przeciągu roku wymieniłem chyba z trzy lub cztery komplety tarcz! Za każdym razem po wymianie nowego kompletu tarcz,bicie powracało! Przyczyna był uszkodzony przegub zewnętrzny,który powodował bicie końcówki pół osiki i krzywienie się tarczy! Warto to sprawdzić bo można jak ja wymieniać co trzy,cztery miesiące i ciągle to samo...

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rolin
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    AR 166 2.4JTD CF3
    Postów
    368
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 1 h 36 m

    Domyślnie

    wymiana tarcz i klocków załatwiła sprawę

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Bije przy hamowaniu - krzywe tarcze?
    Utworzone przez yoozef w dziale 166
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 03-04-2014, 19:54
  2. dziwne krzywe na wykresie z hamowni...
    Utworzone przez maciekm88 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-11-2011, 18:22
  3. bicie przy hamowaniu, tarcze?
    Utworzone przez remik230 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 13-09-2011, 09:12
  4. [145] krzywe mocy i momentu
    Utworzone przez SocikZero4 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-09-2010, 16:40
  5. Krzywe koło kierownicy
    Utworzone przez voivod w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-11-2007, 15:41

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

kangurki przy hamowaniu

przegub crosswagon

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory