Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Wymiana termostatu problem ze sciagnieciem chlodniczki spalin

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Szamotuły
    Auto
    166 2.4 jtd 2002
    Postów
    231

    Domyślnie Wymiana termostatu problem ze sciagnieciem chlodniczki spalin

    Panowie, wzialem sie za wymiane termostatu i juz mam 3 problemy... nie moge wyciagnac chlodniczki spalin, odkrecilem chyba wszystko co mozliwe lacznie z EGR i tak nie mam pomyslu jak ja wyciagnac, bo poprosu dolne plastikowe króćce od wezy blokuja chlodniczke ...

    dodatkowo chcialem przepustnice wyciagnac i wyczyscic razem z EGR ale ukrecila mi sie koncowka imbusu w srubie i nie mam pomyslu jak ja wyciagnac ewentualnie odkrecic ( to jest ta sruba pod przepustnica...

    oraz jest problem z odkreceniem 1 ze srub od rurki idacej od kolektora spalin do chlodniczki ta blizej kolektora.... polewalem penetratorami i za chiny nie moge jej rozruszac( ale to juz w sumie nie problem bo zdjalem ta obejme zaraz przy chlodniczce....pytam poprostu na przyszlosc jak zaslepke bede chcial zalozyc....

    PS. widze ze bedzie tez 4 problem poniewaz dojscie do 2 sruby od termostatu (tej wspolnej z chlodniczka - blizej zderzaka) jest dramatyczne, czym ja mam wejsc ?

    silnik to 2.4 jtd z 2002 CF3...

    bardzo was prosze niech mi ktos pomoze bo od rana z tym walcze i jestem bliski placzu

    ---------- Post added at 21:24 ---------- Previous post was at 17:44 ----------

    ok, termostat zamontowany, takze udalo sie ! problem lezal w opasce na wezu dziadowsko wystawala i przez to blokowala wyjscie chlodniczki, taki banal a tyle krwi napsul.... zostal tylko 1 problem z ukreconym lebkiem od imbusu w srubie od przepustnicy. czy szanowni koledzy maja pomysl jak to wywlec ?
    Ostatnio edytowane przez skladak ; 14-04-2011 o 16:55

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie mam jtd wiec po pierwsze jaki rozmiar gwintu a po drugie zdjecie. Inaczej to sie nie dogadamy.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Szamotuły
    Auto
    166 2.4 jtd 2002
    Postów
    231

    Domyślnie

    prosze oto zdjecia, sruba identyczna z ta jaka siedzi w przepustnicy . rozmiar imbusu 6, srednica gwintu 7mm lub 8 mm jesli to istotne to jutro zmierze dokladnie, jutro o jasnie zrobie tez lepsze zdjecie bo ciemno bylo i aparat dobrze nie chcial wyostrzyc na sama srube, ale jest ona zaznaczona czerwonym kolkiem.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_5319.jpg
Wyświetleń:	470
Rozmiar:	84.8 KB
ID:	23935   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_5320.jpg
Wyświetleń:	365
Rozmiar:	40.4 KB
ID:	23936   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_5322.jpg
Wyświetleń:	182
Rozmiar:	42.9 KB
ID:	23937  

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Wyglada mi na to ze sruba juz nic nie trzyma i zsuniesz z niej przepustnice. Tylko musisz zrobic miejsce do wysuniecia osiowo przepustnicy. To tak najprostrze rozwizanie. A jezeli nadal trzyma to musisz sciac/zeszlifowac jeszcze troche sam trzon zostal. Wtedy zsunac przepustnice. Po demontazu sprobuj naciac brzeszczotem trzon i odkrecic plaskim wkretakiem. Wiem, male szanse ale jednak. Potem pozostaja kombinerki/zaba i krecisz za trzon. Jezeli nawet to nie pomoze to nie mam dobrych wiesci. Demontaz kolektora i na stol z nim. Wtedy podgrzewasz palnikiem i zaba odkrecasz albo tak jak szerszen Ci pisal.
    Takie masz warianty. Szczerze to bardziej chu....o to nie mogla sie urwac. Zycze powodzenia.

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Szamotuły
    Auto
    166 2.4 jtd 2002
    Postów
    231

    Domyślnie

    zobacze dzis co da sie zrobic, jak uda mi sie to zrobic to napisze co i jak, sruba nie jest ukrecona tylko zostal kawalek imbusu w srubie i sobie tam siedzi... szkoda ze sruba nawet nie drgnela...ehhh

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Zeszlifuj ta reszte lba tak zeby zsunac przepustnice. Wtedy bmial jak za srube chwycic

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Rydułtowy / Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 81 kw r. 2000
    Postów
    134

    Domyślnie

    złap żabką za śrubę i wtedy wykręcisz

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Musi najpierw zeszlifowac do konca leb i zciagnac przepustnice. Dopiero wtedy bedzie jak chwycic. Przeciez widac ze teraz jest pat i niczym nie odkreci. Ale szczerze mowiac skoro ukrecil sie leb a sruba nie ruszyla to mizerne szanse na odkrecenie zaba. To jest tylko M7 czy M8 a to malutka srubeczka i bez wymontowania kolektora licho to widze.

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Rydułtowy / Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 81 kw r. 2000
    Postów
    134

    Domyślnie

    do tych śrub muszą być imbusy ze stali narzędziowej inne się ukręcają, ja odkręciłek kiedyś w tym miejscu żabą, ale może nie trzymało tak mocno.

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Szamotuły
    Auto
    166 2.4 jtd 2002
    Postów
    231

    Domyślnie

    Panowie, dziekuje bardzo za pomoc jednak tak jak marek mowi, bez zrzucenia kolektora ciezko bedzie... moze kiedys przy okazji bedzie trzeba go sciagnac to i ta sruba sie zajme, tymczasem przepustnicy nie udalo sie wyczyscic na cacy ale chociaz troche naprawde bardziej ch*jowe miejsce to to nie moglo byc... trzeba bylo zaczac od odkrecenia tej wlasnie sruby ,a z gory na koniec sobie zostawic wtedy mialbym jakies pole do popisu...

Podobne wątki

  1. Alfa romeo 156 1.9 jtd 105km wymiana termostatu problem
    Utworzone przez Skibeks w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-12-2014, 11:16
  2. wymiana termostatu JTD
    Utworzone przez babus11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 01-02-2014, 19:03
  3. Wymiana termostatu w 3.0 V6
    Utworzone przez criss2007 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-02-2013, 16:44
  4. [155] Wymiana termostatu
    Utworzone przez lysy76 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-07-2008, 22:01
  5. [155] Wymiana termostatu?
    Utworzone przez lysy76 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-05-2008, 20:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory