Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Wymiana silnika 2.0 TS

  1. #1
    Dcrow
    Gość

    Domyślnie Wymiana silnika 2.0 TS

    Alfacholicy, silnik padł w Alfie 166 2.0 TS, kupiłem używany 2.0 TS ze 156 i mechanik, który kazał ten silnik kupić mówiąc, ze to to samo, teraz mówi, ze nie pasuje. Szlag mnie trafia, mechanikowi nie ufam. Moja alfa jest z 2000 roku, silniki podobno z 2003. Każda opinia będzie cenna, pomoże mi dogadać się z inteligentnym inaczej mechanikiem. Z góry wielkie dzięki.

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jeżeli sam się nie znasz to jesteś w czarnej dup.... Ponieważ czego Ci nie doradzimy to i tak tego czopka nie przekonasz. Będzie kozaczył. 2.0TS był identyczny we wszystkich AR. Ale 2003 to Ty może kupiłeś już JTSa??? Ale jak 155KM 2.0TS to musi pasować. Nie słyszałem nigdy o żadnych problemach.

  3. #3
    Dcrow
    Gość

    Domyślnie

    Dzwonił przed chwila, pokrywa z 2003, a silnik ponoć z 2000. A i tak jakieś "otwory" mu nie pasują. Jestem załamany...

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Musi pasować!!!! osprzęt może delikatnie odbiegać ale nie rozmieszczenie mocowań. Jesteś pewny że jest to 2.0 ts ?? pokrywa z 2003 może to inny motor.......

  5. #5
    Dcrow
    Gość

    Domyślnie

    Hm, po pierwsze, bardzo dziękuje za odpowiedz obu Panom. Jestem pewny, ze to 2.0 16v TS, mówi o innym mocowaniu klimy, no i innym mocowaniu silnika. Nie znam się na mechanice, ale totalnym ignorantem tez nie jestem. Bardziej chodzi o barierę językowa. Mój angielski jest płynny, ale nie w zakresie słownictwa wiejskiego irlandzkiego mechanika. Naprawdę nie mam pojęcia co może być problemem. Może jednak są inne mocowania, skoro silnik pochodzi z jednak mniejszej,156?

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Co do osprzętu to może to się delikatnie różnić ale silnik powinien byc taki sam. Ja dla przykładu kupowałem sprężarkę klimatyzacji do 2,4 JTD z 1999 i np sprężarka z tego samego silnika z rocznika 2000 nie pasowała do silnika z lat 98-99, u mnie tez chodziło o mocowanie tej sprężarki. Wydzwaniałem do fachowców i też początkowo wierzyć mi się nie chciało aż w końcu się wku... i kupiłem kompleksowo zregenerowaną(wg katalogu laser-sinex pasującą tylko do modeli 166 2,4JTD z lat 98-99) za coś koło tysiaka Ale chłodzi aż miło...
    Proponuję CI kolego zadać to pytanko równolegle w dziale 156 bo jednostka 2.0TS była bardzo popularna w 156 i tam jest kilka obcykanych osób, które Cię napewno naprowadzą na odpowiedni trop...
    Kiedyś również ktoś pisał, że w 2.0 TS w modelu 166 w przeciwieństwie do 156 montowano dwumasowe koło zamachowe i to nawet chyba gdzies napisane jest w "podręczniku wyrobu 166"
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 10-06-2012 o 22:31
    [C

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    skontaktuj się z userem DarasBB - działa w Irlandii i ma obcykany 2.0 TS - jest cały wątek o jego odbudowie 156
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dcrow Zobacz post
    Hm, po pierwsze, bardzo dziękuje za odpowiedz obu Panom. Jestem pewny, ze to 2.0 16v TS, mówi o innym mocowaniu klimy, no i innym mocowaniu silnika. Nie znam się na mechanice, ale totalnym ignorantem tez nie jestem. Bardziej chodzi o barierę językowa. Mój angielski jest płynny, ale nie w zakresie słownictwa wiejskiego irlandzkiego mechanika. Naprawdę nie mam pojęcia co może być problemem. Może jednak są inne mocowania, skoro silnik pochodzi z jednak mniejszej,156?
    Silniki są takie same.Sprężarka klimy jest przykręcona do podstawy i dopiero ona do bloku silnika.Przednia łapa także jest odkręcana od bloku,a to jedyne co może nie pasować.Silnik trzyma się tylko na niej i drążku na górze silnika(nie licząc skrzyni oczywiście).
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    I miska olejowa jest zupełnie inna,
    potrzebujesz swojej starej od silnika ze 166.
    Problemu z łapami nie ma żadnego, każdy nawet najbardziej upośledzony mechanik zamontuje ten silnik bez wielkiej rzeźby.
    Co do osprzętu - jeśli coś nie pasuje - masz swój stary silnik. U mnie wszystko było przełożone z mojego uszkodzonego na nowy ze 156. Faktycznie - przewody od klimy wyszły lekko nie na swoim miejscu, ale wszystko jak najbardziej ogarnięte.
    Jedyne co nie pasowało - to właśnie miska, która w 166 idzie jakoś dziwnie w okolicach wydechu - przez co normalna miska niestety nie pasuje. No i ta od 166 ma czujnik oleju od 156 - nie miałem

    - - - Updated - - -

    Dwumas jest w 166, ale nie przeszkadza to nic a nic w zamontowaniu. Co do łap silnika jeszcze to w 166 silnik leży, a w 156 wisi, przez co własnie może być "problem" z mocowaniami. Jednak jak pisałem wszystko to jest jak najbardziej do obejścia i jeśli mechanik jest kumaty to to zrobi bardzo szybko
    147 powodów do zadowolenia

  10. #10
    Dcrow
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki za wsparcie, naprawdę doceniam pomoc Panowie. Jutro będę z idiota gadać, zobaczymy co i jak.

Podobne wątki

  1. [145] Wymiana silnika
    Utworzone przez misiek445 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-11-2014, 14:34
  2. [147] Wymiana silnika
    Utworzone przez Tarin w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 01-08-2012, 22:51
  3. Wymiana silnika.
    Utworzone przez maz00r w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-02-2010, 18:22
  4. wymiana silnika
    Utworzone przez McGarbus w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-08-2009, 19:36
  5. Wymiana silnika
    Utworzone przez kos w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 26-07-2009, 11:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory