Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Spory luz pionowy kielicha półosi napędowej lewej strony

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ciecieszek
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 150HP
    Postów
    100

    Domyślnie Spory luz pionowy kielicha półosi napędowej lewej strony

    Witam. Po oględzinach z kumplem mechanikiem został zdiagnozowany spory luz pionowy kielicha półosi napędowej z lewej strony oraz wyciek oleju w tym miejscu. Dodatkowo przy dodaniu gwałtownie gazu lub jego odjęciu występuje stuk. Teraz pytanie co do wymiany? Miał ktoś z was takie problemy? Czy jest tak simering jeśli tak czy zna ktoś cene takiego i co z tym sporym luzem na kielichu oraz stukiem? Ma ktoś pomysł?
    Jeszcze jedno z innej beczki. Czy w każdej alfie jest grzałka elektryczna i jak działa? Ja mam 166 2.4 jtd 150KM

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Chodzi Ci o luz półosi przy wejściu do skrzyni? Tam jest oprawa łożyskowa centrowana na podtoczeniu. Nie ma prawa mieć luzu, chyba że łożysko się totalnie rozsypało (czyt. brakuje kulek). Może źle to opisujesz? Może chodzi Ci o przegub? Weź jakiś schemat albo rys. z ePera i zaznacz gdzie masz ten luz bo ciężko się będzie dogadać.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ciecieszek
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 150HP
    Postów
    100

    Domyślnie

    Chodzi mi o tą krótszą półoś. Przegób wewnętrzny jest przykręcony do kielicha wchodzącego do skrzyni. Na nim mam właśnie luz góra dół i wyciek.

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To leci Ci z tego przegubu czy ze skrzyni?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    kolego odkręcając dekielek prawego uszczelniacza regulujesz luz na łożyskach dyfra(są tam podkładki regulacyjne), nie trzeba wszystkiego wydzierać z uta wystarczy przeciąć podkładkę regulacyjną i wsadzić ją tam, w lewym dekielku masz uszczelniacz chyba 52x32x10x13,5, na pewno z lewej strony jest większy i jego musisz wymienić i tu niestety trzeba wyjąć lewą półoś (przy okazji jak masz kiepskie gumy przegubów to je powymieniaj)

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ciecieszek
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 150HP
    Postów
    100

    Domyślnie

    leci ze skrzyni nie z przegubu. Nie za bardzo dociera do mnie regulacja luzu na lewym kielichu podkładkami za prawym kielichem?

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar land
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Cisów, Mataro
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 20v 175km
    Postów
    79

    Domyślnie

    Pytanie do Sqadaka, czy podobnie zlikwiduje ten luz w skrzyni AW 5550? Mam ten sam problem i nie znalazłem dotychczas warsztatu, który by chciał się tym zająć. Czy masz jakieś doświadczenie w doborze grubości tych podkładek? Czy może przyjmiesz takie zlecenie? Pisz na priv.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 166 2,4 JTD CF3
    Postów
    37

    Domyślnie

    przyłączam się do prośby użytkownika "land"

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    Panowie, wiem tylko jak jest w mojej skrzyni, ale w waszych pewnie podobnie jak nie tak samo (nie wiem jakie ma moja skrzynia oznaczenie, nigdy nie potrzebowałem takiej informacji), co do regulacji luzu na łożyskach mechanizmu różnicowego, cała instrukcja jest opisana w eLernie, dobrze było by też wyregulować luz na satelitach (również jest tam opisane). Co do mojego sposobu to dociskałem łożysko (prawe) i mierzyłem odległość od łożyska do obudowy mechanizmu, później w prawym dekielku pomiar grubości tego wpustu dociskającego łożysko, potem to różnica pierwszego pomiaru z drugim minus wymagany luz z eLerna i wychodzi ci podkładka. Tak jak pisałem wcześniej podkładkę przecinamy, przekładamy przez półoś i po robocie (chyba że ktoś chce wyjmować prawą półoś. Jeśli po przeczytaniu instrukcji w eLernie nic wam nie zaświta w głowie to radze udać się do mechanika razem z tą instrukcją, dodam że jest to robota max na 1 godzinę już razem z dorabianiem podkładki (cena kompletu podkładek w ASO około 100zł)

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Sulechów
    Auto
    alfa romeo 166 2,4 jtd 1999
    Postów
    6

    Domyślnie Luz na półosi lewej Alfa Romeo 166 @,4 JTD `99

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Chodzi Ci o luz półosi przy wejściu do skrzyni? Tam jest oprawa łożyskowa centrowana na podtoczeniu. Nie ma prawa mieć luzu, chyba że łożysko się totalnie rozsypało (czyt. brakuje kulek). Może źle to opisujesz? Może chodzi Ci o przegub? Weź jakiś schemat albo rys. z ePera i zaznacz gdzie masz ten luz bo ciężko się będzie dogadać.
    Wtam,
    Prosił bym o jakies informacje na ten temat, ubo podesłanie jakiegoś linka do tematu na forum.

    Oto objawy: wibracje przy delikatnym skrecie w prawo przy prędkości 80 - 90 km. Przy hamowaniu silne wibracje jak przy krzywych tarczach. Nic przy ruszaniu.

    Pewien mechanik bardzo mnie straszy z powodu takiego właśnie luzu na wejściu półosi lewej do skrzyni. Podobno wyrabiają się te gniazda i trzeba całą skrzynię wymieniac.

    Prosił bym o jakies informacje na ten temat, ubo podesłanie jakiegoś linka do tematu na forum.

    Dziekuję.

Podobne wątki

  1. Uszczelniacz lewej półosi od strony kierowcy-jak wymienić
    Utworzone przez maxiking w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-11-2014, 18:31
  2. Spory problem z dopasowaniem półosi prawej 1.9 JTD 115 km
    Utworzone przez Ziolek_1.9JTD w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 10-03-2014, 10:39
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-08-2012, 18:45
  4. Demontaż półosi lewej 1.9 JTD 16V
    Utworzone przez Keeperek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-02-2010, 00:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory