Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Temat: Lista problemów 2.4 JTD ??

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar dawidmk7
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    166 2.5 V6 Distinctive 00r.
    Postów
    567

    Domyślnie

    ad6 - http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...ow_na_luz.html

    u mnie 5-tka nie chciała wchodzic i lewarek nie odbijał - po zabiegu jak ręką odjął

    - - - Updated - - -

    co prawda w 166 dostęp jest nieco gorszy, bo trzeba demontować zbiorniczek płynu chłodniczego i węże. Ja tego nie robiłem bo za dużo zachodu, Wygodniej (dla mnie) zdjąć lewe koło, nadkole i dośtęp jako taki jest

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pwr79
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 166 '2001, 2.4 JTD 140KM
    Postów
    96

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawidmk7 Zobacz post
    ad6 - http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...ow_na_luz.html

    u mnie 5-tka nie chciała wchodzic i lewarek nie odbijał - po zabiegu jak ręką odjął

    - - - Updated - - -

    co prawda w 166 dostęp jest nieco gorszy, bo trzeba demontować zbiorniczek płynu chłodniczego i węże. Ja tego nie robiłem bo za dużo zachodu, Wygodniej (dla mnie) zdjąć lewe koło, nadkole i dośtęp jako taki jest

    *Jeżeli 2.4 to żadnego koła ani abiorniczka nie trzeba zdejmować. 20min zajmuje całość operacji - wszystko dostepne od góry.

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    p0404 - masz zaślepiony EGR?
    p0101 - przepływka szwankuje albo kabelki do niej dochodzące - czy po odpięciu przepływki czujesz jakąś różnicę w jeździe?
    p0191 - czujnik wysokiego ciśnienia paliwa ?! nie znam, nie powiem gdzie tego szukać i co z tym robić...
    p0235 - czujnik doładowania - umieszczony w kolektorze, który warto przeczyścić benzyną ekstrakcyjną, z tego co pamiętam - ważne, żeby go jakoś pod ciśnieniem przeczyścić, np. za pomocą kompresora i pistoletu malarskiego. Na pewno uważać, czyszcząc jakimś małym pędzelkiem. Wogóle, to najlepsza opcja, to zdjęcie kolektora ssącego i wyczyszczenie syfu, który tam się znajduje + zaślepienie zaworu EGR
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  4. #14
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Szamotuły
    Auto
    166 2.4 jtd 2002
    Postów
    231

    Domyślnie

    bylem w weekend zobaczyc z kablek diagnostycznym co nie bangla, takze auto widzialem

    P0191 to może być czujnik na listwie CR, generalnie błąd może powstawać z racji brudnego regulatora ciśnienia także moim zdaniem najpierw zacząc od czyszczenia tego.
    EGR kolega ma zaślepiony także błąd będzie się pojawiał
    przepływki nie odpinaliśmy ale mam u siebie 2 na podmianę (od wersji 150KM - bedzie pasowac ?)
    generalnie jest jeszcze rura IC-dolot peknieta, także to jest 1 rzecz jaką musi zrobić bo czujnik doładowania może wtedy kłamać.

    najbardziej mnie martwi dzwięk przy przyspieszaniu- jak przyjedzie do mnie to nagramy go i wrzucimy tutaj- albo zrobi to we własnym zakresie
    od strony pasażera jeszcze się zamek nie zamyka ( kołek nie opada)- rozumiem, że uszkodzony jest siłownik zamka + zamykanie z kluczyka nie działa- dioda nie mruga(bateria była podobno wymianiana- uszkodzenie kluczyka ? czy centralka w tylnej półce ?)

  5. #15
    Użytkownik Świeżak Avatar dejvid27
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Auto
    Była 156 1.9 Jtd & 166 JTD i Alfa GT JTDm Collezione
    Postów
    226

    Domyślnie

    Dzięki Krystian za opis błędów :-)

  6. #16
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Szamotuły
    Auto
    166 2.4 jtd 2002
    Postów
    231

    Domyślnie

    Cytat Napisał dejvid27 Zobacz post
    Dzięki Krystian za opis błędów :-)
    interpretację podał kolega grzgar ja tylko uzupełniłem, jemu podziekuj

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Nie no, c'mon - kiedyś w innym temacie się pytałem kolegi, czy rura turbo -> IC oraz IC -> kolektor są w porządku. Mówił, że tak...

    Problemy z przyspieszaniem zaczyna się właśnie od przewodów - tylko że wtedy słychać syczenie, gwizdanie itp. Ja miałem coś takiego, że jechałem na 5 biegu i jak przyspieszałem, to autko chwilę gnało do przodu, chwilę brakowało mocy, znowu przyspieszało i znowu brakowało mocy i tak w koło Macieju...
    Później sprawdza się EGR i zaślepia jak coś.
    Dopiero turbo.

    Wymieńcie przewód IC -> dolot (ten górny rozumiem przewód), czyli 10 minut roboty i sprawdźcie, bo jest szansa, że temat się rozwiąże

    Z przepływką to nie wiem czy będzie pasować, ale można spróbować - raczej powinno być ok.

    Zresztą można sprawdzić przepływkę za pomocą logów, tylko trzeba je sczytać najpierw podczas jazdy.
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  8. #18
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Szamotuły
    Auto
    166 2.4 jtd 2002
    Postów
    231

    Domyślnie

    dokładnie, w tym przypadku też jest problem z przyśpieszaniem ciągnie ale w pewnym momencie jest strzał i mocniej depta później słabiej i też mówiłem, że wszystko co się tyczy powietrza i doładowania będzie kłamało przez tą walniętą rurę. wersja 136 konna nie miala geometrii turbiny czy miala inaczej sterowana niż w 150 konnej ? bo rozumiem, że sztangę trzeba wyregulowac ( Dawid w grudniu wymieniał- regenerował turbo)

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Wszystkie JTD miały zmienną geometrię, zwłaszcza te 2.4 JTD (136 KM, 140, 150 itd...).
    Po prostu w wersji 136 KM sterowanie gruszką turbiny odbywa się za pomocą podciśnienia wytworzonego przez samą turbinę, a nie za pomocą komputera i zaworka.
    Stąd dość często są problemy z regeneracją turbo, bo pomimo, że turbo może być dobrze zregenerowane, to wirnik może nie być oryginalny i przez to wytworzone wyższe podciśnienie w zimnej stronie turbo, zbija za mocno podciśnienie wytwarzane przez gruszkę, przez ruszenie gruszki i zmianę geometrii - to wszystko dzieje się na niskich obrotach, stąd autko pomimo regeneracji jeździ słabo...
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  10. #20
    Użytkownik Świeżak Avatar dejvid27
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Auto
    Była 156 1.9 Jtd & 166 JTD i Alfa GT JTDm Collezione
    Postów
    226

    Domyślnie

    grzgar zdawało mi się wtedy jak sprawdzałem że rura jest OK ,może strzeliła teraz w jakimś czasie Sprawdzimy jak podjadę do kolegi z nową rurą i opiszemy czy coś się poprawiło .
    Apropo turbo - pójdzie je wyregulować ???
    Dzięki grzgar
    Ostatnio edytowane przez dejvid27 ; 05-03-2013 o 11:53

Podobne wątki

  1. Lista N. Sącz
    Utworzone przez laska w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 5106
    Ostatni post / autor: 04-05-2021, 23:02
  2. Lista krakowiakow i okolic
    Utworzone przez DRAGON2020 w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 452
    Ostatni post / autor: 12-07-2016, 10:49
  3. Lista na tor zamknięta
    Utworzone przez aga024 w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-07-2015, 21:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory