Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Regulacja tylnego zawieszenia - banany

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie Regulacja tylnego zawieszenia - banany

    wie ktos moze jak powinny byc ustawione mocowania bananow do belki?? bo sa tam jakies fasolki na srubach do belki ale nie wiem wlasciwie do czego ta regulacja bo i tak jak samochod na kolach juz sie tego nie ustawi brak dojscia, wiec trzeba teraz poki belka zdjeta. Na mojej starej belce sa inaczej (bardziej wypchniete) a na nowej co kupilem z innej alfy tez inaczej czyli jak to wogole powinno byc, czym sie sugerowac??

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    Na tych fasolkach masz możliwość regulacji pochylenia kół. A w jakiej pozycji ustawić to ciężko zgadnąć bo dopiero na ustawieniu geometrii okaże się jak stoją koła. Niestety jak ustawisz źle to na nowo trzeba opuszczać belkę żeby zrobić korektę.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar dawidmk7
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    166 2.5 V6 Distinctive 00r.
    Postów
    567

    Domyślnie

    koledzy czy wam tez sie wydaje, że mocowanie banana na belce z prawej strony jest odwrotnie niz powinno być? Ja przyglądałem sie dość długo temu i stwierdziłem, że z prawej jest takie samo mocowanie jak z lewej tylko odwrotnie zamontowane i śruba wchodzi od strony przedniej auta. Gdyby to mocowanie było obrócone o 180 stopni możnaby wymieniac banany bez odkręcania belki, bo śruba wchodziłaby od strony tyłu auta tak ja z lewej strony i moznaby skręcać banan na obciążonym samochodzie. Niestety jak obócimy to mocowanie nie będzie pasować i tu moje pytanie czy tylko ja mam takie dziwne "wizje" czy wam też sie to rzuciło w oczy?


    Cytat Napisał rafal0717 Zobacz post
    Na tych fasolkach masz możliwość regulacji pochylenia kół
    ale to chyba trzeba jakieś podkładki dawać?? Jak to się reguluje?

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawidmk7 Zobacz post
    ale to chyba trzeba jakieś podkładki dawać?? Jak to się reguluje?
    Nie podkładek nie trzeba. Luzujesz cztery sruby( chyba na ampul ) i przesuwasz na tych fasolkach, dokręcasz spowrotem.

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2,4JTD CF3 '02; 166 3.0V6 '00
    Postów
    126

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal0717 Zobacz post
    Na tych fasolkach masz możliwość regulacji pochylenia kół
    Brawo, jesteś wielki.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar dawidmk7
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    166 2.5 V6 Distinctive 00r.
    Postów
    567

    Domyślnie

    Cytat Napisał Remi Zobacz post
    Brawo, jesteś wielki.
    Kolego może rozwiniesz swoją myśl bo narazie nic nie wniosłeś do tematu......

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2,4JTD CF3 '02; 166 3.0V6 '00
    Postów
    126

    Domyślnie

    Rozwijam zatem: temat jest tak obszernie opisany na forum że już nic nowego nie wniosę, wystarczy chwilę poszukać. Błyskotliwe wypowiedzi na temat regulacji kąta pochylenia kół tylnych w 166 pisane przez różnych "mechaników" też już były więc ręce opadają jak się takie bzdury znów czyta.
    Polecam lekturę całego tematu a leniwym wystarczy jeden post - http://www.forum.alfaholicy.org/166/...tml#post106667

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    Widzę że z kolegi jest jeden z tych wielkich "mechaników" bo widzisz tak się składa że u mnie w taki sposób zostało wyregulowane pochylenie kół bo po prostu mechanikowi się chciało zdjąć belkę przesunąć na fasolkach, złożyć i sprawdzić efekty i tak do skutku. Miałem pochylone koła na 1,3 a po regulacji idealnie w pionie.
    PS. zawieszenie zero luzu
    Nikt przecież nie każe ci tam ruszać, ja po prostu wole mieć wszystko jak należy jeżeli jest taka możliwość.

Podobne wątki

  1. [155] Naprawa tylnego zawieszenia
    Utworzone przez Dawid_S w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 18-09-2013, 13:00
  2. śruby tylnego zawieszenia
    Utworzone przez tropiciel4 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-06-2012, 14:03
  3. Skrzypienie tylnego zawieszenia
    Utworzone przez x69xxx69x w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-06-2012, 16:56
  4. Schemat zawieszenia tylnego
    Utworzone przez bynus w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-03-2011, 21:47
  5. AR 155 GTA- info tylnego zawieszenia
    Utworzone przez kocur28 w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-03-2009, 15:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory