Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Rozrusznik - kupić używany, nowy czy regenerować obecny?

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Scuderia
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mrozy
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.7 8v 1991r, Alfa Romeo 164 3.0 V6 24v Q4 1994r
    Postów
    367

    Domyślnie Rozrusznik - kupić używany, nowy czy regenerować obecny?

    Pytanko jak w temacie. Zimą ujawniło się, że mój rozrusznik nie jest już w najlepszym stanie. Po głosie przeczuwam zużyty bendiks/zębnik. W jakim stanie są pozostałe elementy szczotki, wirnik zobaczy się po wymontowaniu.
    I teraz pytanko co najbardziej opłaca się z rozrusznikiem robić, przy czym nie chodzi tutaj głównie o punkt ekonomiczny tylko o trwałość. Czy rozrusznik nowy (ok 350zł) pochodzi tyle dłużej od używanego/regenerowanego (100-200zł), ze warto dopłacić tą różnicę? Czy najlepiej oddać własny do regeneracji?
    Alfa Romeo to rodzaj choroby, entuzjazm do czegoś co w podstawowej funkcji jest tylko środkiem transportu, to sposób na życie, szczególny rodzaj percepcji pojazdu wyposażonego w silnik

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał Scuderia Zobacz post
    Czy rozrusznik nowy (ok 350zł) pochodzi tyle dłużej od używanego/regenerowanego (100-200zł), ze warto dopłacić tą różnicę?
    jeżeli kupisz używany w takim stanie jak masz obecnie, to sam zadaj sobie pytanie czy warto było zaoszczędzić


    Cytat Napisał Scuderia Zobacz post
    przy czym nie chodzi tutaj głównie o punkt ekonomiczny tylko o trwałość.
    Więc nie rozumiem po co ten temat, skoro nie chodzi o kasę a o trwałość - przecież jasne, że używany czy regenerowany nie będzie trwalszy od nowego kupuj nowy

    diesel power http://je.pl/qeuy

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Scuderia
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mrozy
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.7 8v 1991r, Alfa Romeo 164 3.0 V6 24v Q4 1994r
    Postów
    367

    Domyślnie

    Cytat Napisał RogerIZ28 Zobacz post
    Więc nie rozumiem po co ten temat, skoro nie chodzi o kasę a o trwałość - przecież jasne, że używany czy regenerowany nie będzie trwalszy od nowego kupuj nowy
    Tak no jasne, nie będzie trwalszy. Ale mi chodzi czy warto np. za cenę nowego kupię 2-3 po regeneracji i czy te 2-3 posłużą dłużej niż 1 nowy?
    Alfa Romeo to rodzaj choroby, entuzjazm do czegoś co w podstawowej funkcji jest tylko środkiem transportu, to sposób na życie, szczególny rodzaj percepcji pojazdu wyposażonego w silnik

  4. #4
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    Cytat Napisał Scuderia Zobacz post
    Tak no jasne, nie będzie trwalszy. Ale mi chodzi czy warto np. za cenę nowego kupię 2-3 po regeneracji i czy te 2-3 posłużą dłużej niż 1 nowy?
    Ja już 4 lata jeżdzę na regenerowanym, wydaję mi się że jak się regeneruje rozrusznik to się wyjmuję zużyte elementy i montuje nowe, tak więc nie widzę powodu żeby wydawać 300 czy 400 zł na nowy, który też przecież się zużywa.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Trzy tygodnie temu stanąłem przed podobnym dylematem .W jednym z moich domowych aut ( Punto II ) padł rozrusznik . Nowy koszt 250 pln , regeneracja połowę tej sumy .Uznałem ,że to niewielka różnica dla mnie i wziąłem nowy .
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Szczerze to REGENERUJ a najlepiej będzie jak go wyciągniesz i sam ocenisz jakie jest z zużycie . Nowego oryginalnego nie kupisz , kupisz jakiś zamiennik który ponoć "jest prawie jak oryginał , klepany z jakiś oszczędniejszym materiałów - bo od lat świetności kiedy robiło się porządnie przeszło się do minimalizowania kosztów . I pewnie będzie jak z innymi zamiennikami ze wytrzyma Ci 3-4 lata i szlak go trafi .
    Wymień szczotko trzymacz , bendiks i załóż z powrotem ewentualnie łozysowakonie i śmigaj

  7. #7
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Co prawda nie znam cen rozruszników ale czytając ten temat czegoś nie rozumiem bo najpierw :

    Cytat Napisał Scuderia Zobacz post
    Czy rozrusznik nowy (ok 350zł) pochodzi tyle dłużej od używanego/regenerowanego (100-200zł), ze warto dopłacić tą różnicę?
    Wniosek nasuwa się taki że pomiędzy regenerowanym ( ok 200 zł) a nowym ( ok 350 zł) jest tylko 150 zł różnicy.

    a później :

    Cytat Napisał Scuderia Zobacz post
    Ale mi chodzi czy warto np. za cenę nowego kupię 2-3 po regeneracji i czy te 2-3 posłużą dłużej niż 1 nowy?
    A później sam temu zaprzeczasz bo z wyliczenia powyżej wynika że za jeden nowy nie kupisz nawet 2 regenerowanych a tu piszesz nawet o 3 - coś nie tak z ta matematyką.

  8. #8
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    najlepiej jest regenerować. Zajmuje się takimi rzeczami więc masz porade od kogoś kto zna ten temat i moja rada zrób to jak najszybciej ponieważ im dłużej bedziesz zwlekał tym większych kosztów sie nabawisz. a tak to zmieni sie szczotki tuleje i bendix i wyjdzie cię to okolo 120 do 150 zl z robotą i przetoczeniem komutatora

  9. #9
    ViP Pirat drogowy Avatar mrksz87
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Megane GT220
    Postów
    253

    Domyślnie

    Ja kupilem ostatnio uzywany - pochodzi tydzien czasu i bendix padl, tak wiec kupno uzywki to zawsze ryzyko. W Warszawie w Radosci pytalem o nowy do mojego bylego 2.0 T.S. to kosztowal 300 pln, za uzywke dalem 100.
    Fiat Seicento 0.9 '98 -> Alfa Romeo 145 qv '99 -> Fiat Coupe 20vt '99 -> Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v '03 -> Honda Civic 1.8 iVtec '09 -> Renault Megane GT220 Grandtour '14
    Nie zabijaj robaczka

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    rozruszniki w naszych alfach są dosyć żywotne,przeważnie jak coś się sypie to tylko bendix i nieraz mechanizm redukujący obroty.
    wirnik,szczotki i tulejki nie zużywają sie tak bardzo.

    warto więc regenerować swój stary rozrusznik,bo są to nie wielkie koszta i wiemy co mamy.


    moja druga ulubienica...

Podobne wątki

  1. Dwumas nowy czy regenerować ?
    Utworzone przez lawa w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-06-2015, 21:35
  2. [145] Nowy wariator czy regenerować
    Utworzone przez alfometal w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-07-2014, 14:05
  3. Przekładnia kierownicza - Regenerować? Kupić? Gdzie?
    Utworzone przez Skrobel w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-06-2013, 20:14
  4. używany rozrusznik Fiat 1.9TD 100KM
    Utworzone przez KID w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-03-2012, 21:41
  5. Czy warto kupić używany przepływomierz ?
    Utworzone przez simeone w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-08-2009, 18:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory