Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: Czy w TS 16V występuja kable wysokiego napięcia?

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jerry1 Zobacz post
    Dzięki.

    Domyślam się,że dla Ciebie i innych użytkowników TS-ów to banał.Prościej jednak się zapytać niż rozkęcać pokrywę.
    Wyobrażałem sobie to tak,że cewki bezpośrednio siedzą na świecach.
    Rozkręcenie pokrywy = 4 śrubki, więc wiesz... zajmuje tyle, co wysłanie posta. A banał to chyba dla użyktowników większości benzyniaków, bo cewki na cylindrach tylko w np. audikach co mocniejszych - generalnie rzadkie rozwiązanie z racji kosztów choć precyzja zapłonu niezła
    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    a jakie będziesz miał buty ? to wcale nie takie oczywiste że pojedziesz lub polecisz
    Natychmiastowa teleportacja do innego świata - w tym zamienisz się węgiel
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    603

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    Rozkręcenie pokrywy = 4 śrubki, więc wiesz... zajmuje tyle, co wysłanie posta. A banał to chyba dla użyktowników większości benzyniaków, bo cewki na cylindrach tylko w np. audikach co mocniejszych - generalnie rzadkie rozwiązanie z racji kosztów choć precyzja zapłonu niezła
    A w TS 16V to niby gdzie znajdują się cewki zapłonowe.

    ---------- Post dodany o godzinie 09:07 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 08:56 ----------

    Cytat Napisał Jerry1 Zobacz post
    Dzięki.

    Domyślam się,że dla Ciebie i innych użytkowników TS-ów to banał.Prościej jednak się zapytać niż rozkęcać pokrywę.
    Wyobrażałem sobie to tak,że cewki bezpośrednio siedzą na świecach.
    Są cztery kable i cztery krótkie końcówki, które łączą małe świece z cewkami nakładanymi bezpośrednio na świece, tak jak sobie wyobrażałeś.
    Zajrzyj w link podany przez kolegę thing. Tam jest wszystko ładnie opisane.

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Cytat Napisał piter Zobacz post
    Są cztery kable i cztery krótkie końcówki, które łączą małe świece z cewkami nakładanymi bezpośrednio na świece, tak jak sobie wyobrażałeś.
    Zajrzyj w link podany przez kolegę thing. Tam jest wszystko ładnie opisane.
    Jakim cudem 4 kable skoro jest 8 świec?
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  4. #14
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    AR 156 1,8 TS 2001; Croma 1,9 16V 2005
    Postów
    1,295

    Domyślnie

    a czy nie jest tak ze ida 4 kable do duzych swiec i od tych duzych ida dopiero do malych odgalezienia ?

    ps. co do tematu tramwaju to jest to oczywiste ze pojedziesz, nie ma znaczenia jakie masz buty, jedyna kwestia jaka pozostaje do rozwiazania to czy pojedziesz nogami do przodu czy glowa do przodu bo oczywiscie dostaje sie bilet z kuszetka do lezenia w indywidualnym przedziale
    Z powodów osobistych i światopoglądowych odmawiam składania zeznań.

    PILKA NOZNA DLA KIBOLI !!!

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    603

    Domyślnie

    Są cztery cewki, każda ma dwa wyjścia-dolne i boczne. Dolne wyjścia każdej z cewek są bezpośrednio nałożone na cztery świece w każdym z cylindrów poprzez krótkie przejściówki, o takie:
    http://moto.allegro.pl/item111305159...k.html#gallery
    Pozostałe cztery świece są połączone kablami z bocznymi wyjściami w cewkach, stąd tylko cztery kable przy ośmiu świecach.
    Z tego co zauważyłem to w nowszych TS 16V są cztery krótkie kable jednakowej długości, w starszych dwa krótkie i dwa długie.
    U mnie są dwa długie i dwa krótkie, połączenie wygląda tak:
    1 cewka-4 cyl.
    2 cewka-3 cyl.
    3 cewka-2 cyl.
    4 cewka-1 cyl.
    Kilka znalezionych fotek:
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	pcewki.jpg
Wyświetleń:	380
Rozmiar:	74.8 KB
ID:	11948   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	pcewki3.jpg
Wyświetleń:	1196
Rozmiar:	84.7 KB
ID:	11950  

  6. #16
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar AlfaFAN
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Pińczów
    Auto
    Fiat Tempra 1.6&2.0... mam nadzieję, że wkrótce Alfa Romeo...
    Postów
    295

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    Swoją drogą, uważam to pytanie za cholernie zabawne
    Dlaczego?
    Może kolega jeździł wcześniej Citroenem? W xantii 1.8 16v u kumpla nie ma przewodów, jest tylko taki jakby "panel" z tego co mi mówił i kosztuje jakieś 500-600 zł.
    "Nie boje się kogoś kto trenował 10000 kopnięć, boje się tego kto 10000 razy trenował jedno kopnięcie..." - Bruce Lee

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Dokladnie
    W nowszych TS uklad przewodów wygląda inaczej
    Kazda cewka ma tylko któtki kabelek
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  8. #18
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    To ja odgrzebię temat.
    Czy rozwiązanie z krótkimi przewodami w nowszych TS 16V niesie za soba jakies usprawnienia w stosunku do rozwiązania w starszych TS 16V(dwa krótkie i dwa dlugie przewody zaplonowe) ?
    Cewki zapewne można swobodnie przekładać pomiędzy starszymi TS 16V a nowszymi.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel Zobacz post
    To ja odgrzebię temat.
    Czy rozwiązanie z krótkimi przewodami w nowszych TS 16V niesie za soba jakies usprawnienia w stosunku do rozwiązania w starszych TS 16V(dwa krótkie i dwa dlugie przewody zaplonowe) ?
    Cewki zapewne można swobodnie przekładać pomiędzy starszymi TS 16V a nowszymi.
    Ze zmianą kabli z krótkich na długie musiałaby iść zmiana kompa etc. na nowszy bo w starszym każda cewka odpalała dwa razy na cykl.

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  10. #20
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Czyli na jeden sygnał z ECU stara cewka odpala raz, a nowa odpala dwa razy?
    Interesuje mnie czy same cewki można swobodnie przekładać ze starych na nowe.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

Podobne wątki

  1. Cykająca cewka wysokiego napięcia V6
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 133
    Ostatni post / autor: 29-01-2020, 20:39
  2. [164] Przewody wysokiego napięcia.
    Utworzone przez tytus_w w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 23-01-2014, 22:19
  3. [164] Przewody wysokiego napięcia
    Utworzone przez Miłosz w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-10-2008, 07:49
  4. [164] 2.0 TS - jak sprawdzić cewki wysokiego napięcia?
    Utworzone przez fr33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 25-02-2008, 00:29
  5. Kable wysokiego napiecia
    Utworzone przez Ariello01 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-08-2006, 00:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory