Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 61

Temat: składanie elektryczne lusterka

  1. #51
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - czy ty swoje próby robisz także na stole, bo mi na stole nie chce działać.
    - w aucie działa , na stole nie.
    - na stole nawet podłączenie do A1, A7 na stałe + 12V nie pomaga.
    - na stole łączę B12 masa, A4 12 V, B6 CE + 12V, zamiast silnika lusterka dioda LED z opornikiem.
    - chyba jeszcze musi być jakiś sygnał od silników szyb.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #52
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    bubu321 .. nie robię tego na stole gdyż specjalnie wyprowadziłem kable na zewnątrz układu z wtyką. Podłączam to w aucie i nie ma problemu z symulacją silniczka.Nie wiem co to u Ciebie A7 reszta podłączanych napięć by się zgadzała.Nie wiem jak Ty podajesz impuls startu zamykania lusterek..czy podajesz jakieś napięcie bezpośrednio w przerzutnik.Ja starałem się nie ingerować w układ na tyle że start zamykania powoduje u mnie zwarcie przycisku zamykania / otwierania lusterek.Czyli jakby fizycznie ktoś przycisnął klawisz .Na A4 napięcie jest dostępne cały czas a na B6 podaje je z układziku ale przez diodę aby nie szło na auto do Body.Wszystkie podłączone punkty są równoległe więc moduł może pracować bez jak i z dodatkowym układem / naszą przeróbką /.Cały czas pozostaje otwarta kwestia impulsu sterującego.W najgorszym przypadku można wykorzystać bez problemu dwa momenty...otwarcie automatyczne lusterek po przekręceniu kluczyka w stacyjce i zamkniecie po wyłączeniu stacyjki i otwarciu drzwi kierowcy.Wtedy należałoby zamontować na panelu ładny zgrabny wyłącznik tej automatycznej funkcji.
    Ostatnio edytowane przez andrzejm36 ; 18-01-2017 o 08:14

  3. #53
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - tez tak mam zrobione, że wciśnięcie klawisza "Zamknij lusterka" jest symulowane przekaznikiem póprzewodnikowym, wcześniej podobny przekaznik podaje zasilanie za dioda na C.enable.(czyli zwiera A4 z B6 ale za diodą SS13).
    - u mnie impuls włacz /wyłacz lusterka podaje nadajnik bluetooth po wykryciu dopiero ramki CAM z sygnaturą alarmu.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #54
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    dziś szukałem trochę schematów w sieci.....no i widzę że już ktoś to zrobił
    https://www.youtube.com/watch?v=zk_APDUUI3M
    https://www.youtube.com/watch?v=aOkmubRsemc

    temat tutaj..można włączyć translatora
    http://forum.clubalfa.it/threads/giu....54964/page-40
    Ostatnio edytowane przez andrzejm36 ; 20-01-2017 o 23:04

  5. #55
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - na razie to jakieś jaja z tym tłumaczeniem
    Nie nadaje si do samochodów, takich jak Alfa Romeo Giulietta, Nissan Qashqai J11 2014>, Lancia Delta, Fiat Bravo Wi
    - zobaczę , czy cena mojego modułu wyjdzie podobnie.
    - chyba muszę utajnić dane programów, firmware do tego mego modułu.
    - dzieki za link.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 21-01-2017 o 19:11
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #56
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    bubu321..makaroni poszedł na łatwiznę.Zrobił moduł tnąc wiązkę drzwi.Wykorzystał impulsy z zamka centralnego i z centralki szyb.Może zrobił bezpośrednie sterowanie silniczkami i porównał napięcie z Body na czas załączenia stacyjki ..czyli nie ma napiecia na B6 to sterują napięcia z centralnego.Tu masz wątek.Trochę mnie zaintrygował temat przednich czujników zbliżeniowych mam już oryginalną centralkę z 2014 na 8 czujników.Szukam schematu przodu ..ponoć po adaptacji proxy można ją dopisać .
    .http://forum.clubalfa.it/threads/mod...specchi.81837/
    procedura 5.pdf

  7. #57
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    Dziś przeanalizowałem z translatorem co zrobił kol. z forum włoskiego i za co sobie wycenił 179 euro...
    Tak jak pisałem wyżej podłączył się z modułem pod następujące kable
    centralny zamek - pomarańczowo - biały /CB / lock
    - biało-czarny / BN / unlock
    złączka podnośnika szyb pin 6 - czerwono - biały +12V
    pin 4 - czarny masa
    i kabel idący do modułu szyb pin 6 - czerwono- szary czyli nasz ulubiony kabelek z Body Komputera na którym mamy zasilanie w momencie załączonej stacyjki jak i po jej wyłączeniu do momentu otwarcia drzwi.Czyli wtedy kiedy nasz moduł szyb i lusterek działa / i podświetlają się diody /.
    Oczywiście podłączył się również pod same kabelki sterujące silniczkami składającymi lusterka.
    - żółto - szary
    - żółto - zielony
    Sam układ elektroniczny z wykorzystaniem tych modulików czasowych w tym przypadku jest prosty jak konstrukcja młotka.
    Na kabelek żółto- szary podajemy zasilanie z przekaźnika czasowego / ustawiamy czas metodą prób / wykorzystując impuls dodatni / jako startujący / otwarcia centralnego zamka kabelek biało-czarny
    Na kabelek żółto - zielony silniczka lusterka podajemy zasilanie z drugiego moduliku w analogiczny sposób jak wyżej wykorzystując impuls zamykania centralnego z kabelka pomarańczowo - białego
    całość zasilana jest tylko wtedy jeśli nie ma napięcia podawanego z Boby / nasz ulubiony kabelek /na pin 6 ..czyli stacyjka nie załączona itd.
    Dla pełni szczęścia należałoby jednak zrobić mały wyłącznik na panelu sterującym lusterkami który odcinałby zasilanie naszych modułów czasowych abyśmy mogli decydować czy chcemy zamykać lusterka automatycznie czy nie.Proste i nie tak drogo ....śmiało jeśli zrobimy to sami zmieścimy się w 100 pln. Jednak aby skończyć temat i zrobić ostateczne próby należy poczekać do wiosny.Nie będę teraz rozbierał boczka drzwi kierowcy i modyfikował wiązki bo nie mam dużego garażu.Myślę że gdzieś w marcu temat ogarnę i się podzielę efektami.Może się mylę co do samego zasilania silniczków itd. należy to wszystko jednak sprawdzić podłączając i modyfikując układ .
    procedura 5.pdf
    Ostatnio edytowane przez andrzejm36 ; 27-01-2017 o 21:01

  8. #58
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Grande
    Postów
    1

    Domyślnie

    Zalogowałem się specjalnie aby móc podzielić się swoimi doświadczeniami w podobnej materii.
    Otóż, w zeszłym roku, założyłem składane elektrycznie lusterka do swojego Grande Punto.
    Bawiłem się też z modułem automatycznego domykania szyb i jego zasilaniem tak aby ta funkcja działała tylko gdy sobie tego życzę (dołożony przycisk na panelu sterowania szyb).
    Widać go na moim filmiku na YouTube:
    "grande punto power folding mirrors step3"
    (Jako nowy nie mogę wstawić linku bezpośrednio :/ )

    Do czego zmierzam... być możne przyda się Wam takie info:
    Otóż... w Grande Punto/EVO i w Bravo II w drzwiach jest kabelek z zasilaniem +12V które trwa 15min. po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, czy nawet dopiero licząc od otwarcia/zamknięcia drzwi.
    Wykorzystałem go do zasilenia modułu domykania szyb po to, aby dołożenie tego modułu na stale nie podbierało prądu z aku.
    De facto zasiliłem tym napięciem przekaźnik którego cewka trzyma zworę na przewodzie doprowadzającym napięcie do modułu, ale to mniej istotne.
    Chodziło o to aby dodatkowe rzeczy nie pobierały non stop prądu kiedy auto jest zamknięte (a taki problem tutaj też opisujecie).
    W w/w autach jest to przewód który zasila lampki w drzwiach, te lampki które doświetlają podłoże po otwarciu drzwi.
    Jeżeli Giulietta też ma takie lampki, to myślę że jest duża szansa iż zasada działania tych lampek jest podobna a takie zasilanie mogłoby się Wam przydać.
    We fiacie Body steruje minusem w tych obwodach, dlatego lampki gasną razem z lampką podsufitki ale +12 tam cały czas jest przez kolejne 15min.

    Fajny temat, kto wie, może i mi się kiedyś przyda

  9. #59
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    dzięki kris84 za info. Wszystko zależy od tego jaką opcję impulsu otwierającego i zamykającego lusterka ustalimy. Jeśli to będzie impuls otwierania centralnego zamka po postoju auta to napięcie musi być podtrzymane cały czas / nie tylko 15 minut /.Jeśli to będzie przekręcenie kluczyka w stacyjce to można zastosować taki układ który nie będzie pobierał prądu w czasie czuwania.Wszystko w zasadzie jest już przeanalizowane ale ze względu na pogodę i temperatury minusowe czeka na realizacje
    ps. pobór prądu tego układziku jest bardzo mały

  10. #60
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jak tam temat ?
    - zbliża się powoli zima i czas pomyśleć aby w końcu założyć te ustrojstwa od zamykania lusterek.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [159] Składanie elektryczne lusterek zewnętrznych
    Utworzone przez Arthcc w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 23-12-2019, 10:06
  2. Automatycznie składanie lusterka
    Utworzone przez lbk1 w dziale GT
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-04-2015, 21:55
  3. Elektryczne składanie lusterek
    Utworzone przez Garos w dziale 166
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 12-09-2014, 23:19
  4. [159] Radio, Blue and me, elektryczne składanie lusterek
    Utworzone przez Avii93 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-03-2014, 13:44
  5. [146] Elektryczne składanie lusterek
    Utworzone przez nebeu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 20-12-2011, 18:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory