Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 70

Temat: [159] Diesel czy benzyna

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDM 16v
    Postów
    28

    Domyślnie [159] Diesel czy benzyna

    Witam

    Z pozoru ten temat to odgrzewany kotlet, ale może jeśli ten wątek nie wniesie czegoś nowego do tematu, to przynajmniej usystematyzuje pewne kwestie.
    Jak widać po ilości postów jestem tu nowy Noszę się z zamiarem kupna 1. naprawdę swojego auta. Pulą jaką dysponuję to +/- 30 tys.zł. W drodze selekcji odpadły m.im. Mitsubishi Lancer, Honda Accord VII, cały wór niemieckich wehikułów. Padło na AF 159. Głównie ze względu na fantastyczny styl (śliniłem się na widok tego przodu i reflektorów już od dnia premiery) oraz na fakt, że podobno ten model pod względem awaryjności nie ustępuje konkurencji. No, ale do brzegu... Przeanalizowałem dane na temat jednostek napędowych do tego modelu, typowych wad i atutów i oto co mi wyszło:

    Rocznie robię przebiegi rzędu 15 tys. km (latem preferuję motocykl). Miasto/trasa to 60/40. Wskazuje to na wybór benzyny. W praktyce ze względu na awaryjną opinie o JTSach można wziąć pod uwagę 1.8 MPI lub 1.75TBI. Oczywiście tego 2. w takiej cenie nie dostanę. Wydaje mi się więc, że mój wybór to 1.8 MPI. Oczywiście zaraz pojawią się głosy, że to nie jedzie, że buda za ciężka i generalnie zaczep z dobrym koniem pojedzie szybciej Nie jest to jednak kwestia punktu odniesienia? Do tej pory jeżdżę 16-letnim kompaktowym klekotem o mocy 75KM. Raczej poczuję różnicę Ten silnik w Vektrze C zbiera całkiem niezłe opnie. Ot bezpieczny wybór. Jasne, że 200 konna rakieta byłaby lepsza, ale nie w tych pieniądzach.

    Pozostaje do rozpatrzenia jeszcze kwestia diesli. Rozważałem tę opcję, jednak możliwe, że w przyszłości będę musiał zarejestrować auto za granicą, dlatego też wydaje mi się, że wszelkie zabawy z DPFem nie wchodzą w grę. A to już trochę schładza mój zapał. Niemniej na wszystkich portalach aukcyjnych te wersje to 80% rynku. Dlaczego? Podobno aby opłacalnie jeździć dieslem należy robić 30 tys. + rocznie. Najlepiej jeszcze w trasie. Dlaczego więc te silniki są tak popularne? Nie wierzę, żeby chociażby połowa kupujących auta z dieslami eksploatowała je w sposób o którym wspomniałem. Czyżby drogą do szczęścia było uporanie się z PDFem, EGRem i klapami kolektora? Może jednak mimo pewnych ograniczeń i cech eksploatacji lepiej zainwestować w diesla? W końcu większość tak zrobiła i z tego co wyczytałem nie żałuje

    Czy gdzieś w moim rozumowaniu tkwi błąd? Co byście doradzili w takiej sytuacji?
    Mam nadzieję, że nie zanudziłem i nie był to tylko kolejny spam.
    Pozdrawiam!!

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Jesli chcesz mocniejsze auto to diesel biorac pod uwage koszty eksploatacji silnika. Jesli wystarczy 1.8 to dodaj lpg i masz bezobslugowy silnik jezdzacy za grosze.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Butch
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.75 tbi, AR MiTo 1.4 TB 155 KM
    Postów
    734

    Domyślnie

    Ja mam bardzo podobny dylemat, ale już właściwie zdecydowałem się na wersje 2.0 JTDm. Niestety w ogłoszeniach wersja 1.75 TBI występuję w śladowych ilościach, także nie ma w czym wybierać. Silnik diesla nie będzie idealnym wyborem, gdyż robię w roku do 15tyś km i to w większości po mieście, ale innego wyjścia nie widzę.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar 3voQ
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    LDZ
    Auto
    156, A8L, Voyager, Peżo
    Postów
    201

    Domyślnie

    Ja diesla zabieram tylko w trasę ale i tak w większości przypadków wybieram V6 ze względów oczywistych ale do miasta moim skromnym zdaniem diesel słabo się nadaje. Po pierwsze, czas rozgrzewania jednostki, szczególnie zimą, chłodzenie turbiny po jeździe. Po drugie wysokie spalanie (około 8-9l - przy czym z garażu do pracy mam równo 5,1km co jest bezpośrednią przyczyną, V6 pali 18-20 dla porównania ale dzwięk rekompensuje wszystko ale to już inny temat). Po trzecie koszty eksploatacji. Kupujesz benzynę - zakładasz LPG koszt +/-2500zł i właściwie tyle. Ja za diesla mam f-ry z ASO za prawie 15k, m.in. rewizja skrzyni, wycinanie DPF, zaślepianie EGR i inne. Silniki JTDM uznawane są za stosunkowo trwałe jednostki ale trzeba liczyć się z kosztami wraz ze wzrostem przebiegu. Za 30k kupisz auto, które będzie miało około 200k km przebiegu zatem ryzyko uszkodzenia chociażby turbiny, wtrysków rośnie. Temat rzeka, znajdziesz na forum zwolenników jednych i drugich ale do spokojnej jazdy tak jak Marcin pisze, stawiałbym na 1.8MPi - za te pieniądze kupisz młodszy rocznik, z dużo mniejszym przebiegiem.
    Ostatnio edytowane przez 3voQ ; 14-01-2015 o 10:21

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał constigatio Zobacz post
    ze względu na awaryjną opinie o JTSach
    Jest na forum kilka JTSów, które w rękach forumowiczów po wymianie rozrządu jakoś się nie psują...

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,684

    Domyślnie

    Jeśli nie wkur...za Cię, że jesteś najwolniejszy na drodze (choćby z powodu braku możliwości wyprzedzenia TIR-a), to tak jak chłopaki pisali - 1.8 + LPG.
    Na prośbę oraz "prośbę" Moderatorów usunąłem link do bloga o użytkownikach i autach AR, co oczywiście nie zmienia mojego nastawienia do WIĘKSZOŚCI właścicieli alf!

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    Jesli chcesz mocniejsze auto to diesel biorac pod uwage koszty eksploatacji silnika. Jesli wystarczy 1.8 to dodaj lpg i masz bezobslugowy silnik jezdzacy za grosze.
    nie ma silników bezobsługowych z LPG. Nie słuchaj takich bredni.
    natomiast jak posłuchasz, mimo to, z krowiastego mułowatego auta o 175 Nm, zrobisz sobie jeszze bardziej krowiasty i mułowaty.
    Kup auto z dieslem, 2.0, 170 KM, dużo żwawszy od tej pożal się Boże, konstrukcji GM.
    Przepalaj co jakis czas na autostradzie i wszystko będzie OK.

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    Jest na forum kilka JTSów, które w rękach forumowiczów po wymianie rozrządu jakoś się nie psują...
    odradzam JTS, kazdy kumaty mechanik od AR powie ci: strzeż się.
    Sergio! Ragazzo! Amore mio! Dove si trova la bella Giulia?

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar 3voQ
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    LDZ
    Auto
    156, A8L, Voyager, Peżo
    Postów
    201

    Domyślnie

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    nie ma silników bezobsługowych z LPG. Nie słuchaj takich bredni.
    Dlaczego twierdzisz ze to brednie? Poprzerz jakimiś argumentami swoją wypowiedz?


    Wysłane za pomocą Poczty Polskiej poleconym priorytetem..

    Dodano po 3 minutes:

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    Kup auto z dieslem, 2.0, 170 KM, dużo żwawszy od tej pożal się Boże, konstrukcji GM.
    Od razu moze 2.4 poleć albo TBi, przeczytaj może posta Kolegi, tylko ze zrozumieniem tym razem.


    Wysłane za pomocą Poczty Polskiej poleconym priorytetem..
    Ostatnio edytowane przez 3voQ ; 14-01-2015 o 17:26 Powód: Dodano
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    mało piszę, więcej robię a to moje pociechy
    156 3.0

    Dawne kochanki:
    GT 3.2 (kochała najbardziej a teraz kocha ZjadaczKanapkow)
    159 (zdradziła i poszła)
    GTV (w trakcie renowacji w dobrych rękach GrzesieKW)

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Omijaj krsa z daleka. Szkoda klawiatury.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDM 16v
    Postów
    28

    Domyślnie

    Dzięki Panowie za odpowiedź. Tak jak podejrzewałem, rozwiązania idealnego nie ma. Wybierając konkretną jednostkę trzeba być świadomym pewnych kompromisów, które się z tym wiążą.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Benzyna&LPG czy Diesel??
    Utworzone przez Przemo8 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 31-03-2014, 00:11
  2. benzyna czy diesel ???
    Utworzone przez kriss85 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 258
    Ostatni post / autor: 15-07-2013, 20:54
  3. 156 czy 147?? benzyna+gaz czy diesel??
    Utworzone przez daniel675 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 31-12-2012, 09:59
  4. diesel czy benzyna?
    Utworzone przez ricardo76_stg w dziale 147
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 27-02-2011, 21:03
  5. 166 lub 159. Diesel vs Benzyna
    Utworzone przez bocianpolski w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-12-2009, 15:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory