Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Ocena parametrów 1.9 JTD FiatEcuScan

  1. #1
    kapral1980
    Gość

    Domyślnie Ocena parametrów 1.9 JTD FiatEcuScan

    Witam!
    Posiadam Punto 1.9JTD 80KM. Tak, wiem to nie Alfa ale silnik prawie taki sam.
    Przy ok. 2700 obr. auto zawsze traci zapał do dalszego przyspieszania. Uruchomiłem FiatEcuScan i zrobiłem próby na drodze przyspieszając od 1000obr/min do 4000 na 3 biegu. Egr mam zaślepiony. Przepływomierz ma 20 tyś. km.(nieoryginalny, Magneti Marelli, przedtem Bosch ale efekt taki sam). Przebieg auta 300 tyś. km. Oleju nie bierze.
    Prosiłbym specjalistów o ocenę na podstawie zrzutów. Niepokoi mnie głównie przebieg wykresu elektrozaworu waste gate.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    niezłe, lecz ledwo czytelne te wykresy (mogłeś także exportować i zrobić tabelkę);

    z tego co widzę (ledwo) to przepływka marki MM leży , wypnij wtyczkę i próba drogowa
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  3. #3
    kapral1980
    Gość

    Domyślnie

    Pliki zapisały mi się w jpg i trudno odczytać wartości na skali, ale są podane wartości min i max dla danego parametru więc można wywnioskować dane wartości na przebiegu. Jak odepnę przepływomierz jedzie w zasadzie tak samo. Miałem już 2 oryginalne przepływomierze Boscha i oba z czasem padły.
    Na wykresie ciśnienia doładowania widać spadek w zakresie 2600-3000obr, pokrywa się to z sygnałem boost solenoid control. Im wyższa procentowo wartość tego elektrozaworu to ciśnienie powinno być wyższe?

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał kapral1980 Zobacz post
    Pliki zapisały mi się w jpg i trudno odczytać wartości na skali, ale są podane wartości min i max dla danego parametru więc można wywnioskować dane wartości na przebiegu. Jak odepnę przepływomierz jedzie w zasadzie tak samo. Miałem już 2 oryginalne przepływomierze Boscha i oba z czasem padły.

    nie zgodzę się , bo sam parametr min \ max do końca wszystkiego nie mówi , nie pokazuje wahań pomiędzy min a max,


    Cytat Napisał kapral1980 Zobacz post
    Na wykresie ciśnienia doładowania widać spadek w zakresie 2600-3000obr, pokrywa się to z sygnałem boost solenoid control. Im wyższa procentowo wartość tego elektrozaworu to ciśnienie powinno być wyższe?
    to zależy , u mnie w jtd16v z turbo VNT przebiega malejąco (w programie FES) , zaczyna od 75% i w miarę wzrostu c. doładowania spada - np , do 50% - po to robię tabelki\wykresy aby to wiedzieć ;

    w tym 80KM chyba jest turbo z zaworem upustowym , tak?

    sprawdź jak w przedziale 2600-3000 rpm jak wygląda żądane ciśnienie doładowania a aktualne ciśnienie doładowania - bo być może masz za wysokie ciśnienie doładowania w tym szczytowym momencie i ecu je zbija - podając odpowiednio sygnały na elektrozawór - otwierając zawór WG na turbinie
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  5. #5
    kapral1980
    Gość

    Domyślnie

    Turbina ma stałą geometrię. Zawór upustowy na turbinie sterowany podciśnieniowo za pomocą elektrozaworu przez ECU. Pierwszy wykres zawiera wartość ciśnienia aktualnego i żądanego ale wydaje mi się, że FES nie pokazuje właściwie wartości żądanej. Jeśli dosłownie traktować te wyniki to mam za niskie w całym zakresie doładowanie.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Zloguj to auto ecuscanem ale wyniki zapisz do csv-a. Seryjny boost w 1.9jtd 80ps to 0,95 bara.Z tego co tu widzę zadane doładowanie jest źle odczytywane (chyba że pokazał końcową wartość), przepływka też leży. Wykresy są średnio widoczne. W serii to auto "ciągnie" od 1700obr.

    Pozdro

  7. #7
    kapral1980
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Zloguj to auto ecuscanem ale wyniki zapisz do csv-a.
    No z tym to będzie problem bo w mieście ciężko znaleźć prostą i pustą drogę. 3 bieg i 4000rpm to już dość szybko. Jak się uda to wrzucę je na forum.

  8. #8
    kapral1980
    Gość

    Domyślnie

    Witam
    Jak mówiłem tak zrobiłem. 2 bieg 800 rpm do 4000 rpm.
    Wrzucam logi zrobione w exelu razem z wykresami.
    Plik "analiza" zawiera wszystkie parametry nałożone na siebie.
    Ciśnienie doładowania ma za niskie i narasta zbyt wolno.
    Pozdrawiam

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał kapral1980 Zobacz post
    Witam
    Jak mówiłem tak zrobiłem. 2 bieg 800 rpm do 4000 rpm.
    Wrzucam logi zrobione w exelu razem z wykresami.
    Plik "analiza" zawiera wszystkie parametry nałożone na siebie.
    Ciśnienie doładowania ma za niskie i narasta zbyt wolno.
    Pozdrawiam
    Zrób to samo na 4ce i wtedy wstaw logi lub puść mi na maila.
    Pozdro

  10. #10
    kapral1980
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Zrób to samo na 4ce
    Chcesz mnie chyba zabić.

    Nigdy nie jechałem na 4b i 4000 rpm. Na hamowni to można się bawić a na drodze to 3 max. Na 2 chyba też miał maksymalne obciążenie (na pewno do 3000rpm). Pedał w podłodze i 80km/h. Poprzednie testy robiłem na wiejskiej drodze ale na codzień tak dobrze to nie mam.

    Nawet z trochę oszukującą przepływką ciśnienie powinno rosnąć szybciej?
    5 lat temu jak go kupiłem rzeczywiście wciskał w fotel od 1500rpm ale moment kończył się od 2600. Na dwójce potrafił zerwać przyczepność na asfalcie. Spalał w mieście 6,5L. Zmieniłem MAF. Niby było lepiej bo moment przebiegał łagodniej ale później zaczął przebiegać zbyt łagodnie i znów zmiana MAF. Teraz pali 5,5L. Żeby dobrze przyspieszał trzeba go kręcić wyżej.
    Sam już nie wiem co z tym silnikiem jest. Przyznam się że w momencie kiedy już nić nie mogłem wymyślić założyłem box noviteca i auto odżyło.
    Tzn. od 1800 włącza się box i auto jakoś ciągnie. Tylko że jest to rozwiązanie prowizoryczne.

Podobne wątki

  1. Alfa 156 1.9 JTD 99r - mało mocy - ocena parametrów
    Utworzone przez pleban16 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-03-2014, 14:47
  2. pytanie odnośnie parametrów TRA i DTV, FRA. (ocena)
    Utworzone przez e5nio w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-11-2013, 16:42
  3. Ocena parametrów pracy silnika
    Utworzone przez seq w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-11-2013, 23:33
  4. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  5. FiatEcuScan darmowa wersja a reset parametrów adaptacyjnych
    Utworzone przez Aster156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-03-2012, 23:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory