Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: ręczny zamki walka z mrozem...

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ArseSss
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza, Poland
    Auto
    Alfa 146 1.4 TS
    Postów
    83

    Domyślnie ręczny zamki walka z mrozem...

    siema
    Jak w tytule mam problem z zamarzaniem... i to wielki.
    Ręczny mi zamarza na amen i nichu*a nie moge go zaciągnąć, próbował kerczerem i puściło na sekunde i zaś to samo..
    a drugi problem podobny zabezpieczyłem niby zamki ale wilgoci podłapie to ch*j wszystko strzela bo zamarza jakoś tak że co przekręcę zamek to odbija s powrotem i musze drzwi na refleks otwierać lub wchodzić bagażnikiem jak ostatnio.. help! jakieś pomysły jak sie pozbyć tego kłopotu...

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Płock - Sierpc
    Auto
    Alfa Romeo 1.8 Twin Spark 144KM 1998r Sedan
    Postów
    33

    Domyślnie

    No ja też miałem ostatnio problem z ręcznym przyjechałem ze sklepu wstawiłem do garażu i zostawiłem na ręcznym no i na drugi dzień koło zblokowane nic nie pomogło musiałem odlączyć linke od zacisku i zostałem na razie bez recznego . A jak ci sie chce to proponuje odłączyć linki i wyjąć wkładki zamków położyć na grzejnik wysuszyć i nasmarować towotem i powinno być okey takie jest moje zdanie ale ile ludzi tyle opini

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar murgal
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Sandomierz/Wrocław
    Auto
    159 2.4 Berlina
    Postów
    1,071

    Domyślnie

    Eh, co jest z tymi ręcznymi, moja 159 dzisiaj też trafiła do mechanika między innymi przez zamarzający ręczny.
    Moje wściekłe 2.4

    Budowa stron internetowych, sklepów itd. > Maniak Design Studio

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał ArseSss Zobacz post
    siema
    Jak w tytule mam problem z zamarzaniem... i to wielki.
    Ręczny mi zamarza na amen i nichu*a nie moge go zaciągnąć, próbował kerczerem i puściło na sekunde i zaś to samo..
    a drugi problem podobny zabezpieczyłem niby zamki ale wilgoci podłapie to ch*j wszystko strzela bo zamarza jakoś tak że co przekręcę zamek to odbija s powrotem i musze drzwi na refleks otwierać lub wchodzić bagażnikiem jak ostatnio.. help! jakieś pomysły jak sie pozbyć tego kłopotu...
    Ręczny będzie zamarzał bo w pancerzu linki jest woda która jak wiadomo zamarza.Jedyna rada to wyjęcie linek i po rozmrożeniu wymycie całego syfu z wnętrza pancerza.Nasmarowanie i zrobienie nowego uszczelnienia linki przy zacisku(a tam sie dostaje woda właśnie,oczywiście pomijam uszkodzenie pancerza).
    Zamki-taka ich uroda.Wysuszyć zamki(rygle nie wkładki na kluczyk)np suszarką i popryskać penetrolem czy czymś takim(nie wd40 bo to g..)
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 26-01-2014 o 10:29
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    WROCŁAW
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    393

    Domyślnie

    Ja używam ręcznego cały rok na okrągło i nigdy mi nie zamarzl a do zamków ostatnio kupiłem profilaktycznie za 5 zł jakiś specyfik przeciw zamarzaniu i konserwacji

    Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalk

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar nebeu
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Radom, Poland
    Auto
    Była: AR 146 TI '97 Zender | Jest: AR 166 3.0 V6
    Postów
    422

    Domyślnie

    U mnie było to samo. Podczas zimy przy próbie otworzenia samochodu zamki szalały. To znaczy otwierały się i zamykały. Musiałem "wszczelić" się w czas kiedy się otwierają. Czasami kompletnie zamki zamarzały i czasami wogóle nie mogłem samochodu zamknąć. Problem rowiązałem podczas składania samochodu. Wszystkie zamki potraktowałem (wbrew wszystkim opiniom) WD40. Dosłownie napakowałem go wszędzie gdzie da i ile się da. W tą i poprzednią zimę 0 kłopotów. Jak ręką odjął.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wodzisław Śląski i okolice
    Auto
    159 1.9 JTD 2008
    Postów
    96

    Domyślnie

    U mnie to samo linki nowe, zacisk chodzą idealnie a linki i tak łapie. dodatkowo przed zimą przez obie linki przepuściłem olej do smarowania łańcuchów żeby wypchnąć wodę z pancerza i działało idealnie i bez oporów do pierwszych mrozów .
    Dla mnie osobiście nieporozumieniem jest to, że w nowych linkach które zakupiłem zabezpieczenie w postaci tej harmonijkowej gumy jest tylko w miejscu gdzie linki od kół łączą się z linką główna idącą do dźwigni ręcznego natomiast przy kole tej harmonijki nie ma. dodatkowo wykonstruowane jest to tak, że przy zacisku woda po lince może wpłynąć bezpośrednio do pancerza.
    Zastanawiałem się już jak to naprawić, chciałem kupić te harmonijkowe gumy i założyć jakoś ale narazie nie udało mi się tego dostać.
    zastanawiam się czy jest na to jeszcze jakiś inny patent, może ktoś ma na tym polu doświadczenia to niech się podzieli

    sebastian-wro a Ty, masz z tyło tarcze czy bębny. a jeśli tarcze to jak to wygląda u Ciebie, linka wychodzi swobodnie z pancerza czy jest tam jakieś dodatkowe zabezpieczenie gumowe czy jakieś inne zabezpieczające przed wpływem wody?
    pozdro

  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wit Zobacz post
    Dla mnie osobiście nieporozumieniem jest to, że w nowych linkach które zakupiłem zabezpieczenie w postaci tej harmonijkowej gumy jest tylko w miejscu gdzie linki od kół łączą się z linką główna idącą do dźwigni ręcznego natomiast przy kole tej harmonijki nie ma.

    Harmonijka jest przy zaciskach,kupiłeś raczej jakiś nie dokończony zamiennik.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  9. #9
    Użytkownik Embrion Avatar AdrianAlfa146
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    Alfa Romeo 146TS Junior 1.6 120KM
    Postów
    6

    Domyślnie

    Sory, ze tak napisze ale ja swoja Alfę zostawiam na biegu wiec nawet nie wiem czy by zamarzł ręczny, ale wole nie sprawdzać. Z drzwiami mam tak samo, super refleks ale wchodzę.

    Jeszcze rada jak używacie olej Liqui moly 10w40 z polimer to lepiej, by autko nie stało tak z 2 dni nie ruszane na tym mrozie bo olej strasznie gęstnieje i nie chce ruszyć sam silnik. Trza pchnąć, a wiadomo jak to sie może skończyć

  10. #10
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wit Zobacz post

    zastanawiam się czy jest na to jeszcze jakiś inny patent, może ktoś ma na tym polu doświadczenia to niech się podzieli

    Spróbuję opisać jak to zrobiłem by woda tam sie nie dostawała.Działało przez kilka lat.Może i dalej działa.
    Potrzebny kawałek gumowego wężyka o średnicy około 8...10 mm i średnicy wewnętrznej jak najmniejszej.
    Osłonka termokurczliwa.
    Z wężyka gumowego odcinasz dwa kawałki po około 0,5 cm.Następnie przecinasz je wzdłuż i zakładasz na wystającą z pancerza linkę.W zależności jaką średnicę wewnętrzną miał wężyk wycinasz wzdłuż taki kawałek wężyka by po ściśnięciu przesuwał się po lince z lekkim oporem.
    Nakładasz na tak przygotowany na lince wężyk osłonkę termokurczliwą o długości połowę większą od wężyka.Od strony pancerza osłonkę zostawiasz równo z wężykiem a od zacisku niech wystaje.Podgrzewasz najlepiej opalarką zwracając uwagę by dobrze wężyk ścisnął się w miejscu przecięcia.
    Sprawdzasz czy przesuwa się z lekkim oporem po lince.
    Następnie przesuwasz to na maks do pancerza.I nakładasz kawałek osłonki termokurczliwej.Część musi być na pancerzu(a właściwie na tej metalowej końcówce)a część na gumowym uszczelnieniu.Podgrzewasz i gotowe.
    Starałem się zrozumiale opisać nie wiem czy mi wyszło.
    Paten działał bez zarzutu.Ale wiadomo że najpierw trzeba usunąć wodę i syf który zgromadził się w lince.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

Podobne wątki

  1. Połamane zamki
    Utworzone przez dexster w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-12-2014, 02:19
  2. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 04-06-2012, 16:59
  3. Kluczyki zamki itp
    Utworzone przez paczek.gsm w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-01-2012, 16:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory