Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Czy to krokowiec ?

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 155KM 2000r
    Postów
    29

    Domyślnie Czy to krokowiec ?

    Witam!!!

    Posiadam Alfę 156 2.0 TS 155HP 2000r

    Od jakiegoś czasu borykam się z dławieniem przy odpalaniu.

    Test w alfadiagu silniczka krokowego polega na otwarciu i zamknięciu przepustnicy w ciągu 30 s z określoną częstotliwością.

    Chodzi mianowicie o to, czy przepustnica ma się otwierać w pełnym zakresie tj. od pełnego zamknięcia do pełnego otwarcia czy też delikatnie otwierać powiedzmy w zakresie kilku stopni??

    - - - Updated - - -

    Tak poza tym szukam cały czas powodów błedu P0170

    Wymieniłem już prawie wszystko, tj.:

    • wtryski,
    • cewki, świece, kable WN,
    • silniczek krokowy,
    • sonda lambda (oryginał)
    • przepływomierz
    • zaworek odmy,
    • elektrozawór wariatora,
    • czyszczona przepustnica,
    • szczelny dolot i układ wydechowy,
    • zawór EVAP
    • rozrząd plus 100% dobrze ustawienie
    • ciśnienia na cylindrach równiutkie 14; 13,5; 13,5; 14



  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    Jakie masz ciśnienie paliwa na listwie ?
    Opisz to dławienie.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 155KM 2000r
    Postów
    29

    Domyślnie

    Dławienie polega na tym, że na zimnym i tylko zimnym silniku po dłuższym postoju, jak jest wilgotno (w okresie jesień - zima - wiosna, oraz nad morzem latem) silnik się dławi, gaśnie jakby palił nie na wszystkie gary. Nagrzeje się jest ok.
    Przełączy się na LPG jest ok. Niestety teraz od nowa regulowałem gaz i nie jest tak pięknie. Pewnie dlatego, że benzyna nie ustawia się dobrze to lpg też nie sczyta prawidłowej mapy.

    Podejrzewałem wtryski, sprawdziłem omomierzem - ok, sikają równą mgiełką, nie ciekną.
    Podejrzewałem cewki, wymieniłem na używki (świece i kable nowe NGK) także raczej zapłon odpada.
    Miałem wcześniej uszkodzoną lambdę (grzałkę) wymieniłem na oryginał. W konsekwencji lambdy padł przepływomierz i też go wymieniłem na WRC. (znaczy jak padła przepływka to wymieniłem obydwa czujniki).

    Robiłem wielokrotnie kasowanie parametrów i pełną adptację i zawsze wskakiwał mi błąd P0170. Przeszukałem juz wszystko w aucie i zastanawiam się ponownie nad krokowcem. Zgodnie z instrukcją, którą znalazłem na forum rozebrałem go i przeczyściłem, złożyłem zacisnąłem silikonem i wydawało się przez jakiś czas dobrze. Nie wiem czy zrobiło się ciepło i przestałem zwracać uwagę na P0170.

    Chciałbym w końcu ją normalnie odpalić bez duszenia/kaszlenia.

    Byłem u jednego magica to przebadał wszystko i stwierdził, że pozostaje do wymiany ECU. Czy to ma sens?? Kiedyś Bubu pisał, że ma do m 1.5.5. program bez immo i lambdy nie wiem, czy się nie skusić na taką opcję bo po prostu mam już dość, anie chcę hybrydy ze stacyjką i zamkami.

    Robiłem ostatnio logi alfadiagiem, może mi coś podpowiesz?

    - - - Updated - - -

    http://zimek99.glogow.pl/1a.bmp

    http://zimek99.glogow.pl/2b.bmp

    http://zimek99.glogow.pl/3.bmp

    http://zimek99.glogow.pl/3b.bmp

    http://zimek99.glogow.pl/4.bmp

    http://zimek99.glogow.pl/4b.bmp

    - - - Updated - - -

    Ciśnienia nie pomierzyłem manometrem bo mechanik (koleżka) nie miał takiej redukcji aby się wpiąć na listwie wtryskowej. Nie byłem przy tym jak sprawdzał ciśnienie na samym wężyku od zasilania listwy, ale stwierdził, że było w granicy 3,5 bar.

    Chyba, że wiesz skąd wziąć taką redukcję lub od czego pasuje??

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - P0170 to nie bląd ogólny tylko szczegółowy --> jesli naprawa to idziemy wg. podanej ściezki
    fałszywe powietrze --> zasysane powietrze --> cisnienie paliwa --> wtryskiwacze --> układ przewietrzania zbiornika paliwa --> sonda lambda
    - może być także ECU ale to wyjątkowa sytuacja.
    - ponizej firmowy opis powodów wystąpienia błedu P0170 i droga naprawy, sprawdzenia.
    - nie bez powodu ECU pokazuje na wykresie zjazd do - 12840960 msek, gdzieś problem jest..
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	jpg.jpg
Wyświetleń:	67
Rozmiar:	88.9 KB
ID:	121970  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 21-02-2014 o 07:18
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Masz nieoryginalny przepływomierz WRC. Pożycz od kogoś na trochę sprawny oryginał Bosch i zobacz, co będzie, ale jedź tylko na Pb.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 155KM 2000r
    Postów
    29

    Domyślnie

    Na czym polega sprawdzenie układu przewietrzania zbiornika?

    Bo co prawda wydaje mi się coś nie tak, bo jak odkręcam korek wlewu to zasysa powietrze do zbiornika.

    - - - Updated - - -

    Jak dobrze sprawdzić ciśnienie paliwa?

    Jaki króciec/redukcję wkręca się w listwę wtryskową.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    Wymieniłem już prawie wszystko, tj.:


    • wtryski,
    • cewki, świece, kable WN,
    • silniczek krokowy,
    • sonda lambda (oryginał)
    • przepływomierz
    • zaworek odmy,
    • elektrozawór wariatora,
    • czyszczona przepustnica,
    • szczelny dolot i układ wydechowy,
    • zawór EVAP
    • rozrząd plus 100% dobrze ustawienie
    • ciśnienia na cylindrach równiutkie 14; 13,5; 13,5; 14
    nic nie piszesz o gumach dolotowych, łączniku elastycznym.....
    Jaki króciec/redukcję wkręca się w listwę wtryskową.
    model 922 159 00, strona 21, opis 59 w katalogu ZUP HP. + manometr na szybko złaczkę.....
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	snap.jpg
Wyświetleń:	66
Rozmiar:	23.5 KB
ID:	121998  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 21-02-2014 o 16:26

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 155KM 2000r
    Postów
    29

    Domyślnie

    Gumy dolotowe szczelne, łącznik elastyczny nowy oryginał.

    Układ wydechowy szczelny, rura za katalizatorem plus tłumik końcowy nowe.

    Nowy łącznik elastyczny przed katalizatorem.

    Dzięki za dokładne podanie złączki. Zobaczę ile to kosztuje.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Złączki nie trzeba, wystarczy wykręcić zaworek z końcówki listwy wziąć dość pasowny wąż paliwowy z manometrem i zacisnąć go opaską ślimakową na końcówce listwy.
    Do wykręcenia zaworka warto sobie zrobić kluczyk z kawałka pręta.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 155KM 2000r
    Postów
    29

    Domyślnie

    Czyli jak rozumiem szeroki wąż nałożyć na listwę i zacisnąć opaską. W tygodniu spróbuję.

    Dzisiaj znowu musiałem skasować parametry adaptacyjne, bo zapomniałem wyłączyć LPG a żonka włączyła i pojeździła trochę.

    Dzisiaj skasowałem ustawienia. Podczas adaptacji wszystko prawie ok. Po tiku temperaturowym Addition Factor Row 1 -155648
    http://zimek99.glogow.pl/4_po_tiku.bmp
    http://zimek99.glogow.pl/4_po_tiku_tak.bmp

    - - - Updated - - -

    Pozostałe wykresy:
    http://zimek99.glogow.pl/2c.bmp
    http://zimek99.glogow.pl/2_po_tiku.bmp

    http://zimek99.glogow.pl/3_po_tiku.bmp

    Na koniec po przejażdżce Addition Factor Row 1 -350000
    http://zimek99.glogow.pl/4_po_przejazdzce.bmp

    - - - Updated - - -

    Podczas przejażdżki zauważyłem, że kiedy wrzucam na luz lub staję na skrzyżowaniu auto trzyma podwyższone obroty ok 1500 po czym spadają do normy ok 850

    Czy to nie świadczy o umierającym nastawniku przepustnicy, czy też ECU specjalnie podciąga obroty na luzie?

Podobne wątki

  1. Krokowiec?
    Utworzone przez Woland83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 09-08-2010, 19:45
  2. Przepustnica/krokowiec vs.rocznik auta
    Utworzone przez ideally w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-11-2009, 19:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory