Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Falujące obroty po osiągnięciu 90 stopni alfa 159 2.4 JTDM

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Olsztyn, Poland
    Auto
    była Alfa Romeo 166 2.4 JTD jest Alfa Romeo 159 2.4 SPORTWAGON
    Postów
    43

    Domyślnie Falujące obroty po osiągnięciu 90 stopni alfa 159 2.4 JTDM

    Witam serdecznie .
    W mojej Alfie mam następujący problem, otóż silnik odpala dobrze jak jest zimny chodzi równiótko i tak do momentu gdy osiągnie temperature 90 stopni celsjusza i w tym momęcie zaczyna prychać nierówno chodzić i wywalać seriami białe kłęby dymu(najgorzej jest w miesćie na światłach wstyd że nie wiem ) . Gdy go zgaszę przy tej temperaturze czasem zdarza się że zapali ale po pół sekundy zgaśnie i zapali za drugim razem oczywiście walnie od razu białego bąka.

    Po przejrzeniu postów na forum spróbowałem odpiąć przepływkę i zobaczyć czy obroty się unormują ale niestety nie pomogło.
    Po sprowadzeniu do Polski samochód wogole nie chciał jechać, pierwsze co zrobiłem to wywaliłem dpf i samochód momentalnie odżył.
    Kolejnym problemem jest że samochód słabo idzie z dołu to znaczy zaczyna jechać dopiero jak osiągnie 1900 obrotów i wywala go jak z procy i kopci miedzy 1400 a 1900 obrotów.
    Wiem że kolejną rzeczą jaką pewnie powinienem zrobić to zaślepić egr(raz go rozebrałem to nie był ani brudny czy zapchany, chodził też ładnie) tylko czy dać pełną blaszkę czy kupić tą z salonu fiata z otworkami.

    Do tej pory w samochodzie zostało zrobione:
    - wymieniony kompletny rozrząd
    - nowa dwumasa sprzęgło docisk
    - sprawdzone klapy
    - sprawdzone turbo
    - wywalony dpf
    - wgrana nowa mapa

    Bardzo proszę Was o jakieś sugestie jeżeli mieliście podobne problemy.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,499

    Domyślnie

    może to być przycinający się EGR. Sprawdź pełną zaślepką - pojeździj chwilę z błędem a jak pomoże to do wywalenia.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Olsztyn, Poland
    Auto
    była Alfa Romeo 166 2.4 JTD jest Alfa Romeo 159 2.4 SPORTWAGON
    Postów
    43

    Domyślnie

    Czyli zamawiam pełną zaślepkę z allegro jeżdżę i sprawdzam jeżeli pomoże to co wtedy ? Muszę jakoś go programowo wywalić żeby checka nie wywalało ?

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,499

    Domyślnie

    Dokładnie tak

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Olsztyn, Poland
    Auto
    była Alfa Romeo 166 2.4 JTD jest Alfa Romeo 159 2.4 SPORTWAGON
    Postów
    43

    Domyślnie

    Dzisiaj założyłem pełną zaślepkę egr, pojeździłem trochę z błędem aż silnik złapie 90 stopni i niestety znowu to samo silnik zaczyna wariować falować a z wydechu strzelają seriami kłęby białego gryzącego dymu. Załamka.
    Chyba muszę oddać wtryski do sprawdzenia.
    Czy ktoś ma jakieś pomysły albo miał do czynienia z podobną sytuacją .
    Bardzo proszę o pomoc.
    Pozdrawiam

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,194

    Domyślnie

    Sprawdź czujnik wysokiego ciśnienia na pompie wtryskowej

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Olsztyn, Poland
    Auto
    była Alfa Romeo 166 2.4 JTD jest Alfa Romeo 159 2.4 SPORTWAGON
    Postów
    43

    Domyślnie

    Ok. Tylko w jaki sposób ją najlepiej sprawdzić i w którym miejscu się znajduje ?

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,194

    Domyślnie

    Cytat Napisał petrebiskupiec Zobacz post
    Ok. Tylko w jaki sposób ją najlepiej sprawdzić i w którym miejscu się znajduje ?
    Zalecam dobrego mechanika. Są spawdzenia, że nie można ich zobić na kolenie.

    ps.

    Miałem kiedyś podobny chwilowy objaw stanąłem na światłach i z nczego zaczęły mi falowac obroty. Przegażowałem, przejechałem kilkaset metów stanąłem i znów pzegazowałem i przeszło. Wydaje mi się że coś przeleciało przez tubinę jakiś paproch. Od tamtej pory już sie nic nie działo. Ale to nie to samo co u ciebie.

    Luknij na PW

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Olsztyn, Poland
    Auto
    była Alfa Romeo 166 2.4 JTD jest Alfa Romeo 159 2.4 SPORTWAGON
    Postów
    43

    Domyślnie

    Mechanik jest , tylko się zastanawiam od czego zacząć czy od tego czujnika wysokiego ciśnienia czy od wtrysków(znalazłem sprawdzone za 150 zł za sztukę).
    Myślałem że przesiadka do 159 będzie przyjemna ale jak do tej pory nie jest za różowo Problemy w starej 166 to był mały pikuś

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,194

    Domyślnie

    Cytat Napisał petrebiskupiec Zobacz post
    Mechanik jest , tylko się zastanawiam od czego zacząć czy od tego czujnika wysokiego ciśnienia czy od wtrysków(znalazłem sprawdzone za 150 zł za sztukę).Myślałem że przesiadka do 159 będzie przyjemna ale jak do tej pory nie jest za różowo Problemy w starej 166 to był mały pikuś
    Zanim zaczniesz kupować wtryski trzeba po kolei sprawdzić wszystko w obrębie j.w.ps. Paliwo dobrej jakości paliwo !!!!!

Podobne wątki

  1. Falujące obroty Alfa 166 2.o TS
    Utworzone przez bastek166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-12-2015, 18:26
  2. [159] Falujące obroty silnika Alfa 159 2.4
    Utworzone przez gkwojtak w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-07-2015, 22:15
  3. Falujące obroty Alfa Romeo 156
    Utworzone przez Romeo_Alfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-10-2014, 19:33
  4. Falujące obroty w AR 147, 1.9 JTDm 150km
    Utworzone przez Dejvvv w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-06-2013, 16:25
  5. Alfa 147 JTD falujące obroty
    Utworzone przez lord_dominos w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-10-2012, 14:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory