Witam,
krótkie pytanie potrzebna szybka odpowiedź,
dźwignia kierunkowskazów (manetka) przestała wracać na miejsce po skręcie,
czy można to naprawić czy pozostaje jedynie wymiana?
Witam,
krótkie pytanie potrzebna szybka odpowiedź,
dźwignia kierunkowskazów (manetka) przestała wracać na miejsce po skręcie,
czy można to naprawić czy pozostaje jedynie wymiana?
To zależy - czy była kierownica zdejmowana ?
"Wypustka" która jest odpowiedzialna za wyłączenie kierunkowskazu znajduje się na taśmie airbag.
Jednak mogło się wyłamać w samym wyłączniku wtedy potrzebna wymiana. Możliwe że jedno i drugie (chociaż mało prawdopodobne).
Na załączonym zdjęciu ten biały środek jest odpowiedzialny za wyłączanie kierunków. Przy zakładaniu należy zwrócić uwagę na jego prawidłowe położenie.
Wystarczy się przyglądnąć i łatwo to ogarnąć.
Ostatnio edytowane przez krzysio ; 14-06-2018 o 16:05
Kolego dzięki za info, nic jeszcze nie było ściągane, jest w planie. Manetka odbija z lewego ale z prawego juz nie i nie wiem czy rozbierać i unieruchomić auto czy kupić używkę i zrobić podmiankę żeby było szybko.
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Sprawdź czy nie odbije przez więcej niż jeden obrót.
Jeżeli odbije to regulacja położenia tego białego środka w taśmie airbag.
Jeżeli nie odbije to wymiana przełącznika.
Używany jest dobrym wyborem - ja zmieniałem na używkę przy dokładce tempomatu.
Działa wszystko pięknie a robota banalnie prosta - poszukaj na tym forum przepisu na "tempomat" , pomoże Ci to przy ewentualnej wymianie. (jest tam opisane ściąganie kierownicy , przełącznika zespolonego w sumie dużo przydatnych informacji)
Niestety prawy nie odbija całkowicie,
pozostaje podmianka na używany,
w tempomat nie wchodzę bo autko będzie do sprzedania,
Jeżeli będziesz chciał , to mam na zbyciu po swoim aucie.
Jest to wersja bez tempomatu i bez czujników zmierzchu i deszczu. Oddam za grosze z taśmą , która też została po moim rzeźbieniu.
Jakby co , to pisz na PW
Rozebrałem obudowę manetki, okazuje sie że wystrzeliła gdzieś mała sprężynka od wybijaka kierunku, sprężynka ma 9x2 mm,
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Podłączę się pod temat. U mnie podczas wrzucania prawego kierunkowskazu od jakiegoś czasu występuje lekki "strzał" jakby coś haczyło. A jeżeli w tym czasie jestem w czasie skrętu w prawo, to już w ogóle mam uczucie, że zaraz coś się urwie. Podczas powrotu kierownicy, gdy jest włączony kierunkowskaz też coś słychać.
Jeździłem kiedyś zastępcza Giuliettą i było to samo. Czy coś z tym robić czy to jest normalne? Niby nie przeszkadza, ale boję się, że się coś wreszcie złamie/urwie.
Najpierw porównaj z innym autem, bo zabawy, przynajmniej w Mito, jest sporo,
Mam bardzo podobnie tylko, że z lewym kierunkowskazem. Czy faktycznie jest to normalne? Zastanawiam się czy nie jest to spowodowane rzadkością używania dźwigni kierunkowskazów w pozycji stabilnej (mam na myśli funkcje Giulietty "Lane change" - zmiana pasa ruchu - szybkie ustawienie dźwigni w pozycji niestabilnej przez pół sekundy co powoduje uaktywnienie danego kierunkowskazu 5 razy, a następnie zgasną automatycznie).