Cześć,
Są tu przeprowadzone jakieś projekty na podniesienie mocy silników V6 ?
Cześć,
Są tu przeprowadzone jakieś projekty na podniesienie mocy silników V6 ?
Najlepsza metoda to swap na 3.0 lub 3.2 , Busso to silnik wolnossący, gdzie bez doładowania trudno uzyskać więcej mocy. Niewielkie wartości można uzyskać przez wymianę układu wydechowego (najlepszy- Supersprint daje ok. 18 KM, koszt ok. 3000 funtów), wymianę wałków rozrządu. Każdy dodatkowy koń uzyskany przez modyfikacje jest bardzo kosztowny. Najprościej i najkorzystniej cenowo jest zoptymalizować sterownik ECU, daje to ok. 10 koni więcej.
Ostatnio edytowane przez alfist ; 05-10-2021 o 18:38
Dzięki za odpowiedz. 3.0 wejdzie bez większych problemów ? Cały osprzęt jest taki sam ?
Tak, to taki sam silnik jeśli chodzi o gabaryty, takich swapów było już dużo- są tutaj nawet opisane. Ja radziłbym raczej 3.0 niż 3.2- jest większa dostępność, dużo mniejsza cena, różnica mocy- ok. 20 KM nie jest tu duża (biorąc pod uwagę moc całkowitą 220 lub 240 KM, to kilka procent- jest to ledwo wyczuwalne). A, no i najlepszym modem w Alfach z Busso jest wymiana dyferencjału na Q2- różnica w jeździe jest widoczna natychmiast - auto szybciej jeździ w zakrętach- dyferencjał rozkłada we właściwy sposób napęd na zewnętrzne i wewnętrzne koło w zakręcie, ponadto auto szybciej przyśpiesza z miejsca- napęd jest dozowany w zależności od przyczepności lewego i prawego koła (podobno w zimie się to świetnie sprawdza). Nie musimy się też obawiać że nam się rozleci oryginalny dyfer- to niestety częste jeśli ktoś często pałuje Alfę (strzały ze sprzęgła w zakręcie i tego typu "mądrości")
Ostatnio edytowane przez alfist ; 06-10-2021 o 15:47
Jeśli efektywnie (i efektownie zarazem), to:
Samochód z naszego kraju.
Trzeba kupić:
1) np. taki zestaw: https://www.rotrexshop.com/shop/rotr...ex-c30-94-kit/
2) np. taki komputer: https://fmic.pl/ecumaster/46221-ecum...emu-black.html (na oryginalnym się tego nie wystroi)
Generalnie kosztowna sprawa (dochodzi jeszcze robota). Na YT jest więcej filmów z podrasowanymi w ten sposób Busso. Nadal jednak (jak się nie mylę, to chyba w większości przypadków) to będzie FWD, a więc np. szybka utrata trakcji na niskich przełożeniach.
Można też zrobić tak jak tutaj: https://youtu.be/3iUIKLQs11s albo tutaj: https://youtu.be/dynMh7m6EUg, ale to już nie Busso, tylko swap na coś bardziej podatnego na modyfikacje.
Konkretne porady Annatar. Dzięki.
Sam masz tak zmodzone ?