Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Czyszczenie wtryskiwaczy LPG Magic Jet - co i jak?

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar wiluxx
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    TKN
    Auto
    156 1.8 TS
    Postów
    119

    Domyślnie Czyszczenie wtryskiwaczy LPG Magic Jet - co i jak?

    Jako że wziąłem się za wymianę filtrów (temat w dziale LPG).
    Zajrzałem też do jednego wtrysku odkręcając tą śrubę co siedzi w nim dysza i była dość czarno chyba jakiś straszny syf tam siedzi.
    1. Czy mogę spokojnie rozebrać te wtryskiwacze odkręcając górną nakrętkę, powyjmować wszystko, przemyć benzyną ekstrakcyjną i będzie to działać? Ewentualnie jak byłaby potrzeba zakupiłbym zestaw naprawczy.
    Trzeba je po tym kalibrować na jakiś specjalnych przyrządach? Jeśli tak to ile taka przyjemność może kosztować?

    2. Jak wyjąć/odłączyć wtryskiwacz z tej listwy aluminiowej?
    Bo wykręcić chyba się ich nie da bo wtryski blokują się na wzajem.

    Dodam że listwa ma przebieg 21000 km i chyba trochę głośno cykają. Od tygodnia mam też problem z wolnymi obrotami po przełączeniu na LPG, silnik nierówno pracuję. Na PB jest wszystko dobrze.

    3. Jeszcze jedno pytanie odnośnie czasów wtryskiwaczy PB i LPG.
    Sytuacja wygląda tak, silnik ładnie pracuje na PB czasy są 3.1 - 3.3 po przełączeniu na LPG czasy spadają do 2.5 - 2.7 czy tak powinno być, czy jednak rozjechały się ustawienia i przez to silnik na wolnych obrotach kuleje na LPG? Czy to nie świadczy o tym że wtryskiwacze LPG leją, skoro ECU czasy obniża?
    Ostatnio edytowane przez wiluxx ; 17-02-2011 o 01:04
    AR 156 1.8 TS '98 MOD0.66 SportPack 3 + LPG STAG-4 plus + MJ

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar maybah
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Grudziądz/ Słupsk
    Auto
    AlfaRomeo 156 (Sport Pack 2) 1.8 T.S 16V 2000r.
    Postów
    239

    Domyślnie

    Co do czasów wtrysku na LPG to powinny być takie jak na benzynie a przynajmniej bardzo zbliżone. Ty masz za małe te czasy wtrysków na LPG.
    Pozdrawiam

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Pokaż foto jakie masz wtryski, to powiem co można a co nie odkręcać żeby nie rozkalibrować.

    Co do zaniżania czasu wtrysku przez sterownik silnika przy przejściu na LPG to nie musi być wina tego że któryś wtrysk podlewa a po prostu złej regulacji.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar wiluxx
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    TKN
    Auto
    156 1.8 TS
    Postów
    119

    Domyślnie

    Zrobiłem foty, odkręcałem część nr 3 żeby zajrzeć do środka było brudno.
    Wydaje mi się że 1 i 2 są od kalibracji dlatego nie ruszałem.
    Ale jak okręcić wtrysk od niebieskiego rozdzielacza (strzałka 4)?
    AR 156 1.8 TS '98 MOD0.66 SportPack 3 + LPG STAG-4 plus + MJ

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Trójkę można w miarę bezpiecznie odkręcać, ale nie zamień tłoczków, i sprężynek miejscami. to co opisałeś jako 1/2 to właśnie od ustalenia skoku tłoczka. Wtryski - ich środek myj naftą, inaczej zniszczysz elementy gumowe. Jak coś po wyczyszczeniu będzie nie tak trzeba będzie jednak skalibrować, będzie trzeba to podpowiem jak.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD
    Postów
    900

    Domyślnie

    Witam, podepnę się pod temat. Mam taką o to przypadłość iż po przełączeniu się na LPG przez chwilkę silnik nie pracuje na wszystkie cylindry. Dzieję się to tylko rano na mrozie po pierwszym załączeniu się instalacji. Tak jakby nie wszystkie wtryskiwacze podawały paliwo, czy może to być spowodowane ich zabrudzeniem? pamiętam że w poprzednim aucie miałem instalację starszej generacji i był tam taki motyw że miałem zabrudzony silniczek krokowy podający gaz do miksera i się nie otwierał jak był zimny i auto gasło dopuki się lepiej nie zagrzało. Czy w przypadku wtryskiwaczy może zaistnieć podobne zjawisko że dopiero jak się zagrzeją nieco to zaczynają pracować poprawnie?
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Może.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD
    Postów
    900

    Domyślnie

    Czyli jechać do gazownika i powiedzieć mu o tym i dać do czyszczenia wtryskiwacze czy próbować się bawić samemu z tym?
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Czy samemu czy gazmen, musisz sam ocenić swoje zdolności manualne ;]
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD
    Postów
    900

    Domyślnie

    Juz kiedyś te wtryskiwacze wyciągałem na warsztat więc jak coś to sobie poradzę. Nie wiem tylko jak wygląda procedura czyszczenia tego ustrojstwa. Trzeba je rozkręcić i płukać w tej nafcie czy co?
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

Podobne wątki

  1. Czyszczenie wtryskiwaczy JTS
    Utworzone przez Aleks_K w dziale GT
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 24-02-2014, 15:12
  2. Czyszczenie wtryskiwaczy.
    Utworzone przez szerszeń w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 03-12-2013, 19:35
  3. Czyszczenie wtryskiwaczy - opinie ??
    Utworzone przez fcb_99 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-07-2013, 11:51
  4. Czyszczenie wtryskiwaczy.
    Utworzone przez phantom71 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-10-2010, 16:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory