Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Pomoc w znalezieniu wężyków podciśnienia

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar aquarius6
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    WLKP
    Auto
    156 SW 1.9 m-jet Nero Metalico
    Postów
    64

    Domyślnie Pomoc w znalezieniu wężyków podciśnienia

    Witam jak w temacie mam prośbę do znawców tematu aby wskazali mi położenie wężyków podciśnienia od turbo zdaje sie że one odpowiadają za zmienna geometrie lopatek w turbosprężarce, jakie jest do nich dojście i czy dam rade sam sprawdzić czy są szczelne? motor 1.9 jtd 16v z góry dzięki za pomoc

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rychuslu89
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Poznań, Poland
    Auto
    alfa romeo 166 t.s.
    Postów
    862

    Domyślnie


    zawór overboost i wychodzące z niego wężyki , masz to z przodu jak podniesiesz maskę gdzieś tak pośrodku

    Tutaj masz fotkę z góry

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,261

    Domyślnie

    w mjetach jest trochę inaczej

    elektrozawór jest w tym samym miejscu co na zdjęciach
    wychodzą z niego 2 gumowe wężyki:
    -jeden jest połączony z rurką która idzie górą silnika- po ściągnięciu osłony silnika jest widoczna, rurka ta przechodzi w krótki wężyk idący do zbiorniczka podciśnienia (http://moto.allegro.pl/alfa-156-1-9-...929248086.html), znajdujący się pod kolektorem wlotowym
    -drugi krótszy łączy się z rurką idącą między wentylatorami chłodnicy, która na dole przechodzi w trzeci wężyk łączący ją z gruszką turbo

    ponadto ze zbiorniczka podciśnienia wychodzi też "obwód" do sterowania klapą gaszącą, ale z tego co się przekonałem- jest bardzo trwały i nie trzeba w nim nic wymieniać

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar aquarius6
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    WLKP
    Auto
    156 SW 1.9 m-jet Nero Metalico
    Postów
    64

    Domyślnie

    a tak teoretycznie gdyby ten wężyk od sterowania klapa gaszącą był nieszczelny to rozumiem że byłyby problemy z klapą ale chyba problemów z dynamiką bym nie mial? tzn auto by nie zamulało do ok 3 tys obrotów czy on tez w jakiś sposób odpowiada za prace turbiny?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,326

    Domyślnie

    jeden nieszczelny to wszystkie wariują elementy podciśnienia
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,261

    Domyślnie

    kiedy miałem pęknięty wężyk od turbo, to klapa też nie działała jak powinna- trzęsło autem przy gaszeniu maszynowni, bo się nie domykała; więc nieszczelność podukładu klapy też będzie wpływać na sterowanie VGT... ale tak jak pisałem- tam nie ma się za bardzo co rozszczelnić

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar aquarius6
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    WLKP
    Auto
    156 SW 1.9 m-jet Nero Metalico
    Postów
    64

    Domyślnie

    no własnie ja też zauważyłem ze przy gaszeniu silnika auto wpada w dziwne drgania a wcześniej tego nie było więc może to dobry trop skoro mowisz że u Ciebie też byly takie objawy pękniętego węzyka turbo..ok do sprawdzenia

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,261

    Domyślnie

    silikonowe sobie zamów i powymieniaj całość

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar aquarius6
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    WLKP
    Auto
    156 SW 1.9 m-jet Nero Metalico
    Postów
    64

    Domyślnie

    dostane takowe gdzieś na allegro?

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,261

    Domyślnie

    tak

    najlepiej śr 5mm- optymalny wymiar
    tylko jakąś opaskę zaciskową przy gruszce turbo trzeba założyć, bo tam króciec jest najcieńszy i te 5mm trochę przyduże...

Podobne wątki

  1. Pomoc w znalezieniu zaślepki słupka
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-09-2014, 14:00
  2. Pomoc w znalezieniu części i nr katalogowego
    Utworzone przez skiptik w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-11-2013, 14:46
  3. [GTV] Prośba o pomoc w znalezieniu GTV 3.0 v6
    Utworzone przez speederek89 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 14-08-2013, 17:44
  4. pomoc w znalezieniu usterki
    Utworzone przez 1990mb w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-07-2012, 23:20
  5. [146] Prosze o pomoc w znalezieniu zderzaka !
    Utworzone przez wojbar21 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 31-07-2011, 21:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory