Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: [156] Moja przygoda z AR

  1. #1
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie [156] Moja przygoda z AR

    PROLOG

    Kiedy byłem małym chłopcem urzekł mnie znaczek Alfy Romeo na lśniącej czerwonej 164 mojego sąsiada...obiecałem sobie wtedy że kiedyś też będę miał takie cudo na masce mojego samochodu. mijały lata i kiedy wyglądało że w moim życiu będą się przewijać tylko niemieckie wynalazki dojrzałem JĄ na jednym z podwórek z kartką "na sprzedaż". Lśniąca 156'ka 1.8 TS z 1999 roku (przebieg 120 tkm - bardzo podejrzany ale stan ogólny samochodu, np pedały czynią go dość prawdopodobnym) w kolorze czarny metalik, wnętrze w pięknym odcieniu zieleni z drewnianymi dodatkami. właściciel powiedział że samochodzik cierpi na "brak mocy" a jemu nie chce się bawić w naprawę. wróciłem do domu z przekonaniem że to auto będzie moje i po krótkiej naradzie z żoną zapadła decyzja...BIERZEMY (stwierdziłem ze ten brak mocy to musi być jakiś detal do naprawy i potem będzie wszystko ok). po małych targach (stargowałem 25% znizki) autko wylądowało na moim podwórku. krótka wizyta w ASO w koszalinie potwierdziła moje przepuszczenia...autko w świetnym stanie, niebite ale z padniętym przepływomierzem. Wymiana w ASO nie wchodziła w gre (kosmiczne koszty) więc zacząłem szukać w necie...w ten sposób trafiłem na to forum (oryginalną przepływkę Boscha kupiłem w UK za 40 funtów). po lekturze kilkunastu tematów stwierdziłem że samochód który stoi u mnie na powórku jest nie wiele mniej wymagajacy niż moja żona :wink:. na szczęście jestem z tych dla których marzenia nie mają ceny więc powstał plan doprowadzenia mojej Belli do stanu idealnego (na szczęscie mam auto zastępcze)...na pierwszy ogień idzie serce...

    MERITUM

    Do wymiany zaplanowałem

    - kompletny rozrząd (pasek+napinacz+rolka)
    - wariator
    - pompa wody
    - olej + filtr (niemiecki półsyntetyk Castrol GTX Magnatec 10W40)
    - pozostałe płyny
    - filtr powietrza
    - przepływomierz

    moje pytanie jest nastepujące: czy powinienem wymienić cos jeszcze?? szczególnie chodzi mi np o jakieś czujniki lub inne podzespoly które można/powinno sie wymienic przy okazji wymiany rozrządu i akcji "odświeżania silnika"?? będe wdzieczny za wszystkie sugestie.

    EPILOG

    ...wczoraj widziałem Brere...ona też kiedyś wyląduje u mnie na podwórku...

    pozdrawiam wszystkich maniaków włoskiej motoryzacji

  2. #2
    matrix156
    Gość

    Domyślnie

    ziomster, sprawdź zawieszenie tarcze klocki i olej w skrzyni biegów

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeżeli masz niedawno wymieniany przepływomierz to po co chcesz go ponownie wymieniać?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    -dodatkowo bym wymienił :
    -- czujnik obrotów wału korbowego
    - -- i zrobił upgrade ECu aby nie było problemu z brakiem mocy jak jest zimmny.
    podejrzewam że jak była akcja upgradu ECU w ASO alfa nie załapała się na to.
    - a jaki stan akumulatora, on tez potrafi dac kilka problemów nie rozwiazywalnych ?

  5. #5
    gALL
    Gość

    Domyślnie

    Dodaj do wymiany pasek wielorowkowy z rolka i napinaczem oraz swieczki jak nie wiesz kiedy byly wymienianie i powodzenia.

    Oleju Castrola nie polecam do AR, moja pila Magnatec'a na potege do tego byla glosnia na tym oleju. Wymiana na Selenie czy Mobila (10w40) rozwiazala dwa poprzenie problemy.

    1.8 TS to naprawde dobry motor. Jakbym mial znow kupic 156/159 w wersji ekonomiczniej to bylaly w tym motorem. Szkoda, ze 1.8 nie montuja w 147 zamiast 1.6.

    Pzdr
    Klaudiusz

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A ja bym sobie odpuścił napinacz i rolkę paska wielorowkowego - takie rzeczy wymieniam jak zaczną padać - wolałbym za to zainwestować w dobre przewody wys. napięcia.

  7. #7
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    wielkie dzięki za rady i odpowiedzi

    Cytat Napisał SG0240
    A ja bym sobie odpuścił napinacz i rolkę paska wielorowkowego - takie rzeczy wymieniam jak zaczną padać - wolałbym za to zainwestować w dobre przewody wys. napięcia.
    czy padnięcie tego paska i napinacza będzie miało jakies konsekwencje?? poza tym jaki jest koszt tych części??

    w tym miesiącu nie dam rady zrobić wszystkiego. zależy mi na zamknięciu tematu rozrządu i wszystkiego co z nim związane. na świece i kable też przyjdzie pora ale je można już zrobić samemu bez wiekszego demontażu

    jaki olej wlali byście do mojej skrzyni??

    bubu321 z tego co się zorientowałem to jesteś specem od elektroniki. interesuje mnie mozliwość podłaczenia mojego auta pod laptopa. zgłoszę sie do ciebie na pw

    Ps. przepływke mam nową ale jeszcze nie założoną

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar krzychoo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 147 Q2 JTD 16V
    Postów
    116

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziomster
    jaki olej wlali byście do mojej skrzyni??
    To na czym Alfa wyjechała z fabryki, czyli Tutela ZC75 Synth.
    I zainwestowałbym w kabelek i Alfadiaga - koszt relatywnie nieduży, a wiele ciekawych rzeczy można z niego wyciągnąć - nie płacąc ekstra za podpinanie do komputera w warsztacie (m. in. dowiedziałbyś się, czy przebieg jest prawdziwy ).
    Alfa Romeo 147 Q2 JTD 16V '03

    Były:
    AR 156 2.6 V6, AR 156 2.0 TS SW

  9. #9
    gALL
    Gość

    Domyślnie

    I tak wielorowkowca musza zdjac aby dostac sie do rozrzadu. Pasek kosztuje ok 60 zl, gorzej z napinaczem, bo pod 200 zl bedzie kosztowal, rolka ok 100. Jak juz raz grzebac w aucie w okolicy rozrzadu to raz a dobrze. Oszczedzisz na czasie w warsztacie, nagle okaze sie, ze silnik jest 2x cichszy.

  10. #10
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał gALL
    I tak wielorowkowca musza zdjac aby dostac sie do rozrzadu. Pasek kosztuje ok 60 zl, gorzej z napinaczem, bo pod 200 zl bedzie kosztowal, rolka ok 100. Jak juz raz grzebac w aucie w okolicy rozrzadu to raz a dobrze. Oszczedzisz na czasie w warsztacie, nagle okaze sie, ze silnik jest 2x cichszy.
    pasek wielorowkowy to niewielki koszt ale napinacz + rolka prowadzaca wyjdzie cenowo podobnie jak rozrzad...twoim zdaniem wynienić wszystko czy może tylko pasek??

Podobne wątki

  1. Moja przygoda z tylnymi szybami i wielki problem
    Utworzone przez rudkowski93 w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 29-10-2015, 12:45
  2. Moja przygoda z GTV6
    Utworzone przez Wucio w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-04-2012, 16:31
  3. Moja przygoda z SuperAlfa.pl
    Utworzone przez Paweł24 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 252
    Ostatni post / autor: 03-05-2011, 17:32
  4. Moja przygoda z CINSOFT
    Utworzone przez KULI w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-02-2011, 15:52
  5. Moja przygoda z drogowcami [PORADA REQ]
    Utworzone przez deevee w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 11-12-2009, 20:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory