Ale Crosswagon nie bez powodu ma większy prześwit, gdyby się dało to zwykła 156 też by miała Q4, ale nie ma. Więc w zasadzie powinno się dac, ale zawieszenia obniżonego raczej nie wsadzisz. No chyba, że zaawansowana rzeźba z płytą podłogową. Ale to się nie opłaca zdecydowanie. Taniej będzie kupic konkretnego 4x4.
http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi
uwazasz ze croswagon ma podniesione zawieszenie tylko dlatego ze 4x4 sie nie miescilo? Gdyby mialo sie nie miescic to i podnoszenie zawiasu by sobie odpuscili. Problemem jest to ze CW wystepowal tylko z 1.9 jtd a ta skrzynia do V-alek nie podchodzi
PS. A czy GT nie miala 4x4?
Ostatnio edytowane przez Fistasz ; 12-12-2009 o 20:22
159 i brera miała 4x4 ale tam jest silnik 3.2 (chyba oplowski). Z v6 z prawdziwej alfy to tylko 164 miała z V6 napęd na 4 łapy.
Cresswagon miał mały zbiornik paliwa, pewnie dlatego diesel
Moje Alfy
AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
AR 166 3.0 Sportronic
AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v
Oraz
Delta III 1.75 k04
Espace IV 3.5
no właśnie też bardzo mocno mi się wydaje że oprócz Q4 (podniesionej) był zwykły sportwagon z 4x4 , o sedanie nic nie słyszałem ale poszukajcie info o sportwagonie 4x4 - był wprowadzany w tym samym okresie co Croswagon...
na alfaClubie mówiono kiedyś apropos nowego democara żeby zrobić go na bazie 4x4 i nei chodziło o Crossa
______________________
Edit:
http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=lghmiolirolw
http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=lgitgskjmql2
http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=lggsbplgtnou
ale jak widać wszystkie z dieslem :/
Ostatnio edytowane przez maciejbydg_87 ; 13-12-2009 o 01:47
Moje Belle:
Alfa 33 Imola 1.4 BX 1993 ( '08 - '11 )
Alfa 155 Sport 1.8 TS 8v 1995 ( '11 - '12 )
Alfa 164 Super 2.0 TS 8v 1997 ( '12 -'14 )
Alfa 147 1.9 JTD 2003 ('14 - )
Alfa 156 SW 1.9 JTD 115km 2002 ('14 - '16 )
Alfa 156 SW 1.9 JTD 110km 2001 ('16 - '18 )
Alfa 159 SW 1.9 JTD 150 Q-tronic 2010 ('18 - )
Alfa 33 Q4 1992 ('18 - )
A posiada ktos zdjecia takiego crosswagona od spodu? Co by zobaczyc jak tam ulozony jest wał napedowy i wydech?
Temat jest do ogarnięcia trzeba wymienić:
- tynie zawieszenie - kompletne, problem może być z dobraniem sprężyn i amortyzatorów, by nieco obniżyć ale nie przesadzić, trzeba wspawać dwa nowe punkty mocowania.
- skrzynia z mechanizmami różnicowymi przednim i centralnym, wałem
napędowym, osprzętem - tu jest kłopot bo nie jestem na 100% pewny czy skrzynia q4 da się skleić z silnikiem V6, trezba też dospawać zawieszenie centralnego dyfra do silnika.
- sanki przednie stalowe do wymiany na aluminiowe z miejscem na dyfer centralny
- zbiornik paliwa do wymiany - miejsce dla wału napędowego
Ogólnie temat ciekawy. Nie jestem tylko pewien jak te 3 torseny C od Audi są zestrojone, jeśli to fabrycznie było do crosswagena to mogą być na luźną nawierzchnię i na asfalcie się nie sprawdzą. A po co robić mocne 156 na piach i śnieg?
Ma ktoś z forumowiczów Crosswagona? Może podzieli się wrażeniami z jazdy.
Alfa RWD https://www.facebook.com/AlfaRWD
Mam auto osobowe ze stałym 4x4 . Co prawda to nie Alfa , 150KM i 216NM fabrycznie i powiem Wam że na luznej nawierzchni czy śniegu żadna taczka nie ma startu .