Po co ten diwajs?? Można go wyjąć z auta i zutylizować?? Niby były te rurki wszystkie podłączone ale na spodzie jest okrągła dziura, nie widać było żeby coś ją kiedykolwiek zaślepiało więc zacząłem się zastanawiać czy jest to w ogóle potrzebne...
Po co ten diwajs?? Można go wyjąć z auta i zutylizować?? Niby były te rurki wszystkie podłączone ale na spodzie jest okrągła dziura, nie widać było żeby coś ją kiedykolwiek zaślepiało więc zacząłem się zastanawiać czy jest to w ogóle potrzebne...
odspodu powinny byc podłaczone dwa wężyki jeden wejście ze zbiornika a drugi wyjście do elektrozaworu i kolektora ssącego.
W gorące dni są problemy bez tego ustrojstwa
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Hmmm, a na czym dokładnie polegają te problemy?? Bo może uda się to rozwiązać w jakiś prosty sposób, nowy jest tani, 40zł ale ja mam zamiar pozbyć się zbędnych gratów i nie ukrywam że ten wydaje się takim być![]()
ale tam od spodu tego filtra jest korek, który sobie luźno lata. U mnie to o nawet wypadł i widać środek filtra, dziwne że lewego powietrza nie łapie.
U mnie też była dziura, na zdjęciach widać że jakiś korek powinien być...
To jest wylot przefiltrowanego powietrza z baku
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Czyli tak:
Ze zbiornika leci przewód do pochłaniacza, tam jest dziura, i z pochłaniacza leci do kolekotora.
Teraz pytanie po co idzie do kolektora?? IMO można to wypieprzyć, na przewodzie od zbiornika dać jakiś mały filterek a krócieć w kolektorze zaślepić.
Nie da rady, kolektor nie zasysa odfiltrowanego powietrza, będzie śmierdzieć paliwem.
Były takie patenty przed wprowadzeniem tego ustrojstwa
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Da, daWłaśnie się doedukowałem i wiem jedno - ten badziew jest dla ekologii, czyli działa w całkowicie innym kierunku niż ja przygotowuję to auto więc obowiązkowo muszę go usunąć. Chodzi o to żeby pary paliwa nie leciały bezpośrednio do powietrza tylko się filtrowały najpierw. Czujniki podciśnienia badają sprawność układu, inaczej wywali błąd ale z racji że 155 młoda nie jest to system na pewno da się łatwo oszukać, a jak nie to i tak już wiem jak to zrobić
A do odpowietrzenia zbiornika walnę zwykły filterek z zaworem w takim miejscu żeby było dobrze i po problemie![]()