Check engine przy obciążeniu silnika 1.9jtd

W

Waw

Guest
Witam!

W Alfie 147 1.9jtd (2002 rok) mojej kobiety przy obciążeniu silnika, tj. np przy wyprzedzaniu, od około 3,5tys rpm włącza się kontrolka check engine po czym gaśnie. Nie czuć żadnego spadku mocy. Nie mam doświadczenia z alfami dlatego kieruje pytanie do Was :) Alfa była na diagnostyce, zero błędów. Spalanie w okolicach 8litrów/100km. Za zainteresowanie i wszelkie odpowiedzi, sugestie z góry dzięki :)

Masz zaslepiony EGR?
Tam moze tkwic przyczyna.
W EGR szukalbym w pierwszej kolejnosci.
Jako druga kolejnosc czujnik cisnienia na kolektorze dolotowym.

---
Dlaczego nowi uzytkownicy nie ujawniaja swojego miejsca zamieszkania/poruszania sie?
Byc moze ktos z okolicy moglby Ci pomoc.
Np. w Jeleniej Gorze i okolicach moglbym to byc ja, z moja wiedza, doswiadczeniem i komputerem :)

Sprawdzę dziś lub jutro czy EGR jest zaślepiony i dam odpowiedź.
Czy w przypadku problemu z czujnikiem ciśnienia komputer nie powinien zwrócić błędu?

Ach, wybaczcie :) Jestem z Wrocławia :)

EGR sprawdzony, nie jest zaślepiony. Rozumiem, że żeby sprawdzić czujnik ciśnienia w kolektorze trzeba mieć złącze OBD?

Typowy objaw przeładowania. Podpiąć raz jeszcze i sprawdzić obecność błędu.

Podobny problem ze spadkiem mocy

Mam podobny problem ze spadkiem mocy , jednak chcialbym zapytac jeszcze o jedna sprawe. Czy zna ktos schemat podlaczenia 3 weżyków podnisnienia u mnie w mojej AR 147 1.9 jtd jeden z weżyków pozostaje wolny i nie wiem gdzie go podlaczyc... A co za tym idzie to auto jest bez mocy a turbina nie chodzi pomoze ktos??

checken engine wyskakuje przy odpalaniu