Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: szumienie od wspomagania kierownicy ?

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar kremien
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    147 2.0 TS+LPG
    Postów
    132

    Domyślnie szumienie od wspomagania kierownicy ?

    Witam ! Mam taki dziwny problem w mojej 147.Odpalam silnik wszystko ladnie gra,ale slychac takie ciche szumienie,nie glosne tylko no ciche lecz słchac je,gdy rusze kierownicą to ustaje i nic nie szumi,puszcze i nadal szumi,po prostu szumi jak stoi w miejscu a ruszajac kierownicą przestaje,dolałem max płynu do wspomagania kierownicy tam pod maską,no ale dalej to sie dzieje.Dodam ze mam rozwalony przegub i w poniedzialek idzie do wymiany ale watpie zeby mialo to cos z tym wspolnego.Jakies pomysły ?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar sigma
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Oława
    Auto
    AR 156 1.9 JTD S Wagon i AR 155 2.0 TSpark, AR 147 1.9 JTD 03 FL
    Postów
    50

    Domyślnie

    Witam,
    Szumy przy pracy układu wspomagania świadczą zazwyczaj o jego nieszczelności, a głośne tz buczenie drgania itp przy skręceniu maksymalnym w lewą stronę lub prawą o zbyt malej ilości płyny w pompie wspomagania. U ciebie skłaniał bym się o rozszczelnieniu układu wspomagania, zwrócił bym uwagę czy po ostatnim dolaniu płynu nie musisz go znowu dolać, poszukał bym wycieków na ziemi (może coś kapie), lub przy pompie coś się tz poci ?

    Pozdrawiam

  3. #3
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał sigma Zobacz post
    Witam,
    Szumy przy pracy układu wspomagania świadczą zazwyczaj o jego nieszczelności, a głośne tz buczenie drgania itp przy skręceniu maksymalnym w lewą stronę lub prawą o zbyt malej ilości płyny w pompie wspomagania. U ciebie skłaniał bym się o rozszczelnieniu układu wspomagania, zwrócił bym uwagę czy po ostatnim dolaniu płynu nie musisz go znowu dolać, poszukał bym wycieków na ziemi (może coś kapie), lub przy pompie coś się tz poci ?

    Pozdrawiam
    Dokładnie, jak kolega napisał uszkodzenie układu wspomagania lub po prostu zwyczajny brak płynu. Zazwyczaj gdy działa prawidłowo, słychać pompę wspomagania jednak tak cichuko pomrukującą.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    AR 147, 1.6 105KM, rocznik 2001
    Postów
    47

    Domyślnie

    Cytat Napisał sigma Zobacz post
    Witam,
    Szumy przy pracy układu wspomagania świadczą zazwyczaj o jego nieszczelności, a głośne tz buczenie drgania itp przy skręceniu maksymalnym w lewą stronę lub prawą o zbyt malej ilości płyny w pompie wspomagania. U ciebie skłaniał bym się o rozszczelnieniu układu wspomagania, zwrócił bym uwagę czy po ostatnim dolaniu płynu nie musisz go znowu dolać, poszukał bym wycieków na ziemi (może coś kapie), lub przy pompie coś się tz poci ?

    Pozdrawiam
    To ja się podepnę, ponieważ dziś po raz pierwszy od kupna auta zajrzałem do zbiorniczka od płynu wspomagania, i po prostu agonia, ledwo co ta miarka była w nim zanurzona, i właśnie mam takie coś że przy maksymalnym skręcie kół buczy mi i mam drgania,czyli to co opisałeś. Teraz takie pytanie, ponieważ dolewając płynu nalałem go na kreskę max, i po odpaleniu samochodu, skręceniu parę razy kół od lewej do prawej, zgasiłem silnik i zauważyłem że teraz płynu jest 1cm ponad max, a dźwięk nadal występuje przy maksymalnym skręcie. Czy to się samo odpowietrzy czy trzeba to jakoś odpowietrzać ?

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał miedziu Zobacz post
    To ja się podepnę, ponieważ dziś po raz pierwszy od kupna auta zajrzałem do zbiorniczka od płynu wspomagania, i po prostu agonia, ledwo co ta miarka była w nim zanurzona, i właśnie mam takie coś że przy maksymalnym skręcie kół buczy mi i mam drgania,czyli to co opisałeś. Teraz takie pytanie, ponieważ dolewając płynu nalałem go na kreskę max, i po odpaleniu samochodu, skręceniu parę razy kół od lewej do prawej, zgasiłem silnik i zauważyłem że teraz płynu jest 1cm ponad max, a dźwięk nadal występuje przy maksymalnym skręcie. Czy to się samo odpowietrzy czy trzeba to jakoś odpowietrzać ?
    Spróbuj jeszcze raz zapalić i poruszać kierownicą, ewentualnie sie przejechać. Jesli to nie pomoże to spróbuj odpowietrzyć, nigdy nie zaszkodzi.

    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...pomagania.html

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Ka-Ka
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    MAZDA RX-8 była:AR 159 SPORTWAGON 1.9JTDM/AR 156 Grigio Lipari 1.9 JTD M-jet Sportwagon
    Postów
    323

    Domyślnie

    Cytat Napisał miedziu Zobacz post
    Czy to się samo odpowietrzy czy trzeba to jakoś odpowietrzać ?
    Odpowietrzasz odkręcając korek i kręcąc kierownicą parę razy w prawo i w lewo(na max).

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    AR 147, 1.6 105KM, rocznik 2001
    Postów
    47

    Domyślnie

    OK dzięki,jutro będę próbował. Dobrze że to zauważyłem, bo wgl na to nie patrzyłem a tak z ciekawości dziś zajrzałem Ogólnie to ze wspomaganiem się nic innego nie dzieje,oprócz właśnie tego co pisałem. Takie jeszcze pytanko, czy oryginalnie alfa ma taki średni kąt wychylenia koła, w porównaniu do innych aut ? Bo np. matka ma matiza ze wspomaganiem, i nim potrafię się na raz nawrócić na podwórku, a moją muszę na 3 razy. Mam nadzieję że to nie świadczy o jakieś niesprawności?

  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał miedziu Zobacz post
    OK dzięki,jutro będę próbował. Dobrze że to zauważyłem, bo wgl na to nie patrzyłem a tak z ciekawości dziś zajrzałem Ogólnie to ze wspomaganiem się nic innego nie dzieje,oprócz właśnie tego co pisałem. Takie jeszcze pytanko, czy oryginalnie alfa ma taki średni kąt wychylenia koła, w porównaniu do innych aut ? Bo np. matka ma matiza ze wspomaganiem, i nim potrafię się na raz nawrócić na podwórku, a moją muszę na 3 razy. Mam nadzieję że to nie świadczy o jakieś niesprawności?
    Ten typ tak ma

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    AR 147, 1.6 105KM, rocznik 2001
    Postów
    47

    Domyślnie

    Ok, dzięki, myślałem że u mnie coś nie tak Jutro napiszę co i jak .

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar kremien
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    147 2.0 TS+LPG
    Postów
    132

    Domyślnie

    Dzisiaj jezdzilem i jakby po tym wczorajszym dolaniu plynu przestalo.ale mam teraz inny duzo powazniejszy problem z 147 :/
    http://www.forum.alfaholicy.org/147/...a_pomocyy.html

Podobne wątki

  1. [145] Płyn wspomagania kierownicy
    Utworzone przez williamdrake w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 18:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory