Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: Jak rozruszać zapieczone łopatki???

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar danloo23
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Strzegom
    Auto
    AR 156 2,4 JTD 20V 2005r.,Fiat Bravo 2 1,6 mjet 105KM 2012r.
    Postów
    723

    Domyślnie

    Chodzi mi tylko o wyjecie turbo,nie mam zamiaru jej rozbierac!Dzisiaj wyczyscilem czujnik doladowania (komp pokazywal blad czyjnika,byl strasznie zasyfiony),zaslepilem egr blaszka z allegro,wyczyscilem kolektor ssacy i nadal zapala mi sie kotrolka wtrysku,fakt wczesniej zapalala sie przy jakis 3,5tys.obr. a teraz przy prawie 4 tys.obr. (po puszczeniu gazu gasnie)ale i tak sie zapala wiec podejrzewam ze cos sie dzieje z turbinka?

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    ale jaki widzisz sens wyjmowania turbospreżarki jeżeli nie masz zamiaru rozbierać turbiny?
    przeczyść jeszcze zawór overboost: http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...on_manual.html i
    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    zrób logi z odczytem doładowania , egr , przepływu powietrza

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar danloo23
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Strzegom
    Auto
    AR 156 2,4 JTD 20V 2005r.,Fiat Bravo 2 1,6 mjet 105KM 2012r.
    Postów
    723

    Domyślnie

    Jutro postaram sie zrobic te logi ale mam jeszcze jedno pytanko,gdzie znajduje sie ten zawor overboost w moim silniku?

  4. #14
    jacek1968
    Gość

    Domyślnie

    Witam
    Jezeli twoj silnik to CF 2 136 km , a na to wskazuje rok produkcji auta , to tego zaworu poprostu nie posiadasz. Twoja turbina , a raczej jej zmienna geometria , jest sterowana cisnieniem doladowania .
    Mozesz sprawdzic czy zmienna geometria pracuje , przy pomocy sprezarki powietrza i np pistoletu .
    Odlacz ten wezyk ktory idzie od turbiny do tzw. gruszki na turbo i podaj tam okolo 1 atm.
    Ciegno powinno sie wysunac okolo 10 mm.
    Czyszczenie mozna przeprowadzic zgodnie z wczesniej podanym linkiem i zalaczonymi zdjeciami.

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    turbosprężarka od AR 156 2.4 JTD CF2 (932B1) 136 KM /1997.09-2000.10/:
    http://allegro.pl/item1201629576_tur...a_2_4_jtd.html

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar danloo23
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Strzegom
    Auto
    AR 156 2,4 JTD 20V 2005r.,Fiat Bravo 2 1,6 mjet 105KM 2012r.
    Postów
    723

    Domyślnie

    A moze ktorys z kolegow wytlumaczyc laikowi jak odczytac logi z odczytem doladowania,egr,przeplywu powietrza?Mam kabelek,programik FiatEcuScan,podlaczam autko i co dalej...???

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar danloo23
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Strzegom
    Auto
    AR 156 2,4 JTD 20V 2005r.,Fiat Bravo 2 1,6 mjet 105KM 2012r.
    Postów
    723

    Domyślnie

    Ponawiam prosbe!!!

  8. #18
    jacek1968
    Gość

    Domyślnie

    proponuje poczytac ten temat , tam jest wszystko opisane


    forum.alfaholicy.org/147_156_166jtd_nowy_program_diagnostyczny_tylko_do _obslugi_jtd

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar danloo23
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Strzegom
    Auto
    AR 156 2,4 JTD 20V 2005r.,Fiat Bravo 2 1,6 mjet 105KM 2012r.
    Postów
    723

    Domyślnie

    Mam pytanko koledzy!
    Maciek-156 kiedys pisal ze warto wymienic wezyki podcisnienia (mimo to ze wygladaja dobrze) zanim zabierzemy sie za rozbieranie turbiny!
    Ktore dokladnie wezyki wymienic i jakie i gdzie je kupic,jakie opaski zalozyc?
    Jeszcze jedno!Jezeli ma sie sprawne i szczelne sterowanie zmienna geometrie to czy da sie rozruszac lopatki bez czyszczenia turbo np. na 2 lub 3 biegu noga w podloge i tak kilka razy?Mi jak wczesniej pisalem zapala sie kontrolka wtryskow przy 3,8tys.obr. i czy nic sie nie stanie jesli tak pomecze autko?

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Płynna jazda z obrotami 2000obr/min pedał w podłogę i tak potrzymać do 5000obr/min. Nic się nie stanie.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [159] Łopatki zmiany biegów do q-tronic
    Utworzone przez boobas00 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-10-2015, 15:55
  2. Łopatki selespeed - wymiana
    Utworzone przez woyopol w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-10-2013, 19:24
  3. [159] Łopatki kolektora
    Utworzone przez ryki67 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 01-05-2013, 20:44
  4. [MiTo] Mito z TCT czy każda ma łopatki
    Utworzone przez alfajet w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-09-2012, 09:01
  5. zapieczone pierścienie? 2.0 TS
    Utworzone przez Krisu w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 09-07-2010, 15:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory