Panowie,ja w czwartek bede wymienial olej i w zwiazku z tym mam pytanko!Do tej pory tzn. przez jakies dwa lata moje autko jezdzilo na CASTROL Magnatec Diesel 10W-40,czy warto zmienic olej na 5W-40,czy dalej jezdzic na poprzednim oleju?
Panowie,ja w czwartek bede wymienial olej i w zwiazku z tym mam pytanko!Do tej pory tzn. przez jakies dwa lata moje autko jezdzilo na CASTROL Magnatec Diesel 10W-40,czy warto zmienic olej na 5W-40,czy dalej jezdzic na poprzednim oleju?
Nadal nikt podstawy i logiki doboru oleju nie przedstawił....
Aż musiałem sprawdzić co Wy tam macie w tych instrukcjach do 156. A więc aby rozwiać
wątpliwości to do wersji przed liftowych czy to benzyna czy to diesel przewidziany przez producenta olej jest 10W/40 i TYLKO TAKI powinno się lać.
Do wersji poliftowych benzyna 10w-40 lub 5w-30 (przy niskich temperaturach) dla diesla 10w-40 lub 5w-40 (przy niskich temp.). Tak podają instrukcje.
A jak ktoś chce inaczej to niech nawet leje coca cole.
Co masz na myśli mówiąc fachowo.
Pisanie o wypłukiwaniu osadów w silnikach przy zastosowaniu dzisiejszych olejów to bzdura na resorach.
Po pierwsze, to czy wiesz o czym piszesz? Czy tylko słyszałeś?
Jeśli olej markowy10w40 był wymieniany na czas i stosowany zgodnie z zaleceniami to niby w jaki sposób miał zostawić osad. To nie czasy Superolu, kiedy to olej wymieniało się w polonezie lub Fiacie 125p przy remoncie silnika po około 100 kkm. Dzisiejsze oleje są troszkę lepszej jakości.
Oczywiście, jeśli ktoś jeździł od nowości na 10w40 i wymieniał go co 30 kkm, to lepiej nie kombinować. Ale jeśli olej był wymieniany powiedzmy co 15 kkm, to zmiana na 5w40 będzie zmianą tylko na lepsze. Te oleje podczas normalnej eksploatacji mają lepsze pod każdym względem parametry od 10w40.
Jakiekolwiek branie czy cieknięcie silnika nie będzie spowodowane zmianą oleju, a tylko złym stanem silnika.
To tak na szybko.
Tutaj znajdziecie kilka ciekawych zdań na temat olejów:
http://www.racingforum.pl/JAKI-OLEJ-...KA-t38341.html
Miłej lektury.
Pozdrawiam.![]()
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Dobra, ja tam nie chcę zgrywać znawcy bo nie jestem. Gość pisze że chce w przedliftowej wymienić na 5w, wielu to poleca ale w instrukcji nie ma o tym mowy... Ale nie ważne. Może się nie znam, czytam tylko instrukcję...
Jeśli chodzi o link to dzięki ale to odbicie lustrzane. Nie wnosi wiele więcej niż ten post. Szanuję wasze decyzje i wiedzę ale ja w swoim nie zmienie na nic innego niż mam instrukcji.
Sorki że trochę przeciągnąłem wątek ale może warto było się wypowiedzieć.
Pozdrawiam!
łąybacz moj blad, to ze zmęczeniawlasnie tak jak piszesz
Ale możesz wejść z wódką i zakąską![]()
Ja raz miałem taki przypadek z honda civic ze po zmianie na syntetyk zaczela zreć olej na potęge. Zresztą do mojej belli zalecają 10W/40 więc na takim jeżdzeMobil 1 s 2000 diesel 10w/40
Ostatnio edytowane przez Chrzanu ; 18-08-2010 o 22:48
Bo samochód to nie wszystko
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
hmmm... A skąd macie pewność że Chrzanu miał nie fart?? A to może Ci pozostali co zmieniają z 10w na 5w mają farta?? Nikt tego nie stwierdzi tak więc nie przepychajmy się. Nr 1 to lać to co zaleca instrukcja. To że dla poliftowych dopuszczalne jest dla niskich temperatur 5w nie oznacza że zaraz trzeba wymieniać dotychczasowe 10w. TO nie na polskie warunki. W naszych alfach (156, 166) powinno być 10W-40, jak ktoś mieszka w Finlandii to może lać ewentualnie 5w ale tylko w poliftowych. Tak przykazuje instrukcja.
P.S. Chętnie bym podywagował przy wódce z zakąską![]()
ja napisze tak. najlepiej sie przekonać na własnej skórze. ktoś już wcześniej napisał, że dzisiejsze oleje (powyżej 10w40) nie zostawiają osadów. fakt, nie zostawiają osadów pod warunkiem, że sa systematycznie i w miare szybko wymieniane. kuzyn do motoru BMW 6 cyl, benz. z 95 roku zalał 0w40 castrola edge. wcześniej nie wie co było. silnik sie nie poci, śmiga aż miło, a nie ma u niego łatwo. ja miałem w VW 4 cyl. benz z 95 roku. castrol magnatec 10w40, śmigałem aż miło. dlaczego by nie zalać nowych silników multijet 5w40 z api CF i acea B4? przecież to świadczy o jakości oleju a nie o tym, że to szajs. do benzyny powyżej 2002r też bym zalał 5w40 z api SM i acea B4. jak zacznie wciągać olej to trzeba go zalać 10W40 i po problemie. jak wcześniej pisałem, swojego własnie zalałem 5W40 edge z api CF i acea b4 a nie wiem co było wcześniej. przebieg 194 tyś. nic sie nie poci. śmigam aż miło i nie zanosi się na zmiane na 10W40.
Ostatnio edytowane przez 100P ; 19-08-2010 o 07:44
Polska instrukcja ściągnięta z tego forum. A do poliftowej ściągnięta ze strony fiata. To widzę że każdy użytkownik ma "swoją" instrukcję