Page 1 with 2 12 LastLast
Show results from 1 to 10 with 15
  1. #1
    The user The alpha and the Omega Avatar RafcioL27
    He joined the
    06 2009
    Lives in
    Swidnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Posts
    472

    Domyślnie How can I quickly restore the injection maps to normal?

    Witam, mam pytanie jak w temacie postu, potrzebuję info na temat jak szybko mogę i w prosty sposób przywrócić mapy wtrysku benzyny do normy, po jeździe na gazie ze źle wyregulowaną instalacją mam trzy blędy
    P0130, P1173, i chyba P0170, pojechalem na regulację do gaziarza ale ten powiedział mi że samochód ma za bogatą mieszankę gazu i benzyny i wpierw muszę coś zrobić żeby wróciły mapy wtrysku benzyny.
    Pewnie reset ecu i parametrow adaptacyjnych by pomógł ale jak to zrobić programem Alfa Diag?
    Please help.


    › Więcej...: How can I quickly restore the injection maps to normal?
    Last edited by RafcioL27 ; 28-08-2010 about 08:24

  2. #2
    The user Fachowiec Avatar slavol
    He joined the
    06 2008
    Lives in
    chodzież
    Auto
    Ford
    Posts
    2,191

    Domyślnie

    Masz cały podwieszony temat o alfadiagu, tam użytkownik "bubu321" wraz z kolegami napisał chyba wszystko na temat diagnostyki:

    http://www.forum.alfaholicy.org/147_..._alfadiag.html
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  3. #3
    The user Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    He joined the
    09 2007
    Lives in
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 is 170CV ECU Nexus 8GMF
    Posts
    6,112

    Domyślnie

    - mój mechanic twierdzi że w pierwszej koilnosci robimy ECu od gazu.
    - jeśli zrobimy ECU od benzyny i potem zaczniemy regulowac gaz, to zanim doregulujemy to ECu od benzyny złapie złe mapy i po regulacji.
    - poczekaj na orzeczenie kogoś kto ma gaz w samochodzie.
    --

    --
    _______________________________________
    -AR 156 TS 2.0 ecu M 1.5.5
    -147 1.6 16v 105CV ecu ME 7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    He joined the
    10 2005
    Lives in
    PL
    Auto
    Alpha crash on the day of purchase and this State lasts until the day of the sale.
    Posts
    7,540

    Domyślnie

    Najlepiej jest zrobić odwrotnie.Najpierw doprowadzić do ładu PB a potem regulować na tej podstawie LPG.Czas regulacji nie powinien rozwalić PB.
    Jeżeli tak się stanie lub regulacja LPG nie przynosi pożądanych efektów to coś w LPG jest żle zrobone lub komponety LPG są żle dobrane.
    Last edited by Piotriix ; 28-08-2010 about 13:52
    Who wants to looking for a way
    who does not want to looking for a reason.
    155 V6 LPG-163 KM-was
    156 V6 LPG-190 KM-was
    147 2.0 TS 150 KM Selespeed LPG.-was
    166 2.0 V6 TB-215 KM-LPG-was
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #5
    The user Romeo
    He joined the
    07 2008
    Lives in
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Posts
    1,256

    Domyślnie

    bubu a jak dobrze dostroić ecu od gazu do rozjechanych map benzyny? Chyba ten mechanic coś pomylił, bo jakoś niemożliwe mi się to wydaje. Dobry gazownik resetuje ecu benzyny, stroi ecu gaz, po kilkuset km. następna wizyta, sprawdza mapy jak taka potrzeba znowu reset benzyny i dostrajanie gazu.
    Często dorywczy gaziarze, wciskają że problem z benzyną, bo albo nie wiedzą jak dobrze zrobić albo nie chce im się i odsyłanie od gaziarza do mechanika ;-)

  6. #6
    The user The alpha and the Omega Avatar RafcioL27
    He joined the
    06 2009
    Lives in
    Swidnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Posts
    472

    Domyślnie

    Dzięki panowie za odpowiedz, a po wykonaniu resetu parametrów adaptacyjnych jakieś dodatkowe kilometry powinienem zrobić na benzynie czy można jechać na strojenie gazu?

  7. #7
    The user Romeo
    He joined the
    07 2008
    Lives in
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Posts
    1,256

    Domyślnie

    hmm dobre pytanie, jeżeli masz 100% pewność co do stanu np lambdy (często niesprawna w mapach miesza) nie musisz, ja zawsze polecam . Dobrze mieć kabelek i takie podstawy jak lambdy, przepływomierz, parametry adaptacyjne samemu sprawdzać kiedy ochota najdzie.

  8. #8
    The user Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    He joined the
    09 2007
    Lives in
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 is 170CV ECU Nexus 8GMF
    Posts
    6,112

    Domyślnie

    - robimy reset parametrów adaptacyjnych oraz w tej samej chwili adaptację enginea pamietając aby nie dotykać pedału GAZU !!!.
    - nawet jak silnik gaśnie po tym resecie, to go uruchomić powtórnie.
    - jeszcze mała uwaga jaką zaobserwowałem w piatek u kolegi w samochodzie.

    -reset the engine krokowego i reset parametrów adaptacyjnych rózni się koilnością testów przepustnicy.
    - jeśli robimy tylko reset parametrów adaptacyjnych, to po tych 90 sekundach włączamy kluczyk i nie uruchamiamy silnika.
    - w tym czasie ECU kręci przepustnicą i może to jest powód tego że uruchomiony silnik gasnie.
    - dajemu mu tak około 20 sekund i nastepnie uruchomienie silnika.
    - chyba nigdy nie poznamy tak do końca ECU M1.5.5, wszystkich jego tajemnic.

    --

    --
    Last edited by bubu321 ; 28-08-2010 about 19:42
    _______________________________________
    -AR 156 TS 2.0 ecu M 1.5.5
    -147 1.6 16v 105CV ecu ME 7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    The user The alpha and the Omega Avatar RafcioL27
    He joined the
    06 2009
    Lives in
    Swidnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Posts
    472

    Domyślnie

    Gdy bym miał swojego lapka to bym się pobawił a tak to muszę albo ganiać na parking ze stacjonarnym kompem co mi się nie uśmiecha robić albo jechać do kolegi i tam probować się bawić ze swoim autem
    Tak dla ciekawości sprawdzałem miernikiem swoją lambdę i wydaje mi się że pracuje bo miernik pokazywał zmienne wartości napięcia jak mu przygazowałem to wskazania sondy były w granicach 1,2V to chyba świadczy o tym że sonda pracuje.
    Gdyby jutro nie padało to może bym się pokusił o wytarganie kompa do samochodu a jeżeli nie to zostaje pojechac do kolegi i tam coś pomęczyć dam znać jak poszło z adaptacją na razie wielkie dzięki

  10. #10
    amon
    A guest

    Domyślnie

    Do this:

    procedura dotyczy TS:

    -wyczyścić błędy z ECU
    -odłączyć (-) akumulatora na 45 minut
    -podłączyć (-) akumulatora

    -umieścić kluczyk w stacyjce, załączyć w pozycję MAR na 90 sec.
    -wyłączyć zapłon - kluczyk w pozycję STOP nie wyjmując ze stacyjki na 90 sec.

    -uruchomić engine na benzynie, nie dotykając gazu na 15 min.
    -wyłączyć silnik i pozostawić na 10 min.
    -uruchomić silnik na benzynie i udać się na jazdę z różnymi stylami - jazda stabilna, dynamiczna, małe, duże przyspieszenie.

    -the color of the black - reset ECU
    -kolor blue - reset przepustnicy

    PS., aby nie czekać 45min. można przyspieszyć reset poprzez zwarcie + i - we wtyku, w celu usunięcia pozostałości napięć. Procedurę przeprowadzamy na odłączonym akumulatorze.

    Następnie:

    -usunąć usterki instalacji LPG
    -usunąć błędy sterownika LPG
    -wyregulować nastawy ECU LPG

    PS., jeżeli instalacja LPG będzie wnosiła błędy (uszkodzone/zużyte elementy) ewentualnie źle wyregulowana instalacja LPG, wówczas, po pewnym czasie jeżdżenia na LPG, problem złej pracy the engine będzie powracał.

    Prawidłowo przeprowadzona powyższa procedura gwarantuje przywrócenie stabilnej pracy oraz KOPA silnika. Osobiście testowana.
    Last edited by amon ; 29-08-2010 about 19:32

Similar threads

  1. than to restore the black color ?
    Created by bucho144 In the Cosmetics section
    Response: 10
    Last post/author: 12-02-2015, 22:51
  2. [156] How to restore the original exhaust sound?
    Created by daniel19210 in section 156
    Response: 1
    Last post/author: 30-09-2014, 21:40
  3. [159] I can accept, but can't call from the phone, the built-in Navi
    Created by Condelone in section 159/Brera/Brera Spider
    Response: 7
    Last post/author: 28-12-2010, 22:35
  4. Can't open car with remote control + can't run.
    Created by pawelmynia in section 156
    Response: 16
    Last post/author: 28-12-2010, 22:28
  5. the injection maps??
    Created by misio In the LPG Zone department
    Response: 5
    Last post/author: 31-07-2009, 10:12

rozjechane mapy objawy

mapa wtrysku benzyny

mapy wtrysku benzyny

mapa wtrysku

rozjechane mapy benzyny

reset mapy benzyny

rozjechanej mapy benzyny objawy

rozjechana mapa benzyny

rozjechane mapy wtrysku objawy

gaz psuje ustawieniasamochody z dwoma mapami wtryskuustawienia mapy wtryskukasowanie mapy benzynyrozjechana mapa benzyny po regulacji gazumapa wtryskowmapa benzynowastag 4 rozjechana mapa benzyny objawymapa wtryskow bezynarozjechana mapa wtryskowa omega 2 6resetowanie map benzynyprogram do map wtrysku silnikiemas wyregulowarozjechana mapa wtryskuadaptacja mapy wtryskuprzywracanie mapy gazu poprzez odlaczenie akumulatorarozjechane mapy benzyny jak sie zachowuje po tym samochodmapa wtrysku co to jestustawianie mapy wtryskuprogramowanie map silnikajak zrobic mape wtryskow lpgmapa benzynymapa wtryskowa bęzyna gazrozjechane mapy paliwowe a rozruch silnikareset map wtryskurozjechane mapy lpg objawyprogramowanie mapy wtrysku gazuco to znaczy mapa wtryskówjak ustawic mape silnika benzynowegorozjechane mapy benzyny objawyrozjechanie mapy benzynowejrozjechane mapy objawy vectra b 1.6 16vjak wrucic mape benzynyreset mapy benzyny vectrajak przywrucic mape eku benzynerozjechana mapa benzyny vectraodpiecie akumlatora rozjechanie map benzynyopel rozjechana mapa benzyny co terazjak sie ustawia mape benzynylpg rozjechane mapy benzynymapy wtrysku a lpg

Tags for this topic

Permissions

  • You can not assume a new topic
  • You can not write messages
  • You can not add attachments
  • You can not edit your posts
  •  
Shock absorbers