Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
			
		Temat: 1.9 JTDM 140KM brak mocy
- 
	05-12-2010, 12:46 #1sabek_dGość
 1.9 JTDM 140KM brak mocy
				Witam.
Z góry mowie ze szukałem ale nic podobnego nie znalazłem.
Mój przypadek wygląda tak.
podczas przyspieszania auto straciło moc, nie pojawił się żaden błąd kreci się do 5tys obrotów ale jedzie gorzej niż 190 w 2.0 diesel po prostu cuda niewidy.
Wymieniony filtr powietrza tez bo stary zamarzł poza tym serwis wymiana oleju i filtrów była jakieś 2tys km temu. zawór od turbo sprawdzany podłączony drugi czujnik ciśnienia sprawdzany/odłączany wystąpił błąd. Jak wypiąłem przepływomierz auto się tylko kreci do 3 tys obrotów.
Mam totalny brak pomysłów co się stało.
Jakieś pomysły.
Dzięki za pomoc.
› Więcej...: 1.9 JTDM 140KM brak mocyOstatnio edytowane przez sabek_d ; 05-12-2010 o 22:42
 - 
	
 - 
	05-12-2010, 17:41 #2Użytkownik Alfa i Omega
			
			
					
						
					
				
			
			
			
				
			
			 
			
				
- Dołączył
 - 04 2010
 - Mieszka w
 - Northampton (UK) / Borek Szlachecki (PL)
 - Auto
 - 166 Super
 - Postów
 - 334
 
 
				Turbo wstaje wogole? Przy jakich obrotach? Ciegno prowadnic skrzydel turbo dziala jak nalezy?
Najczestsze problemy tutaj:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...blems-fix.html
 - 
	05-12-2010, 17:55 #3Użytkownik Quadrifoglio Verde
			
			
					
						
					
				
			
			
			
				
			
			 
			
				
- Dołączył
 - 05 2007
 - Mieszka w
 - Warszawa
 - Auto
 - AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
 - Postów
 - 8,623
 
 
				Uszkodzenie mechaniczne turbiny - po prostu nie dmucha - łatatwo to sprawdzisz ściskając węże i przegazowując - powinny być twarde jak kamień. Druga opcja to EGR w pozycji otwartej. Ten temat ci może pomóc:
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...ym_zrobic.htmlAR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
 - 
	05-12-2010, 22:32 #4sabek_dGość
 
				Turbina dmucha sprawdzana
Najdziwniejsze jest to ze nie ma komunikatu motor system failure
EGR tez sprawdzany jak go ruszyłem na przepustnicy silnik się dusił
Dodam ze po wystąpieniu tej awarii a bylem w trasie po około 100 km moc wróciła na 2 sekundy i dalej padaka
Aha dodam ze motor system failure przerabiałem jakieś dwa lata temu i wiem mniej więcej o co chodzi lecz ta sytuacja jest dla mnie co najmniej dziwna
No chyba że zawór upustowy się zawiesił.Ostatnio edytowane przez sabek_d ; 05-12-2010 o 22:44
 - 
	06-12-2010, 10:10 #5Użytkownik Alfa i Omega
			
			
					
						
					
				
			
			
			
				
			
			 
			
				
- Dołączył
 - 04 2010
 - Mieszka w
 - Northampton (UK) / Borek Szlachecki (PL)
 - Auto
 - 166 Super
 - Postów
 - 334
 
 
				Zaraz zaraz. Cos mi nie gra. Turbina dmucha a auto nie jedzie? A jak sprawdzales poprawnosc jego dzialania? Opisz dokladniej objawy. Sprawdzenie bylo na postoju czy podczas jazdy?
 - 
	06-12-2010, 13:37 #6Użytkownik Quadrifoglio Verde
			
			
					
						
					
				
			
			
			
				
			
			 
			
				
- Dołączył
 - 05 2007
 - Mieszka w
 - Warszawa
 - Auto
 - AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
 - Postów
 - 8,623
 
 
				AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
 - 
	07-12-2010, 18:29 #7sabek_dGość
 
				Auto jutro idzie do lekarza Wiec opisze co i jak.
Objawy są takie ze wszystko "działa" a auto nie jedzie.
podczas ruszanie wcisnęło w siedzenie po chwili straciło moc aż poleciałem na kierownice. Żaden błąd na wyświetlaczu mam na myśli słynne MCSF nie pojawiło się .Niestety będąc 400km od domu bylem zmuszony kontynuować podroż po około 100 km moc powróciła ale tylko na kilka sekund i zaraz tak samo szybko zniknęła.
Po podróży przyszedł czas na zbadanie przyczyn na pierwszy strzał filtr powietrza bo przez 2 tyg auto stało pod chmurka śniegu nawiało do komory silnika, filtr po wyciągnięciu był mokry i zamarznięty a śnieg był w obudowie filtra, wymieniono wyczyszczono iiiiii i nic to samo, przepływomierz hmmm odpięty i auto zamula jeszcze bardziej wkręca się max do 3 tys obr, turbo pompuje waz "twardnieje" wraz ze wzrostem obrotów lecz nie ma tego specyficznego dźwięku pracy turbiny zaworku upustowego, egr sprawdzony czujnik ciśnienia doładowania sprawdzony. Z ciśnieniem na listwie się nie wypowiadam bo autko pali na tzw dotyk zimne czy cieple nawet bez czekania na zagrzanie się świec. zawór sterowania turbiny sprawny zmieniany na drugi efektów brak.
Będę szanowne grono informował o postępach i przyczynie awarii.
Szerokości i przyczepności.
 - 
	11-12-2010, 10:47 #8sabek_dGość
 
				Witam
Pacjent już zdrowy.
Okazało się tak jak przypuszczałem że przepływomierz uległ awarii. Ale ze bella jest kapryśną kobietą i jak odłączaliśmy przepływomierz to ona nie wykazała żadnego błędu ani żadnej poprawy, co w dużym stopniu zdziwiło mojego mechanika.Dopiero po podłączeniu komputera wykryto usterkę.Temat uważam za zamknięty i proszę moderatora o zamkniecie go.
Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam.
 
Podobne wątki
- 
  
Brak mocy, sygnał ciśnienia turbo 1.9 jtd 16V 140km
Utworzone przez kuba2016 w dziale 156Odpowiedzi: 10Ostatni post / autor: 24-10-2016, 23:08 - 
  
Brak mocy na niskich obrotach, drgania - 1.9 JTD 16V 140km
Utworzone przez krzywda w dziale 156Odpowiedzi: 32Ostatni post / autor: 01-02-2016, 23:06 - 
  
Brak mocy, , metaliczny dźwięk po zgaszeniu silnika. 156 1.9 jtd 16v 140km
Utworzone przez olszak141414 w dziale 156Odpowiedzi: 1Ostatni post / autor: 04-01-2015, 21:27 - 
  
Brak mocy do 2 tyś obr, po wymianie turbiny. 1.9jtd 16v 140km.
Utworzone przez drq777 w dziale 147Odpowiedzi: 12Ostatni post / autor: 23-01-2013, 20:03 - 
  
Alfa Romeo 147 1.9 jtd 140km Problem z Turbo / brak mocy.
Utworzone przez Sesques w dziale 147Odpowiedzi: 6Ostatni post / autor: 01-09-2011, 08:38 




					
					
					
						
  Odpowiedz z cytatem
			