Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: Alfa 156 1.9jtd 16v - problem (zamulony silnik)

  1. #1
    heniek_16V
    Gość

    Thumbs down Alfa 156 1.9jtd 16v - problem (zamulony silnik)

    Witajcie

    Zakupiłem taką Alfe 1.9 jtd 16v 140KM z 2003r, auto z Niemiec i ze znanym mi przy zakupie, problemem.
    Autem zrobiłem ok 500km w trasie i problem wygląda tak:

    - po odpaleniu auta silnik ładnie się zbiera ale po przekroczeniu ok 2500-2800obr/min wystakuje błąd silnika (kontrolka żółta na zegarze oraz czerwony silnik na infocenter) a aut całkowicie traci moc, max. obroty to ok 3200obr/min, na biegu jałowym również nie wkręci się wyżej
    - jeśli zgasimy silnik i odpalimy to problem znika choć kontrolka dalej się świeci, auto znowu ładnie startuje i jesli zmienimy bieg w ok, 2200-2400obr/min to auto jedzie, jak wkręci się wyżej to znowu zostaje całkowicie zamulone (prędkość max z górki ok 140km/h)
    - były właściciel twierdził że turbosprężarka była sprawdzona/czyszczona (jeśli dobrze go zrozumiałem) i że jest w b.dobrym stanie, dodał też że po całonocnym postoju kontrolka silnika gaśnie ale zapala się przy kolejnej próbie szybkiego przyśpieszenia, w serwisie auto miało diagnostykę i ponoć wyskakuje błąd "czujnika doładowania turbiny" lub coś takiego

    Zauważyłem jeszcze jedną ciekawą rzecz w czasie podróży, może to komuś coś podpowie. Stanąłem na parkingu w wiadomym celu <wc>, odpaliłem auto, myślę w akcji desperacji wcisne pare razy porządnie gaz do dechy (jak wczesniej wspomniałem, po odpaleniu auto znowu ma moc do chwili obciążenia), no i ku mojemu zdziwieniu z rury buchneła czarna chmura dymu ale silnik chodził jak zegarek, wkrecał sie na obroty, przejechałem sie po parkingu pare razy i na każdym biegu miał znakomite odejście (oczywiście zostawiał mała chmure z tyłu), myślę sobie...tadaaam, naprawił się sam, no to w droge, jechałem tak może z 80km, świetna elastycznośc, nawet udało się go rozbujać do 210km/h, banan na gębie do czasu, znowu się zamulił i nie jechał, dak dotarłem do Polski. Dodatkowo zauważyłem że spalił dość dużo ON mimo że jechałem dość wolno (tryb serwisowy?!).

    Ktoś ma pomysł?
    Za ew. sugestie dziękuje.
    Ostatnio edytowane przez heniek_16V ; 27-03-2011 o 13:20

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Ceasar07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Speyer, Germany, Germany, Ząbkowice Śl
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTD
    Postów
    226

    Domyślnie

    Sprawdzić przepływomierz, odłączyć go i przejechać się, ap-ropo mocy to silnik przełącza się w tryb awaryjny i nie pozwala przekraczać 3tys obr. Możesz też sprawdzić rurę od intercoolera czy nie ma żadnych pęknięć, miałem podobny problem.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Zanim coś się napisze warto poczytać:
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...ym_zrobic.html
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    tomek_murawski
    Gość

    Domyślnie

    Dokładnie, a najlepiej podepnij autko pod diagnostykę... Możliwości przecież jest wiele, a tym bardziej w dieslu. Przepływka, katalizator, sondy, egr, intercooler... Wszystko do ewentualnego sprawdzenia, a tak zawsze komputer coś podpowie.

  5. #5
    heniek_16V
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek_murawski Zobacz post
    Dokładnie, a najlepiej podepnij autko pod diagnostykę... Możliwości przecież jest wiele, a tym bardziej w dieslu. Przepływka, katalizator, sondy, egr, intercooler... Wszystko do ewentualnego sprawdzenia, a tak zawsze komputer coś podpowie.
    Dzięki i tak zrobie.

    Dzisiaj zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Od rana błąd dalej się wyświetlał choć auto po mieście jeździło aż miło, pewnie dlatego że nie używałem 4/5/6 biegu ale nie o tym...wieczorem po powrocie z miasta zgasiłem auto, odpaliłem po 5min i kontrolka zgasła, przejechałem się, zgasiłem i dalej nic się nie pali. Jutro przegonie auto po autostradzie i zobacze czy sytuacja się powtarza.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Powtórzy się za jakiś czas na 100% - zapoznaj się z tym tematem
    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Zanim coś się napisze warto poczytać:
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...ym_zrobic.html
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    6
    Postów
    141

    Domyślnie

    Ja zaliczyłem u siebie dokładnie takie same objawy. Sprawdź przewody podciśnieniowego sterowania turbiną. U mnie był pęknięty po wewnętrznej stronie łuku.

  8. #8
    heniek_16V
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaremi Zobacz post
    Ja zaliczyłem u siebie dokładnie takie same objawy. Sprawdź przewody podciśnieniowego sterowania turbiną. U mnie był pęknięty po wewnętrznej stronie łuku.
    Dzięki za podpowiedź. Auto wstawiłem dzisiaj na warsztat, jutro majstry mają go prześwietlić...podpowiem im żeby zwrócili uwagę też na te przewody.

    ---------- Post added at 23:27 ---------- Previous post was at 23:24 ----------

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Powtórzy się za jakiś czas na 100% - zapoznaj się z tym tematem
    Powtórzyło się po wyjechaniu na trase...5 bieg, ok 2800obr/min i się zamulił Maćku od wczoraj czytam wątek O Motor....., widze że sporo osób ma podobne problemy.

  9. #9
    heniek_16V
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Powtórzy się za jakiś czas na 100% - zapoznaj się z tym tematem
    Maćku może coś pomożesz w moim temacie?!
    Rozmawiałem z mechanikiem (tel. bo auto stoi 100km ode mnie), auto po diagnostyce wywalało błąd P0236, wczoraj został wyczyszczony overboost, EGR, czujnik doładowania turbiny oraz sprawdzone wężę. Wieczorem auto przetestował i błędu żadnego nie wywalało, auto ładnie jechało itp. Dzisiaj pojechał na mały test i po powrocie już na wjeździe na posesje wyskoczył mu błąd P0235 (jakiś za wysoki parametr/zakres - nie wiem dokładnie więc nie powtórze). Czy możliwe jest by ten czujnik był uszkodzony? (był czyszczony)

    EDIT:

    Czujnik sprawdzony, jest sprawny (był podmieniony z drugim). Nie mam pomysłu.
    Ostatnio edytowane przez heniek_16V ; 30-03-2011 o 11:09

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Na pierwszej stronie tematu do którego podałem link jest napisane co należuy zrobić. Ten błąd oznacza przeładowanie, więc trzeba posprawdzać/powymieniac to co odpowiada za zmienną geometrię turbiny- na pierwszy ogień wężyki podcisnieniowe obowiązkowo do wymiany i overboost.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Zamulony silnik od 3000 obr/min JTD
    Utworzone przez dejvid27 w dziale 166
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 06-11-2012, 08:15
  2. Zamulony silnik do 3000obr/min JTD
    Utworzone przez dejvid27 w dziale 166
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 03-05-2012, 16:27
  3. Zamulony silnik 2,5 V6
    Utworzone przez Krzychu25wroc w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-12-2011, 19:07
  4. Zamulony silnik 2,4
    Utworzone przez gryzli74 w dziale 166
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-03-2011, 08:30
  5. Zamulony silnik 166 3.2 V6
    Utworzone przez Marty w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 07-06-2009, 18:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory