Pokaż wyniki od 41 do 46 z 46
-
30-12-2011, 23:43 #41Użytkownik Rowerzysta
- Dołączył
- 09 2011
- Auto
- Alfa 156 1.8 t.s 144km & Alfa 159 1.8MPI 140km
- Postów
- 373
no to widzisz ,chyba wariator jednak jest nie sprawny ,on budzi silnik powyzej 3 tys obrotówwłasnie nie, u mnie do 3tyś była "dziura" w momencie i mocy, mulił jakby silnik miał 80km, teraz sie wszystko wyrównało i jest moment i moc w pełnym zakresie obrotów, teraz moge spokojnie przyspieszac na 4 biegu przy 2tys obr, wczesniej to była katorga.
A co do dławienia to oczywiscie nie wariator, raczej sonda albo przepływka.
Troche wiedzy o zmiennych fazach rozrządu:
System zmiennych czasów otwarcia zaworów ssących. Jest to modyfikacja, mająca na celu uzyskanie lepszych osiągów: podniesienie wartości momentu obrotowego i mocy maksymalnej oraz poprawienie przebiegu krzywej momentu, przede wszystkim w zakresie niskich obrotów.
Mechanizm ten, potocznie nazywany wariatorem faz, umożliwia skokowe przełączanie między dwoma różnymi wartościami czasu otwarcia zaworów dolotowych, stosownie do warunków pracy silnika w danej chwili. System otrzymuje impulsy sterujące z komputera Bosch Motronic, czyli ze zintegrowanego, elektronicznego aparatu zapłonowo-wtryskowego i przy niskich obrotach skraca fazę przekrycia (czyli współotwarcia zaworów - inaczej mówiąc, skraca fazę nakładania się suwu wydechu poprzedniego cyklu i suwu ssania nowego cyklu, w której zarówno zawory dolotowe, jak i wydechowe są otwarte). Z kolei przy wysokich obrotach system wydłuża tę fazę. W ten sposób zapobiega nieregularnej pracy i niepełnemu spalaniu mieszanki w zakresie niskich obrotów, a gdy obroty wzrastają, gwarantuje optymalne napełnianie komór spalania mieszanką i osiągnięcie maksymalnej mocy przy jednoczesnej czystości pracy (wynikiem dokładnego spalania jest niski poziom emisji zanieczyszczeń).
Wariator faz wprawiany jest w ruch przez ciśnienie oleju i działa na oś wałka rozrządu sterującego zaworami ssącymi, modyfikując w pewnym zakresie jego prędkość obrotową, nadawaną przez łańcuch napędzający. Do pewnej prędkości obrotowej mechanizm nie włącza się i czasy zaworowe na lewym wałku czyli po stronie dolotu, są bardziej odpowiednie dla niskich obrotów niż w wypadku wersji bez wariatora. W pierwszej odmianie mechanizmu, w modelu Spider, powyżej prędkości granicznej zawór odśrodkowy otwiera dopływ oleju, który pracując pod ciśnieniem uruchamia system, powodując dłuższe przebywanie obracającego się wałka w określonym zakresie kątowym (wahania faz zachodzą w zakresie 32 stopni). W modelu Alfetta Quadrifoglio, wyposażonym w system elektronicznego wtrysku, elektromagnes sterujący wariatorem otrzymuje impuls z komputera i otwiera za pomocą sprężyny kanalik olejowy, a dalej analogicznie, wzrastające ciśnienie oleju uruchamia system
› Więcej...: Koszt wymiany wariatora, czy konieczna równiez wymiana paska?Ostatnio edytowane przez Alfa156bb ; 30-12-2011 o 23:59
-
-
13-01-2012, 16:49 #42bartekcivicGość
Witam ponownie :-) a wiec jestem po wymianie przeplywomierza na oryginalny BOSHA i powiem tak, auto jak silnik jest zimny chodzi normalnie( wczesniej sie dusilo i prawie nie szlo jechac zanim sie nie rozgrzal), reaguje lepiej na gaz na niskich obrotach ale mam wrazenie ze na wyzszych obrottach z kolei stracil ducha, sa chwile kiedy ma wigor a za 5 minut znow jest przymulony... co tym razem moze byc? komputer pokazuje blad - sonda lambda... czyzby to ialo wplyw na przyspieszenie tym razem? czy moze zaczac od wymiany swiec?
-
13-01-2012, 16:55 #43
-
13-01-2012, 17:09 #44bartekcivicGość
-
13-01-2012, 17:32 #45
Ja mialem podobnie,nie moglem dojsc z przeplywomierzem i sonda,sprawdz sobie jeszcze zaworek na odmie profilaktycznie
szkoda kasy bo mam przeplywe zamiennik nowy i sonde UNI na polce w garazu a boscha musialem i tak wydac
takze 300+700=1000zl
no i inne komputerki itp
-
13-01-2012, 17:47 #46
Podobne wątki
-
Koszt wymiany rozrządu 2.5 v6
Utworzone przez matber1 w dziale 166Odpowiedzi: 28Ostatni post / autor: 31-03-2014, 21:32 -
1.9 JTD koszt wymiany uszczelniaczy ?
Utworzone przez czester.91 w dziale 147Odpowiedzi: 7Ostatni post / autor: 29-11-2012, 21:17 -
Koszt wymiany sprzęgła
Utworzone przez Corrado83 w dziale 147Odpowiedzi: 22Ostatni post / autor: 02-03-2011, 20:08 -
Koszt wymiany sprzęgła 2.0 V6 TB
Utworzone przez Robert3029 w dziale 166Odpowiedzi: 9Ostatni post / autor: 11-02-2011, 18:06 -
Koszt wymiany wachaczy
Utworzone przez suwa w dziale 156Odpowiedzi: 4Ostatni post / autor: 21-04-2010, 19:03




Odpowiedz z cytatem
