Witajcie...2 razy zdarzyło się że auto mi zgasło podczas dodawania gazu między czasie pokazała się kontrolka oleju jakiś długi komunikat i znikł....po odpaleniu znów było dobrze co się dzieje? Proszę pomóżcie...Arek
Witajcie...2 razy zdarzyło się że auto mi zgasło podczas dodawania gazu między czasie pokazała się kontrolka oleju jakiś długi komunikat i znikł....po odpaleniu znów było dobrze co się dzieje? Proszę pomóżcie...Arek
Kontrolka oleju to może być efekt uboczny - świadczy o niskim ciśnieniu oleju w momencie "niezamierzonego" zgaszenia silnika. Po prostu czujnik odbiera sygnał z opóźnieniem. Ale poziom oleju możesz sprawdzić. Nie świeci się czasem kontrolka silnika?
Najlepiej zrobisz jak podepniesz auto pod komputer, dowiesz się może czegoś więcej.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Komunikat nie ma związku z awarią, która Ciebie dopadła. Po prostu jak silnik już niemal zgasł to ciśnienie oleju też już było prawie zerowe – komputer to wykrywa i wyświetla ostrzeżenie (po prostu komputer jeszcze nie wie, że silnik już zgasł).
Wracając do przedmiotowego problemu – mało informacji, ale odważę się powiedzieć: EGR do czyszczenia/wymiany/zaślepienia/wywalenia (co kto woli).
edit: magil mnie ubiegł
Wyskoczył mi dzisiaj taki komunikat: Inlfuent pressure engine oil ........... coś tam coś tam i znowu zgasł przy dodawaniu gazu.....ktoś wie o co kaman?!
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
hej
a jak tam podłączenie do komputera (wziąć na jutro kabel)?
Rafał
-
- - - Updated - - -
na czym polega "ulepszony" kolektor, to w tym roczniku nie był kolektor po zmianach z klapami wirowymi?
jeśli chodzi o egr, to zapisuje się błąd w kompie ? U mnie jak się zawiesił i silnik gasł , kontrolka wtrysku znikała po odpaleniu silnika, brak było błędów w fes?
Kolektor pozmianowy jest plastikowy, montowany od 2007 roku. "Ulepszony" to był z mojej strony sarkazmNie mam pewności, ale przy zapchanym EGR po zgaszeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu błąd może sam znikać. Najpierw zabrałbym się za zlikwidowanie tych nieszczelności.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Tutaj mamy do czynienia z 8v, więc klap nie ma, jest prosty kolektor. Jeden problem mniej. Jak dla mnie to ewidentnie objaw uszkodzonego EGR. Nie ma co się zastanawiać tylko zaślepić go całkowicie i sprawdzić czy przeszło.
Nie przejmuj się tym komunikatem, jak miałem 147 też parę razy mi zgasła i też miałem podobny komunikat. Obecnie przy 159 zdarzyło mi się z dwa razy zdławić silnik i również komputer pokazał informację o niskim ciśnieniu.
Bardziej wziąłbym pod uwagę to, że napisałeś iż komunikat pojawił Ci się tak po prostu (przed tym jak silnik zgasł) - bynajmniej tak to zrozumiałem. Sprawdziłbym po prostu parametry. Albo może się pomyliłeś i po raz kolejny za szybko sprzęgło puściłeś?![]()
Ostatnio edytowane przez ChrisTopher159 ; 26-09-2013 o 07:03