Strona 30 z 30 PierwszyPierwszy ... 2021222324252627282930
Pokaż wyniki od 291 do 292 z 292

Temat: Geometria - problem

  1. #291
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał master_tychy Zobacz post
    Brak słów...

    Jak nagle kąty i zbieżność mogą się same przestawić w aucie które po wyjeździe z warsztatu i powrocie po paru dniach zrobiło z 15km...

    Maszyna to ta, o której pisał kolega - JohnBean.

    Całe to nastawianie to wygląda jak loteria. Kręci jedna stroną zmienia się również druga.
    Usłyszałem też "nie da się" i "nie będę tego Panu tłumaczył".

    Tak czy inaczej jadę gdzieś gdzie chociaż wyniki będą powtarzalne bo póki co to wygląda że co wjazd to można mieć inne wyniki.

    Edit:
    No i bym zapomniał. Akurat pochylenie prawego przodu dalej -1°00' więc o te minimum 7' nieprawidłowo pomimo zmiany tulejek w górnych wahaczach.
    Z tyłu nic nie zmieniałem a nagle pasują katy pochylenia do wartości w standardowym zawiasie, za to zbieżność się rozjechała i z lewej strony "nie da się" nastawić więcej niż 0°00'.

    Usłyszałem też że te 9' różnicy to błąd pomiarowy. Tyle właśnie wyszło różnicy między poprzednim wjazdem, a tym z tyłu w lewym kole na zbieżności.

    Wysłane z mojego Pixel 7 przy użyciu Tapatalka
    W celu wyeliminowania błędu pomiarowego po przestawieniu geometrii należy ponownie wykonać pomiar i skorygować nastawy. I tak do skutku. W autach z szerokimi oponami prawidłowe ustawienie jest trudne. A „nie da się”, może wynikać albo z niewiedzy nastawiacza, albo ze zużycia śrub mimośrodowych (tylne zawieszenie). Tak czy inaczej, inne wartości po powrocie na stację jakoś mnie nie zaskakują, jeśli warsztat wypuścił Cię po jednokrotnym ustawieniu.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #292
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    Nie za bardzo rozumiem, robisz nastawy zgodnie z wartościami wskazanymi przez producenta, potwierdzonymi wskazaniem aparatury pomiarowej, nastawy się zgadzają, to kiedy i z jakiego powodu należy je skorygować?

Podobne wątki

  1. Geometria tył
    Utworzone przez Zomeba w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 17-08-2018, 20:46
  2. Geometria GT
    Utworzone przez golebinho w dziale GT
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 26-08-2015, 17:06
  3. Geometria kół - kąt PK
    Utworzone przez gpv w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-10-2014, 07:24
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-07-2013, 13:09
  5. [164] Geometria w Q4
    Utworzone przez s_ordak w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-10-2010, 18:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory