Kolektor dolotowy oraz EGR do sprawdzenia.
Kolektor wizualnie - z góry jest listwa sterująca klapkami. Obadaj, czy nie ma w jej okolicach sadzy z olejem, co świadczyłoby o nieszczelności. EGR na próbę można zaślepić pełną blachą.
Kolektor dolotowy oraz EGR do sprawdzenia.
Kolektor wizualnie - z góry jest listwa sterująca klapkami. Obadaj, czy nie ma w jej okolicach sadzy z olejem, co świadczyłoby o nieszczelności. EGR na próbę można zaślepić pełną blachą.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Skoro dopiero kupiłeś auto to na pewno będziesz zmieniał rozrząd. Przy tej operacji zdejmij kolektor, usuń klapy wirowe i przeczyść dokładnie dolot. Może pomoże. Na pewno nie zaszkodzi. 1.9 jest mniej wrażliwy w porównaniu do 2.4 na brud w kolektorze i nieszczelność klap.
Dziś byłem u mechanika który powiedział po "badaniu" że na pierwszych 2 cylindrach jest słabe sprężanie... Nie wiem czy może być to przyczyna słabego odpalania, auto po odpaleniu pracuje jak należy, cicho, nie dymi, przyspiesza żwawo, ma siłę i ciąg nie ma nic co by świadczyło o tak poważnej awarii, może tylko chce mnie naciągnąć?
Sprawdzałeś szczelność kolektora dolotowego?
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Nie, tak szczerze to nie wiem jak się do tego zabrać, wydaje mi się że mechanior sam nie wie co jest z tym paleniem i nagania koszty, jeżeli tak jak on twierdzi na dwóch z czterech tłoków nie było by kompresji to raczej auto by nie jeździło, a moim zdaniem sprawuje się super, po "odpaleniu"![]()
Masz całkiem niedaleko do http://pablogarage.pl/?kontakt,6
Specjalizują się w Alfach. Podjedź, sprawdzą.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Miałem tak samo problem z odpalaniem po odpaleniu jak gdyby nigdy nic. Moja historia skończyła totalnym brakiem kompresji poszukaj po moich wątkach co i jak. Ty masz podobno inny kolektor ale to i tak nie wyklucza braku kompresji. Moja rada to jedź do takiego mechanika co nie będzie kombinować, tylko same konkrety ja odstawiłam auto do autka.pl
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
EGR - OFF
klapki - OUT
DPF - ON
W następnym tygodniu odwiedzę Pawła z "PABLO-GARAGE" i mam nadzieję że coś da radę zrobić, przez telefon dowiedziałem sie że prawdopodobnie to kolektor dolotowy jest winowajcą...
Witam. Jestem więcej jak pewien że masz problem z klapami od kolektora. U mnie było to samo , jak silnik był zimny to potrzebowałem 3 -4 prób, na ciepłym też bez rewelacji. Po wyrzuceniu klap problem zniknął jak ręką odjął. Jak nie chcesz mieć problemów z alfą pierwsze co zrób to wywal klapy i zaślep całkowicie egr i go wyprogramuj. Pozdrawiam
Byłem u Pawła "Pablo Garage" kolektor zrobiony, wszystkie filtry oraz olej wymienione na nowe, auto jak miało problem z odpalaniem tak nadal ma, pewnie znowu odwiedzę Pawła, koszty się generują a usterka pozostała, może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał???![]()