Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 42

Temat: Własne ustawienia geometrii zawieszenia AR159

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo SW 159 1.9 JTDM 16v 2008 po chipie
    Postów
    23

    Domyślnie Własne ustawienia geometrii zawieszenia AR159

    Czy ktoś z Was eksperymentował z własnymi ustawieniami geometrii zawieszenia w celu poprawy toru jazdy 159 zarówno za prostej jak i w zakrętach?

    Myślę o celowej zbieżności przednich kół +0,15 a może nawet +0,20. Podobnie dodatnia zbieżność osi tylnej oraz dodatkowo pogłębienie negatywu z tyłu nawet do - 1,5 lub -1,8.

    Jakie są Wasze doświadczenia ?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Chcesz się szybciej pozbyć opon?
    Przy ori zawiasie fabryczne ustawienia są bardzo dobre, oczywiście jeśli zawieszenie jest sprawne.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo SW 159 1.9 JTDM 16v 2008 po chipie
    Postów
    23

    Domyślnie Własne ustawienia geometrii zawieszenia AR159

    Nie jestem zadowolony do końca. Ponad to, tego typu ustawienia wcale nie zużywają więcej opon. Te małe makarony projektując 159 w swoim pijanym od prosecco widzie wymyśliły, że przednia oś ma być ROZBIEŻNA - czyli co zrobić aby przypadkowo nie prowadziła się jak po sznurku. Kto nie wie o czym mowa, polecam przejażdżkę BMW czy nawet przednionapędowym Audi A4. Klei aż miło na fabrycznych ustawieniach :-)


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez donv ; 28-08-2016 o 12:47

  4. #4
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    I tu się mylisz. W Alfie ujemny kąt pochylenia koła strasznie wcina kapcie od wewnątrz. Nie wierzysz? Obniż z automatu na przodzie będziesz miał -1,5 bez możliwości fabrycznej regulacji i opony będą znikały... Odwieczny problem posiadaczy zestawów obniżających np. Eibacha

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo SW 159 1.9 JTDM 16v 2008 po chipie
    Postów
    23

    Domyślnie

    Być może masz racje. Jednak negatyw na tylnej osi to nie to samo co na przedniej. Auto z przednim napędem z natury jest podsterowne, aby zniwelować tą przypadłość, ustawienie tylnej osi w negacie większym niż 1 stopień, skłania wóz w stronę nadsterowności charakterystycznej na tylnonapędówek. Szukam tylko OPTIMUM aby nie robić zbyt wielu korekt. Stad było moje pytanie do Was.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  6. #6
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Jak zmniejszasz kąt pochylenia koła zbieżność musisz ustawić bliską zeru. Negatyw plus duża zbieżność w alfie i masz jak w banku nowe opony co sezon. Spory temat odnoście ustawień geometrii możesz poszukać na alfaowners.

    Poza tym nie oczekuj od klocka ważącego ponad 1600kg, który ma maksymalnie dociążony przód za sprawa klekota pod maską, że będzie się jakoś wybitnie prowadzić.
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 28-08-2016 o 13:08

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo SW 159 1.9 JTDM 16v 2008 po chipie
    Postów
    23

    Domyślnie

    O fajnie. Dzięki za wskazówkę


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo SW 159 1.9 JTDM 16v 2008 po chipie
    Postów
    23

    Domyślnie

    Dam jej szansę :-)


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar daw7007
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    159
    Postów
    149

    Domyślnie

    Ja mogę tylko dodać że mam ustawione geometrie tak jak dla wersji TI, i jest różnica w prowadzeniu, nie wiem technicznie jakie są wartości miedzy ori a TI, ale prowadzenie jest nieco agresywniejsze

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo SW 159 1.9 JTDM 16v 2008 po chipie
    Postów
    23

    Domyślnie

    A jak stabilność na wprost ? Klei ?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Podobne wątki

  1. Ustawienie geometrii zawieszenia - Malbork?
    Utworzone przez Lukas-182 w dziale Pomorskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-11-2015, 20:46
  2. Ustawienie geometrii tylnego zawieszenia
    Utworzone przez sobiibos w dziale 166
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 24-07-2015, 20:24
  3. [159] Śruby regulacji geometrii tylnego zawieszenia
    Utworzone przez Lich w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-05-2015, 23:22
  4. [159] Poszukiwany dobry specjalista od geometrii zawieszenia.
    Utworzone przez gpjaw w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 21:26
  5. [164] dane do ustawienia geometrii
    Utworzone przez s_ordak w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 14-06-2009, 13:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory