To jest fakt, skąpo z dowodami do tej pory.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
To co wypływa z tej Almery na filmie z YT doskonale zapcha DPF
Żeby drugi raz nie pisać, skopiowałem siebie z tematu z działu regionalnego.
Mam zdjęcia zaworów sprzed roku, gdy zrzucałem kolektor. W wolnej chwili zrzucę kolektor ponownie i sprawdzę jak wyglądają po czyszczeniu.Byłem, zobaczyłem, zapłaciłem.
Najlepiej wydane pieniądze na "widzimisię" do samochodu w życiu!
Zapewne kilka koni pod maskę wróciło. Do tej pory Alfa miała problem dojechać do 200 km/h. Po czyszczeniu kilka prób na w miarę płaskich (i oczywiście pustych) odcinkach Autobahna poszła 215 km/h bez problemu. I jeszcze by chciała, ale bałem się na chińczykach i tak tyle cisnąć.
Ale nie to jest najlepsze.
Czasem podczas przyspieszania z niskich obrotów (około 1500+) pojawiały się delikatne wibracje odczuwalne na kierownicy i pedałach. Teraz wiem, że pochodziły od silnika, ponieważ po czyszczeniu zniknęły! W dodatku mam wrażenie, że auto zyskało na elastyczności - trochę lepiej przyspiesza w zakresie do 3000 obrotów. Ale może to autosugestia z powodu zaniku wibracji.
Spadku spalania nie zmierzyłem, jeśli będzie to raczej niezauważalny. Zrobiłem dziś przed czyszczeniem 450 km, po czyszczeniu 600 km, ale tylko po autostradach. Styl jazdy różny, więc wyniki spalania niemiarodajne.
Jestem mega szczęśliwy. Nie to samo auto. Naprawdę polecam!!
Z tego miejsca pozdrawiam ekipę Auto-Kliniki w Katowicach. Dobra robota. I rabat dla klubowiczów
Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/slas...#ixzz4cdpZjiK8
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
To wyprzedziłes mnie i przekonales , trzeba sie umowic i podjechać![]()
Podobno było już u nich trzech klubowiczów
Koniecznie napiszcie swoje wrażenia. Ja nadal biję się z myślami, czy to nie autosugestia, ale w drodze do serwisu oraz później starałem się wyczuć auto jak najbardziej obiektywnie. U mnie zawory były zalepione mułem, to widziałem. Ciekawi mnie jak teraz wyglądają. A nie mam jak się teraz do nich dobrać![]()
- - - Updated - - -
[MENTION=24632]elgritone[/MENTION] [MENTION=70309]Mateusz_159[/MENTION]
Jeśli macie coś, czym można zablokować pedał gazu na wybranych obrotach to zabierzcie ze sobą. W serwisie mają pałkę teleskopową, podobno na innych autach działała. A u mnie ni cholery nie dało się jej zablokować i musiałem trzymać nogę na pedale gazu pewnie z godzinęAle dałem radę. Potencjometr w 159 jest baaardzo czuły.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Na jałowych, potem 1500, znów jałowych i 2000. W sumie to trwało około 1 godz 40 min.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Witam Alfaholików
Wodorować można również koło Wrocławia , w Koszalinie i w Kielcach w Warszawie pracuje 6 warsztatów z maszynami.My pracujemy na trzech
Przypominam wodorowanie ma sens jesli silnik jest sprawny mechanicznie/ bez check/ , cieknąca turbina , lejące wtryski , zablokowany EGR, czy DPF przekraczający 150/200 mbar różnicy ciśnienia przy obrotach 2000 tyś to mechanika a nie wodorowanie. Zabieg nie zaszkodzi ale i nie będzie efektulub minimalny
To warsztat dysponujący maszyną i przeszkolony ocenia czy silnik jest pod wodór czy pod mechanikę. Wodorowanie jest skuteczne w obiegu goracych spalin powyżej 500 st.C
Spalanie mieszaniny gazów na bazie wodoru obniża temperaturę w komorze spalania , nie bedzie przegrzaniach silnika chyba że układ chłodzenia padnięty ale w mieście nie dojechał by na zabieg. O wodorowaniu zrobi się głośno jak wprowadzą dyrektywę Unii nr 45 dot./ 2017-2018/ kontroli pojazdów na SKP, fotki , nalepki , kontrola DPF/FAP tj. homologacji pojazdu i zadymienia z rury wydechowej który nie jest wykonywany a wodorowanie jest w stanie zredukować PM do 70 % .
Ale jak zawsze decyduje profilaktyka a nie jak stan silnika lub elementu jest już agonalny.
We Francji/ ponad 1000 warsztatów wodorujących/ 95 % na drogach to HDI zalecają wodorowanie od nowości co 20/30 tyś km jęsli tylko jazda po miast raz do roku.
Jesli macie pytania jestem do dyspozycji na YT autonagar pl