Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: 159 1.9 jts benzyna dziwnie wysokie obroty gdy zimno przy starcie silnika

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    70

    Domyślnie

    Kolego na 100% nie jest prawidlowo i potwierdza to Twardowski przez tel. Podpowiedział żeby sprawdzić przepływke lub silniczek krokowy. Później Mesem zrobie odczyty tych dwóch części i będę pisał. Przez to odpalanie na 2000 obrotów przez dwie sekundy słychać stuki jak w Twin sparku przy kończącym się wariatorze

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    70

    Domyślnie

    Już wiem , że na 100% w jtsach nie ma silniczka krokowego . Ta rola została zatopiona w przeplywomierzu. Zalałem go po demontażu wnętrzności sonaxem do felg ( tym najmocniejszym) po płukance psiknę całość bebechów kontaktem i dzida do bryczki . Jutro napisze czy w ogóle działa jeszcze przepływka heh.

  3. #13
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Sprawdziłem u siebie. Po odpaleniu zimnego silnika (ze sprzegłem) przy +6*C wskazówka wędruje na 1500-1600 obr, po czym spada do ok 1100.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    70

    Domyślnie

    To i tak lepiej niż u mnie 2000 na sprzęgle . Sklaniam się najbardziej ku opinii kolegi co pisał , że mimo mrozów Alfa wchodzi na 1200 bo dla zimnego silnika nawet z super hiper olejem ( jak mój ) , start ponad 1200 obrotów to powolna śmierć . Susze suszarką przepływke i dam znać jakie efekty czyszczenia.

  5. #15
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jeśli silnik jest troszkę rozgrzany to kolejnym razem przy starcie obroty są niższe. I nie bardzo rozumiem, dlaczego wyższe obroty na jałowym podczas rozruchu to powolna śmierć.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    70

    Domyślnie

    Kolego zimny silnik to zero oleju w górnej jego części a zamiast 1200 obroty rzędu 2000 to tarcie dużo większe. Póki silnik nie osiągnie około 70 stopni to nie wolno dawać wysokich obrotów. To tak jakbyś Ty czy ja zjadł obiad w ciepłym i nagle musiał biec w mtozie 50 km heh . Wiem dziwne porównanie ale trzeba dbać o silnik. Poza tym chodzi o zimny silnik a nie ciepły.
    Ostatnio edytowane przez Kamil Kamil ; 10-12-2016 o 13:32 Powód: błąd w tekście

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    70

    Domyślnie

    Panowie więc tak ...wyczysciłem chemicznie przepływke i wysuszylem. Po montażu autko wielokrotnie gasło chwilę później skasowalem nastawy silnika Mesem i ...jest git jeszcze chwilę potrzepalo po czym silnik rozgrzał się do 90 stopni i gitarka z klima i światłami autko normalnie chodzi . Jak ostygnie napisze jakie ma zachowanie na zimnym .

  8. #18
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kamil Kamil Zobacz post
    Kolego zimny silnik to zero oleju w górnej jego części a zamiast 1200 obroty rzędu 2000 to tarcie dużo większe. Póki silnik nie osiągnie około 70 stopni to nie wolno dawać wysokich obrotów. To tak jakbyś Ty czy ja zjadł obiad w ciepłym i nagle musiał biec w mtozie 50 km heh . Wiem dziwne porównanie ale trzeba dbać o silnik. Poza tym chodzi o zimny silnik a nie ciepły.
    Kolego wyższe obroty biegu jałowego to wyższe ciśnienie - pompa pracuje z większą wydajnością i zimny olej szybciej dochodzi we wszystkie miejsca.
    Nie na darmo w bardzo wielu instrukcjach użytkowania producent zaleca jazdę autem zaraz po uruchomieniu silnika, zamiast ścierać silnik zimnym olejem na biegu jałowym.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    70

    Domyślnie

    Złe myślenie . Zdrowa pompa oleju tworzy ciśnienie oleju w każdym zakresie obrotów natomiast jazda na zimnym silniku jak najbardziej ale tylko w niskich zakresach obrotów . Producenct pisze wszelkie głupoty żebyś psuł auto od nowego i kupił następne. Producenci piszą o bezpodstawnym interwale olejowym 30 tys km a filtr oleju ???? Może i olej jest niby long life choć to ściema a filtr jest dalej taki sam jak na 10 tysięcy . Ja zmieniam złoty olej co 10-11 tys i auta mają się dobrze a i zerowe ubytki . To ściema , że jts musi brać olej i że olej musi być czarny .

  10. #20
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kamil Kamil Zobacz post
    Zdrowa pompa oleju tworzy ciśnienie oleju w każdym zakresie obrotów
    Tak, ale to ciśnienie nie jest stałe i zależy od temperatury oleju oraz prędkości obrotowej silnika. Jedynie maksymalne ciśnienie w układzie jest zbijane przez zawór zwrotny (w JTS to 6 bar).

    Zdrowy JTS może nie brać ani grama oleju jeśli jeździ się w miarę spokojnie albo i litr na 10000 km, jeśli kierownik lubi dawać w palnik Zależy też od zastosowanego oleju.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Szarpanie silnika przy starcie
    Utworzone przez yarko85 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-02-2016, 08:09
  2. [Giulietta] praca silnika na nie wszystkich cylindrach przy zimnym starcie
    Utworzone przez method w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 16-02-2016, 19:58
  3. Wysokie obroty silnika 2.5
    Utworzone przez suchyprosto88 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-07-2013, 13:40
  4. Wysokie obroty silnika V6
    Utworzone przez jan1102 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-08-2012, 23:07
  5. wysokie obroty silnika
    Utworzone przez Krzychu1989 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-08-2010, 10:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory